رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 400824

بهترین کافه های استانبول

کافه‌های استانبول و قهوه خانه‌های ترکیه ای این شهر، فضایی برای آرامش و تجربه زندگی مردم محلی در بزرگترین شهر ترکیه است. برای آشنایی با بهترین کافه‌های استانبول ترکیه با ما همراه باشید.

کافه‌های خیابان استقلال

خیابان استقلال در بیوگلو، نبض جریان پر شر و شور استانبول و تجسم فضایی غیرقابل قیاس با سایر نقاط شهر است. از میان آدم‌های مختلف، کت و شلوار پوش، با جامه مدرسه، همراه با کوله، دوربین به‌دست و گیتار به دست می‌گذرید و یک نفس جلوی درب بزرگ دبیرستان گالاتاسرای تازه می‌کنید و در میان همهمه عابرین و چراغ‌ها پای می‌زنید. در پاییز و زمستان می‌توانید شاه‌بلوط کباب شده و اگر هوا گرم است می‌توانید از دست‌فروش‌ها بستنی کارامانماراس بخرید.

محله کاتمرلر

محله کاتمرلر یک محله کوچک است که در آن قهوه خانه و قلیان سرا وجود دارد هنگام عبور بوی تنباکوی میوه ای و صندلی های خوش رنگ و فانوس ها شما را از خیابان به داخل محله می کشاند . در حالی‌که منوی قلیان سراها در اینجا تقریباً یکسان است ( انواع قلیان و قهوه، چای و تلویزیون های بزرگ) ، کاتملر مشتری های قدیمی دارد و تنباکوی طالبی مخصوصی سرو میکند . وقتی که مشتریان در حالی تماشای تلویزیون هستند ، بخصوص در شب هایی که مسابقات فوتبال برگزار می شود ، دست فروش ها رفت و آمد می‌کنند و میوه های برش خورده ، خشکبار می فروشند و صدای فریاد تماشاچیان با صدای قلیان ها در هم می آمیزد . این محله یکی از جادبه های تور استانبول است .

شوسام کافه

کافه‌ای دنج و آرام که با انواع مبلمان آنتیک تزیین‌شده است. این کافه فضای گرم و بی آلایش کافه‌ای محلی و دوستانه و منویی پرمایه به‌ویژه از انواع نوشیدنی‌ها را دارد. مشتریان کافه ترکیبی از گردشگر، افراد سرشناس و مردم محلی‌اند. ایوان رو به خیابان و قیمت‌های معقول از مزایای دیگر این کافه‌اند.

کافه‌های خیابان میم کمال اوک

می‌توانید تمام روز را در این خیابان گذرانده و لذت ببرید و از یک کافه یا رستوران، به محل بعدی بروید. هنگامی‌که پشتتان رو به خیابان استقلال است، خیابانی به نام جمهوریت را در برابر خود می‌بینید. شروع به قدم زدن کنید و در سوی راست از نگارخانه هنری تکسیم، بوستان تکسیم و موزه‌ی نظامی گذار می‌کنید. فراروی موزه، خیابان به دو راه تقسیم می‌شود. خیابان دست راست یعنی خیابان Vali Konagi را دنبال کنید.

کافه و رستوران ساده

یکی از مواردی که این کافه از بهترین کافه های تور استانبول را سر زبان ها انداخته دنج بودن و داشتن فضایی ساده همانند اغذیه فروشی است هرچند که چیزی از ارزش آن کم نمی کند و کماکان کاربری کافی شاپ های استانبول بودنش را حفظ کرده است . دو چیز در این کافه باعث محبوبیتش شده که می توان به طعم های مخصوص هر فصل و صبحانه های بی نظیر اشاره کرد . به همین منظور زمان بازگشایی این کافه در ساعت 8 صبح است . همچنین دارای نوشیدنی های بی نظیری نیز دارد که طرفداران خاص خود را دارد .نشانی : Şişli, Mim Kemal Öke Cad. No.19

Bread and Butter ( نان و کره ) ، کافه ای دنج

همانطور که از اسم این کافه از بهترین کافه های استانبول پیداست یک مغازه نانوایی کوچک است که در کنار این نان های تازه ، مختلف و بی نظیر غذاهای سبک ، خوشمزه و رنگارنگ هم نیز سرو می شود . باید به خاطر داشته باشید این کافه در سفر با تور استانبول در روز های یکشنبه تعطیل بوده و در مابقی روز ها از 8:30 تا 7 بعد از ظهر باز می باشد . گرمی و صمیمیتی که در این مکان وجود دارد باعث شده تا طرفداران بسیاری داشته باشد .

کافه رومیست استانبول

یکی از بهترین کافه های شهر "کافه رومیست" هست که در اون می تونین علاوه بر انواع نوشیدنی های گرم و سرد، کباب و پیتزا که معمولا در تنور پخت میشن رو نوش جان کنین.

معروف ترین کافه های استانبول کجا هستند

مجموعه : blog , تفریحات استانبول ۰۳ شهریور ۱۳۹۷ مینا گرمه ای

معروف ترین کافه های استانبول

افرادی که تور استانبول را رزرو می کنند مایلند در طول سفر خود از مهم ترین جاذبه های گردشگری استانبول لذت ببرند . این جاذبه ها تنوع زیادی دارند اما همانطور که میدانید استانبول به قهوه خانه ها و حمام های سنتی اش شهرت دارد . در اینجا قصد داریم چند محله را که معروف ترین کافه های استانبول را در دل خود جای داده اند به شما معرفی کنیم . این محله ها مورد توجه مردم بومی قرار دارد و اصیل ترین سرویس ها را می توانید از این مراکز دریافت کنید .

معروف ترین کافه های استانبول

حتما این جمله را از گردشگران تور ترکیه شنیده اید که می گویند مگر می شود به ترکیه سفر کرد و قهوه ترک ننوشید ؟! البته باید گوشزد کنیم که شیرینی ها ، دسرها و میان وعده های این کشور را نیز نباید از دست بدهید . استانبول شهر خوراکی های خوشمزه می باشد اما تجربه حس و حال قهوه خانه ها در کنار مردم ترک ، بسیار دلنشین و فراموش نشدنی ست . محله های معروف استانبول برای سرو قهوه ، چای و قلیان را معرفی می کنیم اما کافه های معروف دیگری نیز در شهر بچشم می خورد .

خیابان استقلال
خیابان استقلال در قسمت اروپایی استانبول و در محله بی اوغلو قرار دارد و بیش از هر چیز بخاطر مراکز خرید متعدد و مدرنش شهرت دارد . این خیابان یکی از زیباترین خیابان های استقلال است که کافه های متعددی دارد و برای نوشیدن قهوه و چای پیشنهاد می شوند . اما کافه خانه یکی از مشهورترین آن هاست که برای تفریح چند ساعته پیشنهاد می شود . کافه خانه کمی دورتر از شلوغی خیابان استقلال قرار دارد و طبقه همکف آن به یک راهرو تونلی که چند صد سال قدمت دارد باز می شود و در حیاط آن کافه ها و مغازه های مختلفی وجود دارد . این کافه با طراحی داخلی به رنگ سفید و شمعدان های بزرگ به دو قسمت تقسیم می‌شود . کافه تریا که در طبقه بالا قرار دارد که محل برگزاری جشن و مراسم است و یک قسمت ساکت تر که در آن میزهای چوبی کوچک کنار یک پنجره بزرگ چیده شده اند . آدم های مختلف از زوج های جوان تا نوازنده ها و غیره در این کافه دو طبقه که در زمستان به لژ دی جی تغییر شکل می دهد ، به چشم می خورند . ساعت کار کافه خانه از ساعت ۹ صبح تا ۱ شب (جمعه ها و شنبه ها ۲ صبح) می باشد .

اسکله امینونو

اگر میخواهید سری به جزایر پرنس بزنید نزدیک ترین اسکله به میدان تقسیم ، اسکله امینونو می باشد که از جاذبه های گردشگری استانبول است و پیشنهاد می شود قبل از رفتن به جزایر ، ساعاتی را در اینجا سپری کنید . امینونو یک اسکله شلوغ در ساحل جزیره قدیمی است که از همه طرف چشم اندازی تماشایی دارد . بخش جذاب اینجا ساندویچ ماهی سرخ شده است که در قایق های رنگارنگ کنار اسکله طبخ می‌شوند و شما می‌توانید در عرشه قایق روی صندلی های چوبی و پلاستیکی بنشینید و غذایتان را میل کنید . دست فروش ها ترشی ، ذرت ، وسایل چرمی ، ماشین های اسباب بازی الکتریکی که بین جمعیت زیگ زاگ می‌روند و مرغ های دریایی که سر و صدا بر پا می کنند . اما معروف ترین کافه این اسکله کافه شورلولو علی پاشا می باشد . شورلولو علی پاشا مدرسه باغ چای متعلق به قرن هجدهم است که کمی با ایستگاه تراموای بیازیت فاصله دارد . در طول روز پیرمردهای مسجد بغلی در اینجا روزنامه می خوانند و قلیان می‌کشند . در شب ، قسمتی که فانوس گذاشته اند و با درخت تاک پوشیده شده و در آن میز و صندلی های کوتاه چیده اند، محل تجمع جوانانی می‌شود که قلیان می کشند و خوراکی می‌خورند. ساختمان مدرسه دو درب ورودی دارد و می‌توانید در اینجا بدلیجات شرقی بخرید . ساعت کار کافه شورلولو علی پاشا از ۷ صبح تا ۲ شب می باشد .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها