رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 423939

راهنمای سفر ارزان در ایران

رپورتاژ آگهی / نوروز در راه است و احتمالا شما هم به این فکر کرده‌اید که چطور می‌شود نوروز امسال و در این وضعیت ملتهب اقتصادی سفر رفت! اما برخلاف تصور احتمالی شما هنوز هم امکان سفر ارزان در ایران وجود دارد، البته اگر حوصله کمی تنوع را داشته باشید.

dir="RTL" style="text-align:right">اگر فکر می‌کنید که امکان چنین کاری وجود ندارد پس با سلام نو و راهنمای سفر ارزان آن همراه شوید تا با چند توصیه کاربردی امکان سفر ارزان در ایران را برای شما فراهم کنیم.

اولین گام برای داشتن یک سفر ارزان در ایران این است که تلاش کنید چهارچوب‌های ذهنی خود از سفر در ایران به خصوص مقصد سفر را بشکنید.

شاید بتوان اولین گام برای سفر ارزان در ایران این دانست که از مقصدهای مشهور مسافرت در ایرن صرف نظری کنید و به جای شمال و مشهد و اصفهان و شیراز به فکر مقصدهای کمتر مشهور بروید چون در جایی مثل شمال، اصفهان یا کیش به علت کثرت متقاضی قیمت‌ها از یک استاندارد مشخصی کم‌تر نمی‌شود.

راهنمای سفر ارزان و طرح‌های میراث فرهنگی

فارغ از بحث مقصد سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هم امسال طرح‌هایی برای سفر ارزان در ایران دارد. ولی تیموری، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی درباره این طرح گفت:

"در این مرحله با عبارت «سفر ارزان» مخالف هستیم و آن را دور از شأن مردم می‌دانیم، ما دوران چادرنشینی و کپرنشینی را پشت سر گذاشته‌ایم و جالب نیست برای سفری که قرار است به آسانی در دسترس مردم قرار گیرد، از واژه ارزان استفاده کنیم که معمولا برداشت مثبتی از محتوای آن نمی‌شود."

مقصد مناسب نکته مهم در راهنمای سفر ارزان

اما مسئله مهم دیگر اینجاست که اگر شما دنبال یک سفر ارزان هستید باید مقصد ارزانی را هم انتخاب کنید که علاوه بر ارزانی دیدنی‌های خاص خود را هم داشته باشید.

سفر به جنو.ب اولین پیشنهاد تحریریه سلام نو به شما در این راهنمای سفر ارزان است. به جای شمال یک نگاهی به جنوب و خوزستان و اهواز و بوشهر بیاندازید. قدمت شهر بندری بوشهر احتمالا در زمان اردشیر شاه ساسانی تاسیس شده، اما بندر فعلی بوشهر را ابومهیری (پسر ناخدا باشی کشتی های نادر شاه) نزدیک به سه قرن پیش بنا نهاد.

مسجد جامع بردستان یکی از جاذبه‌های مهم بوشهر است. برخی دیرین شناسان آن را کهن ترین عمارت متعلق به دوره اسلامی می‌دانند که سبک معماری جالب توجهی هم دارد.

در جنوب ایران در کنار کارون و ردپای جنگ که در گوشه گوشه شهر دیده می‌شود می‌توان از شوش و مقبره دانیال نبی و چغا زنبیل هم به عنوان یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری نام برد.

بعد از آن پیشنهاد می‌کنیم حتما به کردستان و طبیعیت دل انگیزش سفر کنید و عید را در کنار هموطنان کرد خود بگذارنید تا بیش از همیشه شاد شوید.

از دیگر مقاصد خاص گردشگری که درراهنمای سفر ارزان سلام نو می‌توانیم به شما پیشنهاد دهیم سفر به کویرهای مختلف ایران از شهداد تا مصر اشاره کرد که هم‌چنان در اوایل بهار هوای به نسبت مطلوب دارند.

بوم گردی را فراموش نکنید

یکی گزینه‌های مهم در راهنمای سفر ارزان استفاده از اقامت‌گاه‌های بوم گردی در ایران است که در صورت جست‌وجو گاها قیمت کمتری از هتل‌ها دارند و تجربه زیستی متفاوتی را نیز برای شما به ارمغان می‌َآورند.

فارغ از لذت شما از بوم‌گردی این پدیده برای مردم هر منطقه ایجاد اشتغال هم می‌کند و به گفته محمد حسن طالبیان معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی برای مردم این منطقه توجیه اقتصادی داشته و توانسته آنها را از لحاظ مالی تامین کند.

نکته جالب توجه این است که امروزه بومگردی در معنای واقعی آن نه تنها بخشی از در راهنمای سفر ارزان است بلکه نوعی سفر هم آهنگ با محیط زیست هم حساب می‌شود.

پیشنهاد ما در سلام نو به شما این است که برای تجربه بومگردی در ایران یک جست‌وجوی ساده در گوگل بکنید تا با انبوهی از انتخاب‌های متفات در این زمینه مواجه شوید.

باید توجه کنید با تمام این توصیه‌ها یک در راهنمای سفر ارزان بدون ریسک و بلند پروازی شما معنا پیدا نمی‌کند. شما باید قدرت ریسک داشته باشید، کوله گردی کنید، در اقامت‌گاه‌های بومی بخوابید و حتی گاهی خوابیدن زیر سقف آسمان خدا را تجربه کنید.

توصیه ما در سلام نو این است که با گشت و گذار و جست‌وجو درباره سفر ارزان تلاش کنید در راهنمای سفر ارزان سلام نو را برای خودتان شخصی سازی کنید و عید امسال یک سفر متفاوت را تجربه کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها