رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 379085

مخالفت دادگاه ترکیه با لغو حبس خانگی کشیش آمریکایی

ساعت24-اندرو برانسون، یک کشیش آمریکایی است که با اتهامات تروریسم در ترکیه محاکمه می‌شود. پرونده او اکنون در کانون یک بحران دیپلماتیک است که میانه ترکیه و ایالات متحده را برهم زده و موجب سقوط ارزش لیر شده است.رسانه‌های محلی امروز اعلام کردند، دادگاه ترکیه‌ای با درخواست استیناف برای لغو حبس خانگی برانسون مخالفت کرد.

وکیل کشیش آمریکایی جنجالی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، یک دادگاه ترکیه با درخواست استیناف اندرو برانسون برای لغو حبس خانگی و ممنوع‌السفری وی مخالفت کرده اما یک دادگاه دیگر هنوز حکمش را صادر نکرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اندرو برانسون، یک کشیش آمریکایی است که با اتهامات تروریسم در ترکیه محاکمه می‌شود. پرونده او اکنون در کانون یک بحران دیپلماتیک است که میانه ترکیه و ایالات متحده را برهم زده و موجب سقوط ارزش لیر شده است.

رسانه‌های محلی امروز اعلام کردند، دادگاه ترکیه‌ای با درخواست استیناف برای لغو حبس خانگی برانسون مخالفت کرد.

دادگاه شهر ازمیر این درخواست را رد و تاکید کرد، برانسون در حبس خانگی خواهد ماند.

پیشتر یک مسؤول کاخ سفید اعلام کرده بود، آمریکا به ترکیه هشدار داده در صورتیکه با آزادی این کشیش مخالفت کند تحریم‌های بیشتری را علیه آن اعمال خواهد کرد.

این مسؤول گفته بود، دولت آمریکا در این مساله کاملا قاطع و جدی است و رئیس‌جمهوری آمریکا متعهد به بازگرداندن کشیش برانسون به کشور است و اگر ظرف روزهای آینده شاهد اقداماتی در این باره نباشیم تدابیر بیشتری لحاظ می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفت: ترامپ بسیار از آزاد نشدن برانسون عصبانی است.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها