رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 379336

ریزش قیمت طلا توقف‌ناپذیر ماند

ساعت24-قیمت طلا در معاملات روز پنج‌شنبه بازار آسیا با وجود افت ارزش دلار آمریکا در حالی که تقاضای بالایی برای دارایی امن وجود داشت، کاهش یافت.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۱۱۶۴.۷۱ دلار رسید.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با ۰.۴۸ درصد کاهش، به ۱۱۷۹.۲ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه با ۱۵.۷۰ دلار یا ۱.۳ درصد کاهش، در ۱۱۸۵ دلار بسته شده بود. بهای معاملات طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون ۲.۹ درصد کاهش داشته است.

شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای بزرگ پس از اینکه روز گذشته به بالاترین حد در ۱۳ ماه اخیر صعود کرد، در معاملات روز پنج‌شنبه با ۰.۲۴ درصد کاهش، به ۹۶.۳۶ واحد رسید.

دلار آمریکا در بحبوحه بحران مالی ترکیه که تقاضا برای این ارز به عنوان دارایی مطمئن را تقویت کرده، صعود کرده است.

بر اساس گزارش اینوستینگ، معامله‌گران نگران هستند که بحران لیر ترکیه ممکن است به یک فاجعه مالی جهانی جدید تبدیل شود اما اکثر تحلیلگران معتقدند که چنین اتفاقی روی نخواهد داد زیرا اقتصاد ترکیه تنها کمتر از یک درصد از اقتصاد جهان را تشکیل می‌دهد.

طلا معمولا به عنوان بیمه‌ای در برابر ناملایمات سیاسی و اقتصادی استفاده می‌شود اما امسال نتوانسته از تنش‌های ژئوپلیتیکی و تجاری سود ببرد. سرمایه‌گذاران در عوض به اوراق قرضه آمریکا به عنوان یک دارایی امن روی آورده‌اند که به معنای افزایش تقاضا برای خرید دلار بوده است.

تحلیلگر فنی رویترز پیش‌بینی کرد هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است حمایت در سطح ۱۱۶۲ دلار را شکسته و به محدوده ۱۱۴۲ تا ۱۱۵۴ دلار سقوط کند. در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۴.۴۴ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۸ درصد افزایش یافت و ۷۶۹.۴۰ دلار معامله شد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، ۸۳۴.۵۰ دلار بود.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها