رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 413616

گزارش نشدن مواردی از «اپیدمی» بیماریها در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

ساعت 24- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اقدامات بهداشتی و درمانی صورت گرفته در مناطق زلزله‌زده استان، گفت: خوشبختانه هیچ اپیدمی بیماری در این مناطق نداشتیم.

div>

دکتر «محمودرضا مرادی» در مراسم افتتاح ۴۰ پروژه بهداشتی و درمانی و تجلیل از خیرین حوزه سلامت فعال در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه که عصر امروز( ۶ دی) با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: از همان ساعات اولیه وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری، بخش بهداشت و درمان استان پای کار آمد و در زمینه انتقال مجروحین به سرعت وارد عمل شد.

وی با اشاره به برپایی هشت بیمارستان صحرایی گفت: در ۲۴ ساعت نخست پس از وقوع زلزله کار انتقال مجروحین انجام و ۱۸۰۰ عمل جراحی صورت گرفت. ۱۳ هزار نفر نیز به‌صورت سرپایی ویزیت شدند.

وی یکی از اقدامات خوب در این حوزه را راه‌اندازی بیمارستان بانگر در پی آسیب بیمارستان سرپل ذهاب دانست و گفت: طی یک سال فعالیت این بیمارستان ۱۹۹۰ عمل جراحی کوچک و ۱۳۰۰ عمل جراحی بزرگ در این بیمارستان صورت گرفت. ۱۵۱ هزار ویزیت سرپایی و ۷۲ هزار ویزیت تخصصی نیز در درمانگاه این بیمارستان انجام شد.

مرادی به اقدامات بهداشتی در مناطق زلزله‌زده نظیر سمپاشی ۲۰ میلیون مترمربع از اماکن، واکسیناسیون و بکارگیری ۳۵ تیم پزشکی اشاره کرد و گفت: با این اقدامات خوشبختانه اپیدمی بیماری در مناطق زلزله‌زده نداشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به اعزام ۱۲۹ تیم مداخلات روانی به مناطق زلزله‌زده استان نیز اشاره کرد و گفت: این تیم‌ها ۱۱۰ هزار نفر را غربالگری کردند.

مرادی گفت: تنها در دو ماه ابتدایی پس از وقوع زلزله ۷۰ میلیارد تومان برای تأمین دارو و تجهیزات درمانی زلزله‌زدگان هزینه کردیم.

وی در ادامه به تفاهم‌نامه‌های منعقده با خیرین و دیگر دستگاه‌ها برای بازسازی مراکز بهداشتی و درمانی آسیب‌دیده در زلزله به ارزش ۱۳۰ میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: خیرین کمک بسیاری به ما کردند و افتتاح ۲۷ خانه بهداشت که امروز شاهد آن بودیم بخشی از این کمک‌هاست.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها