رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 411978

زائری:وقتی خواب و خرافه را ترویج می کنیم،جریان دروغین مدعی امام زمان تقویت می شود / به جای طالقانی و بهشتی ومطهری،سخنرانان احساسی منبر می روند

ساعت24-حجت الاسلام محمدرضا زائری در روزنامه خراسان نوشت:یکی از دوستان فهیم و متدین به تازگی از ریزش های معرفتی و فکری بسیار گلایه داشت و با آزردگی و تاسف از انحراف اعتقادی یکی از دوستان مومن و مذهبی خود و پیوستن او به یک جریان مدعی ظهور امام زمان سخن می گفت.

حجت‌الاسلام محمدرضا زائری

پاسخ دادم که از تنوع انحراف های فرهنگی و دینی مختلف آگاهم و اعتراف می کنم که این جریان انحرافی نه تنها جوانان ساده و خام، بلکه برخی از چهره های فعال مذهبی را نیز جذب کرده است. اما به این نکته نیز باید توجه کرد و پذیرفت که متاسفانه ما خودمان زمینه اثربخشی این سم پاشی ها را ایجاد کرده ایم.

ما خودمان طی سال‌های گذشته با تضعیف جریان عقلانی و استدلالی و با تخریب رویکردهای اعتدالی و منطقی و تضعیف جایگاه مرجعیت زمینه ساز پذیرش این انحراف ها شده ایم!ما خودمان با ترویج خواب و خرافه و میدان دادن به منبرهای احساسی و عاطفی به جای سخنرانی های حماسی و آگاهی بخش به رشد انحراف فرصت داده ایم.

قارچ وقتی رشد می کند که رطوبت و گرما و تاریکی فراهم باشد و آن وقت کمترین بهانه زمینه رشد قارچ ها خواهد بود. آتش سوزی وقتی رخ می دهد که مواد قابل اشتعال در فضای خشک و گرم متراکم شود و آن وقت کوچک ترین جرقه هم آتش می افروزد.

40 سال از انقلاب اسلامی می گذرد، چگونه در این چهار دهه از خطبه های طالقانی و منبرهای علامه جعفری و سخنرانی های شهید مطهری و آگاهی بخشی های شهید بهشتی فاصله گرفته ایم و ملاک باور و اعتقادمان را سخنرانی های احساسی و پر اشک و آه روحانیون کم بهره و گاه سخنرانان پرشور غیرحوزوی قرار داده ایم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها