رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 399728

بارش برف در پنج استان

ساعت 24-مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: فردا( ۱۴ آبان ماه) در ارتفاعات استان‌های چهارمحال و بختیاری و ولرستان و روز سه‌شنبه (۱۵ آبان‌ماه) در نقاط سردسیر استان‌های واقع در شمال غرب ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش برف پیش بینی می‌شود.

احد وظیفه افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی و خروجی مدل‌ها با ورود سامانه بارشی از سمت جنوب غرب به کشور امروز( ۱۳ آبان ماه) در استان‌های واقع در نوار غربی کشور در استان‌های خوزستان، کرمانشاه، ایلام، کردستان، لرستان آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد افزایش ابر، وزش باد و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه در بعد از ظهر امروز( ۱۳ آبان ماه) در استان خوزستان وزش باد همراه با ریزش گرد و خاک دور از انتظار نیست،گفت: فردا و پس فردا (۱۴ و ۱۵ آبان ماه) فعالیت این سامانه به شکل بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید در نیمه غربی کشور تشدید می شود. ضمن اینکه در روز سه شنبه (۱۵ آبان ماه) این سامانه نواحی مرکزی و استان‌های ساحلی خزر را نیز در بر می‌گیرد همچنین در استان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده رخ می‌دهد.

وظیفه افزود: شدت بارش طی فردا (۱۴ آبان ماه) در شمال خلیج فارس و در استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، جنوب آذربایجان غربی و کرمانشاه و در روز سه شنبه (۱۵ آبان ماه) در شمال خلیج فارس و استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کرمانشاه، و کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، همدان اردبیل گیلان و غرب مازندران خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: تا قبل از ظهر امروز(۱۳ آبان ماه)در استان‌ سیستان و بلوچستان و شرق استان‌های خراسان جنوبی، کرمان و هرمزگان وزش باد شدید و در مناطق مستعد ریزش گرد و خاک ادامه خواهد داشت.

به گفته وی امروز( ۱۳ آبان ماه) خلیج فارس و فردا (۱۴ آبان ماه) غرب خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: فردا(۱۴ آبان ماه) آسمان پایتخت نیمه ابری در بعدازظهر همراه با افزایش ابر و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای امروز به ۱۷ و ۹ درجه سانتیگراد می‌رسد. آسمان تهران سه شنبه (۱۵ آبان ماه) ابری در بعضی ساعات همراه با رگبار، رعد و برق و وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۱۴ و ۸درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها