رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 379354

اوج نگرانی از تحولات چین و ترکیه/ سهام آسیایی سقوط کردند

ساعت24-درحالی‌که بحران ارزی ترکیه و وحشت از کندشدن اقتصاد چین، نگرانی‌هایی را در مورد رشد اقتصادی جهان ایجاد کرده، سهام آسیایی به پایین‌ترین سطح یکساله خود سقوط کردند.

به گزارش رویترز، در معاملات روز پنج‌شنبه، درحالی‌که بحران ارزی ترکیه و وحشت از کند شدن اقتصاد چین، نگرانی‌هایی را در مورد رشد اقتصادی جهان ایجاد کرده است، سهام آسیایی به پایین‌ترین سطح یک ساله خود سقوط کردند.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۱ درصد سقوط کرد.

نیکی ژاپن ۱.۲ درصد سقوط کرد و شاخص سهام استرالیا هم ۰.۴ درصد پایین آمد.

سهام چینی به سقوط چندین روزه خود ادامه دادند و کامپوزیت شانگهای و شاخص هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ، به ترتیب ۱.۱ درصد و ۰.۹ درصد از ارزش خود را از دست دادند.

پس از این که شرکت هولدینگ تنسنت چین اعلام کرد که با درآمدهای ضعیف بخش بازی‌های رایانه‌ای، سود ربع‌سالانه آن برای اولین بار در ۱۳ سال اخیر افت کرده است، سهام تکنولوژی جهان تحت فشار قرار گرفت. سقوط بخش تکنولوژی، سهام سامسونگ الکترونیکس کره‌جنوبی را به پایین‌ترین میزان یک ساله خود فرستاد.

در معاملات چهارشنبه شب، با درآمدهای ناامیدکننده و بالا گرفتن نگرانی‌های تجاری، شاخص‌های مهم وال‌استریت در مقادیر پایین‌تری بسته شدند و اس‌اندپی ۵۰۰ تا ۰.۸ درصد افت کرد که بزرگترین افت درصدی روزانه آن از اواخر ماه جون تا کنون است.

قیمت فروش فوری طلا (اسپات‌گلد) ۰.۱ درصد دیگر هم پایین آمد و به ۱۱۶۲.۳۱ دلار برای هر اونس رسید که پایین‌ترین میزان آن از ژانویه سال گذشته تا کنون است.

در بازار ارز یورو و یوآن به ترتیب ۰.۲ درصد و ۰.۳ درصد رشد کردند.

شاخص دلار که در معاملات دیروز به بالاترین میزان ۱۳ ماهه ۹۶.۹۸۴ واحد رسیده بود، امروز در ۹۶.۷۵۶ واحد تثبیت شد.

لیره ترکیه تا ۶.۰۰ لیر در برابر هر دلار تقویت شد.

در برابر ین، دلار ۰.۲ درصد افت کرد و به نرخ ۱۱۰.۵۵۵ ین رسید.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها