رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 379492

تعیین 48 میلیارد تومان اعتبار برای تسهیلات مشاغل خانگی در استان تهران

ساعت24 - چالویی گفت: برای سال 97 حدود 48 میلیارد تومان مجدد اعتبار در نظر گرفته شده است که مقرر شد از اول مرداد ماه بحث تخصیصی سال 97 را پیگیری کنیم تا مانند سال 96 مشکلی برای پرداخت نداشته باشیم.

وام تسهیلات وام بانکی
style="text-align:justify">محمد چالویی مدیر کل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری تهران؛ در رابطه با حمایت از مشاغل خانگی در استان تهران اظهار کرد: حدود 48 میلیارد تومان اعتبار در سال 96 برای ایجاد مشاغل خانگی اختصاص یافته بود. در این خصوص 5225 مورد در دبیرخانه کارگروه بررسی و تصویب شد و در نهایت به بانک ها معرفی شد.

وی ادامه داد: از تعداد 5225 مورد متاسفانه تنها 2233 طرح در بانک ها پرداخت شده است که ارزش ریالی آن حدود 20 میلیارد و 200 میلیون تومان یعنی چیزی حدود 40 درصد از اعتبار بود.

چالویی گفت: برای سال 97 حدود 48 میلیارد تومان مجدد اعتبار در نظر گرفته شده است که مقرر شد از اول مرداد ماه بحث تخصیصی سال 97 را پیگیری کنیم تا مانند سال 96 مشکلی برای پرداخت نداشته باشیم.

وی افزود: زنان سرپرست خانوار قشری بسیار آسیب پذیر هستند که استانداری تهران وام 20 میلیون تومانی برای حمایت از آنان تخصیص داده است.

مدیر کل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری تهران تصریح کرد: استانداری بیشترین فشار را به بانک برای پرداخت این وام به زنان سرپرست خانوار وارد می کند اما چون وام از منابع قرض الحسنه است بانک هاباید منابع و مصارف شان با هم تعادل داشته باشد. در این خصوص تنها بحث مشاغل خانگی در میان نیست بلکه موضوعاتی مثل وام‌های کمیته امداد و بهزیستی از این محل پرداخت می شود. به همین دلیل ما نتوانستیم در بحث مشاغل خانگی بیش از 40 درصد اعتبار جذب کنیم.

وی ادامه داد: بیشترین علت عدم پرداخت وام از سوی بانک‌ها، موضوع ضمانت است که باید برای این موضوع نیز فکری کنیم.

چالویی گفت: گروه نظارتی در بانک ها تشکیل شده تا ببینند که دریافت کنندگان وام مشاغل خانگی اشتغالی ایجاد کرده اند یا خیر. این کار به منظور جلوگیری از سوءاستفادهای احتمالی انجام می شود.

وی افزود: در موضوع اشتغال یک بخش فراگیر و یک بخش اشتغال پایدار و مشاغل خانگی وجود دارد که وظایف نظارت بر آن بر عهده وزارت کار و رفاه است.

مدیر کل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری تهران اظهار کرد: استان تهران در بخش پرداخت وام مشاغل روستایی در چند روز گذشته در رتبه نخست استانها قرار داشت اما متاسفانه هم اکنون به رتبه دوم سقوط کرده است و استان یزد هم اکنون در رتبه نخست پرداخت وام مشاغل روستایی قرار دارد.

وی در پایان تصریح کرد: در پرداخت وام بحث کیفیت پرداخت بسیار مهم است؛ پرداختی که منجر به ایجاد اشتغال پایدار شود. در سال گذشته وام ها به پروژه های اشتغالزایی اعطا شدند که واقعا جامعه به آنها نیاز داشت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها