رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 385478

کشف شهر گمشده آتلانتیس در دل بیابان! + تصاویر

ساعت 24-گروهی از نظریه پردازان توطئه با انتشار یک ویدئو ادعا کرده اند شهر گمشده باستانی آتلانتیس را در دل یک بیابان پیدا کرده‌اند.

گمشدن شهر باستانی آتلانتیس مدت هاست که تبدیل به یک معما شده است اما اکنون گروهی از نظریه پردازان توطئه ادعا کرده اند که این جزیره اسرارآمیز را پیدا کرده اند و جالب اینکه در تمام این مدت این شهر گمشده در مقابل چشمان ما بوده است.

داستان شهر آتلانتیس به فیلسوف یونانی، افلاطون بر می گردد. بنا به این داستان که اکنون تبدیل به نوعی افسانه شده است جزیره ای که شهر آتلانتیس در آن واقع شده بود ظرف یک روز و یک شب بخاطر فرمانبردار نبودن مردمان آن از دستور خدایان در دریا قرار شد.

کشف شهر گمشده آتلانتیس در دل بیابان! + تصاویر//

حال نظریه پردازان توطئه که مدت های طولانی در جستجوی این شهر گمشده بودند ادعا می کنند این شهر را پیدا کرده اند. بنا به ادعای کانال یوتیوب "برایت اینسایت" آنها لوکیشنی را در بیابان ساهارا واقع درصحرای آفریقا پیدا کرده اند که که با جزئیات شهر گمشده آتلانتیس در هزاران سال پیش شباهت دارد. این این لوکیشن یا ساختار ریچت که با نام "چشم ساهارا" نیز خوانده می شود در غرب مرکزی موریتانی واقع شده است. این مشخصات دایره ای عجیب و غریب که احتمالا با برخورد یک سیارک ایجاد شده است شواهد قطعی برای درستی این ادعا به شمار نمی رود.

کشف شهر گمشده آتلانتیس در دل بیابان! + تصاویر//

بنا به گفته دانشمندان این ساختار می تواند در واقع یک پدیده طبیعی باشد. بنا به ادعای گردانندگان این کانال، قطر ساختار ریچت با اندازه گیری که توسط گوگل مپ انجام شده حدود 23.5 کیلومتر است. بنا به نوشته های افلاطون اندازه شهر آتلانتیس 127 استادیا برابر با 23.49 کیلومتر امروزی بود.

انتشار این ویدئو در یوتیوب با واکنش کاربران نیز همراه بود. کاربری با نام کارولینا بی در کامنتی نوشت : " ووو. شباهت زیادی وجود دارد. من حقیقتا فکر می کنم این ویدئو می تواند بسیار متقاعد کننده باشد."

کشف شهر گمشده آتلانتیس در دل بیابان! + تصاویر//

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها