رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 379176

شمار تلفات حمله تروریستی کابل به 48نفر رسید

ساعت 24- شمار کشته های حمله انتحاری عصر چهارشنبه به یک مرکز آموزشی در شهر کابل پایتخت افغانستان به 48 نفر رسید و آمار زخمی ها نیز 67 نفر اعلام شد.

style="text-align:justify">حوالی ساعت 16 صدای انفجاری قوی از منطقه «دشت برچی» در غرب کابل مربوط به حوزه هجدهم این شهر شنیده شد که در همان دقایق نخست مشخص شد علت آن حمله عامل انتحاری به یک مرکز آموزشی است.

در این حمله دانش آموزان دختر و پسر حاضر در مرکز آموزشی مهدی (عج) در محله نقاش هدف قرار گرفتند.
این موسسه خصوصی که در برگزاری کلاس های تقویتی مدارس و آمادگی کنکور فعالیت دارد، موفقیتی شاخص در درصد قبولی داوطلبان کنکور در دانشگاه های افغانستان دارد.
«وحید مجروح» سخنگوی وزارت بهداشت در آخرین مصاحبه خود با رسانه های محلی اعلام کرد که شمار کشته های این حمله به 48 تن و زخمی ها نیز به 67 نفر رسیده است.
پیش از این «حشمت استانکزی» سخنگوی فرماندهی پلیس کابل به یکی از رسانه های این کشور گفت که در این حمله حداقل 37 تن جان باخته اند و 40 تن نیز زخمی شده اند.
گروه طالبان با صدور اطلاعیه ای خود را از این حمله تبرئه و اعلام کرد که هیچ مسئولیت در این حمله انتحاری نداشته است.
البته این نوع تقسیم مسئولیت میان تروریست ها در افغانستان به یک روال عادی تبدیل شده است؛ حملاتی این چنین که مردم بی دفاع مستقیم آماج قرار می گیرند و به ویژه وقتی جنایت در مناطق و مکان های متعلق به شیعیان انجام می شود ، این داعش است که مسئولیت جنایت را به خود نسبت می دهد و طالبان معمولا حملات به نیروهای دولتی و امکان نظامی را می پذیرد، البته هنوز گروه داعش در این مورد واکنش نشان نداده است.
«محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان دقایقی قبل با صدور بیانیه ای حمله امروز در کابل را محکوم کرد.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها