رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 401937

کافه های مقاصد محبوب برای مسافران و گردشگران در شهر استانبول

رپورتاژ / ساختمان آن سابقاَ مدرسه بوده و در مجاورت مسجد Çorlulu Ali Paşa قرار دارد. بنای آن در سال ۱۷۰۹ احداث گردیده و به نام وزیر اعظم “علی پاشا” که اهل شهر Çorlu بود نامگذاری شده.

1- بهترین کافه های استانبول

Çorlulu Ali Paşa

ساختمان آن سابقاَ مدرسه بوده و در مجاورت مسجد Çorlulu Ali Paşa قرار دارد. بنای آن در سال ۱۷۰۹ احداث گردیده و به نام وزیر اعظم “علی پاشا” که اهل شهر Çorlu بود نامگذاری شده. محیط تاریخی بنا، آرامشی شگفت انگیز به همراه دارد. هنگامی که وارد محل می شوید، دیگر خبری از سر و صدا و شلوغی شهر نیست. همچنین به اعتقاد بسیاری از توریست ها، اینجا یکی از بهترین مکان ها برای تجربه ی قلیان (nargile به زبان ترکی) در استانبول است. این اعتقاد وجود دارد که دوستی هایی که در این مکان شکل می گیرند، جاودانه و همیشگی هستند، به همین دلیل همواره با روی خوش و مهربانانه از شما استقبال می شود. Çorlulu Ali Paşa از ۷ صبح تا ۲ نیمه شب باز است.

آدرس: خیابان Yeniçeriler 28/36 – هنگامی که از Sultanahmet به سمت Beyazıt حرکت می کنید، در سمت راست قرار دارد. خواندنی های بیشتر در مورد تور استانبول در سایت سفر باتو موجود است.

Galata Konak Cafe

شیرینی فروشی Konak در سال ۱۹۷۵ در محله ی Nişantaşı توسط خانواده ی Aki تأسیس شد و به خاطر کیک های ترد و خوشمزه و شیرینی های ظریف و تازه اش شهرت دارد. نسل جدید خانواده تصمیم گرفتند حوزه ی کاری خود را تغییر داده و یک کافه/رستوران با منویی گسترده و بین المللی در سال ۲۰۰۶ افتتاح کنند.

این مکان رویایی با ظرفیت ۱۵۰ نفر در بخش تاریخی استانبول و بر روی یک تراس واقع شده است و تنها ۵ دقیقه با برج گالاتا فاصله دارد. Galata Konak Cafe ترکیب تأثیرگذاری از آرامش و نمای ۳۶۰ درجه ی باشکوه شامل برج گالاتا، تنگه ی بسفر و پل آن، شاخ طلایی، پل گالاتا، کاخ توپکاپی، Yeni Camii، ایاصوفیه و مسجد سلیمانیه را به شما ارائه می دهد.

بیشتر ببینید: خرید تور لحظه آخری گرجستان با آفر لحظه آخری و قیمت ارزان

این محل از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب باز است و یکشنبه ها برانچ (صبحانه ی دیر وقت که جای صبحانه و نهار خورده می شود.) سرو می کند.

Address: Bereketzade Mah. Hacı Ali Sk. No:2 Kuledibi, Beyoğlu

Telephone: +90 212 252 53 46

www.galatakonakcafe.com

Kumpir در ساحل Ortaköy

اگر از افراد محلی بپرسید بهترین محل برای خوردن kumpir کجاست، پاسخ آنها Ortaköy خواهد بود. Ortaköy که در وسط تنگه ی بسفر واقع شده، به معنی دهکده ی میانی می باشد. این محله به خاطر گالری های هنری، کافه ها، رستوران ها، یکشنبه بازار و کومپیر (kumpir) معروف است. کومپیر سیب زمینی پخته شده با کره و پنیر چدار است. (پنیری نیمه سفت و به رنگ زردِ کم رنگ که از شیر پاستوریزه نشده تهیّه می شود.) چاشنی روی کومپیر بر اساس خواسته و ذائقه ی شما متفاوت است. بعضی از چاشنی ها عبارتند از: مایونز، سس گوجه فرنگی، ترشی، ذرت شیرین، تکه های سوسیس، قارچ، سالاد روسی و بسیاری موارد دیگر. تور لحظه آخری استانبول را از دست ندهید.

برای اینکه از “سلطان احمد” به Ortakaöy برسید، ابتدا با تراموآ به Kabataş بروید و از آنجا سوار تاکسی شوید. اگر مبدأ شما “میدان تکسیم” است می توانید از همانجا سوار تاکسی شوید و با گذر از مسیری ۴ کیلومتری در کنار مسجد دلمباغچه، کاخ دلمباغچه، موزه و گالری هنری Maritime، اسکله ی بشیکتاش و کاخ Çırağan (قابل بازدید نیست ولی چشم انداز زیبایی دارد.) که همگی در سمت راست جاده قرار دارند (سمت دریا) به Ortakaöy برسید. گزینه های زیادی در مجاورت پارک Yıldız برای خوردن کومپیر وجود دارند. از طرف دیگر اگر از نظر زمانی تحت فشار نیستید و و آمادگی پیاده روی طولانی را دارید، می توانید با انتخاب این مسیر بسیاری از نقاط دیدنی استانبول را ببینید.

Çengelköy Çınaraltı

سکونت اوّلیه در منطقه ی Çengelköy به قرن پنجم میلادی باز میگردد. این محله همچنان برخی ویژگی های سنتی و قدیمی ساکنین اطراف تنگه ی بسفر را حفظ کرده است. برای مردم محلی Çengelköy بابت حضور Çınaraltı مشهور است. (ترجمه ی آن “زیر درخت چنار” می شود.) یکی از مجموعه های تلویزیونی پرطرفدار ترکیه در دهه ی ۹۰ میلادی به نام Süper Baba در یک باغ چای در این ناحیه فیلم برداری شد. درخت چناری که سایه و محیطی منحصر به فرد را در این محل به وجود می آورد، قدمتی در حدود ۹۰۰ سال دارد.

شما آزاد هستید که هر نوع غذایی را همراه خود بیاورید، ولی آوردن نوشیدنی ممنوع می باشد. خرید börek از مغازه های اطراف و گرفتن چای در محل، کاری است که افراد محلی به ویژه صبح زود برای یک صبحانه ی دلچسب قبل از رفتن به مدرسه یا کار انجام می دهند. چشم انداز تنگه و پل بسفر هم از این مکان بسیار زیباست.

این محل همه روزه باز است. برای رسیدن به اینجا می توان از بعضی مناطق مانند Eminönü قایق های به سمت Çengelköy را سوار شد. راه دیگر این است که خود را به Üsküdar در ۶ کیلومتری Çengelköy رسانده و از آنجا سوار تاکسی شوید و از جاده ی ساحلی در قسمت آسیایی استانبول لذت ببرید. در صورتی که در Kadıköy اقامت داشته باشید می توانید اتوبوس های شهری ۱۴M یا ۱۵F را سوار شوید.

Address: Çengelköy Cad. Çınarlı Camii Sok. No:4, Üsküdar

Telephone: +90 216 422 1036

2- بهترین کافه های گرجستان

کافه «لین ویل»

در طی ۵ سال اخیر، طراحی کافه‌هایی با سبک «وینتیج» و کلاسیک بسیار باب شده است و کافه‌های زیادی با این سبک را می‌توانید در تفلیس پیدا کنید. یکی از این کافه‌ها «لین ویل» نام دارد که یکی از محبوب‌ترین کافه‌های وینتیج در تفلیس است. این کافه پیش از این یک منزل مسکونی بوده بنابراین پیدا کردن محل دقیق آن کمی مشکل است. از خیابان «کوته آبخازی» بعد از میدان آزادی کمی پایین‌تر رفته و به دنبال یک در فلزی در دومین پیچ در سمت راست خیابان بگردید. پس از اینکه از پله‌های چوبی بالا بروید به این کافه می‌رسید. این کافه‌ی دنج و زیبا دارای اتمسفر فوق‌العاده‌ای است و مکان ایده‌آلی برای استراحت و نوشیدن یک فنجان قهوهیا خوردن غذا و دسر است. در تور گرجستان عصرها می‌توانید از موسیقی زنده‌ی پیانو هم لذت ببرید.

کافه گابریادزه

این کافه‌ی زیبا که در کنار سالن تئاتر «گابریادزه ماریونت» و برج ساعت قرار گرفته، بخشی از مجتمع گابریادزه است. «ریزو گابریادزه»، مجسمه‌ساز، نمایشنامه‌نویس، کارگردان سینما، نویسنده و نقاشی است که برج ساعت، عروسک‌های نمایش و این کافه را طراحی کرده است. کافه گابریادزه دارای سه اتاق و یک تراس تابستانه است که از آنجا می‌توان شاهد منظره‌ی زیبایی از «آنچیسخاتی» قدیمی و برج بود. این منطقه نشان‌دهنده‌ی هنر ریزو گابریادزه است و شما می‌توانید چندین نقاشی و پوستر از این هنرمند بر روی دیوار ببینید. در کافه نیز از مجسمه‌ها و طرح‌های سرامیکی گابریادزه و پرده‌هایی که او برای پنجره‌های این کافه طراحی کرد چندین نمونه یافت می‌شود.

کافه بوک کرنر (Book Corner)

یک کافه‌ی هنری کوچک با یک باغ جذاب و دوست‌داشتنی مکانی عالی برای دورهمی‌های دوستانه و گشت و گذار کوتاه خانوادگی است. غذاهای خوب و سرویس‌دهی عالی از ویژگی‌های این کافه است. محیط دنج و دوست داشتنی این کافه، با وجود بهترین غذاهای اروپایی و غذاهای محلی گرجستان کامل می‌شود و هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند. منوی این رستوران شامل غذاهایی چون سالمون و سوپ قارچ، سالادهای مختلف، نان‌های محلی، پنیرهای خاص و نوعی شیرینی یونانی است. در این کافه حتما دامپلینگ پنیر را که varenyky نام دارد امتحان کنید؛ یک غذای محبوب گرجستان که در بسیاری از کشورهای اروپای شرقی رواج دارد که توصیه می شود در سفر با تور های لحظه آخری سفر باتو تجریه کنید.

کافه فکتوری ۲۷

این کافه یکی از بهترین کافه‌های تفلیس برای کسانی است که به هنر خیابانی علاقه دارند و می‌خواهند ساعاتی از هیاهوی شهری دور باشند و به استراحت بپردازند. هم بیرون و هم داخل این کافه بسیار راحت است و نقاشی‌های خیابانی هنرمند گرجستانی به نام «تام اونز» را می‌توان در همه‌جا مشاهده کرد. منوی این کافه یک منوی بین‌المللی بوده و شامل برگرهای خوشمزه، سوپ، سالاد، ساندویچ و فلافل است.

آنتی کافه کورنر

آنچه این کافه را از دیگر کافه‌ها متمایز می‌سازد این است که نیازی نیست بابت آنچه می‌خورید پولی پرداخت کنید. شما برای زمانی که در این کافه سپری می‌کنید هزینه می‌پردازید. پولی که برای این بابت پرداخت می‌کنید اصا زیاد نیست و پس از گذراندن دو ساعت در این کافه، این هزینه هم کاهش می‌یابد. به علاوه اگر بیشتر از سه ساعت در این کافه بمانید هیچ هزینه‌ای از شما گرفته نخواهد شد. ایده‌ی اصلی راه‌اندازی چنین کافه‌ای ایجاد یک فضا مانند خانه بود تا مردم بتوانند مانند خانه‌ی خودشان بدون مزاحمت کارهایشان را انجام دهند. شاید این کافه یکی از متفاوت‌ترین کافه های تفلیس باشد. در این کافه می‌توانید انواع بازی‌های فکری و کتاب را که از طرف خود کافه ارائه می‌شود، در اختیار داشته باشید، بر روی صفحه‌ی نمایش فیلم ببینید و هرچقدر می‌خواهید چای یا قهوه‌ی رایگان سفارش دهید. حتی می‌توانید خوراکی مورد علاقه‌تان را در تور گرجستان ارزان با خود به کافه ببرید

کافه میزوری

کافه «میزوری» که در یکی از پارک‌های تفریحی تفلیس واقع شده است،‌ به عنوان یکی از کافه‌های دنج و زیبای این شهر شناخته می‌شود. در این کافه سیگار ممنوع است و محیطی آرامش‌بخش و اجتماعی را فراهم می‌کند. فضای نشستن هم در داخل و هم در بیرون کافه وجود دارد. در کنار طراحی ساده و رنگارنگ، این کافه یکی از اولین کافه های تفلیس است که مناسب افرادی دارای معلولیت جسمی است. در ورودی، سرویس بهداشتی و منوی دارای خط بریل از نمونه‌های این خدمات هستند. در هوای گرم بهار و تابستان، این کافه در فضای باز به نمایش فیلم برای مشتریان خود می‌پردازد. البته این فیلم‌ها به زبان گرجی دوبله شده و زیرنویس انگلیسی هم ندارند. به علاوه، این کافه رویدادهای فرهنگی و اجتماعی نیز برگزار می‌کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها