رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 430164

تفریحات جذاب دراستانبول و تور استانبول

رپورتاژ آگهی / استانبول شهری تاریخی و زیباست که معروف ترین مقصد توریستی کشور ترکیه نیز محسوب می گردد.

تاثیراتی که فرهنگ جوامع مختلف، ترکیب سنت و مدرنیته و همچنین وقایع تاریخی، بر استانبول داشته است را نمی توان نادیده گرفت. در اکثر مقالات مربوط به سفر و گردشگری، درباره کارهایی که می توانید در بلیط استانبول انجام دهید، مقالات مفصلی نوشته شده است. این کارها معمولا شامل خرید کردن از بازارهای تاریخی و مراکز خرید مدرن استانبول، بازدید از قصرهای عثمانی، تحسین معماری تحسین برانگیز مسجد ایاصوفیا و تعمق در اسلام با بازدید از مسجد کبود، است. اگرچه این موارد بسیار جذاب و دیدنی هستند اما متاسفانه همه توریست ها بازدید از اماکن تاریخی را دوست ندارند و گردشگران بی شماری که بیشتر از یکبار به استانبول سفر می کنند، اغلب درباره آنچه در سفرهای بعدی شان به این شهر زیبا می توانند انجام دهند، درست راهنمایی نشده اند. در این مطلب سعی شده است تا تفریحاتی از استانبول را به شما معرفی کنیم که کمتر راجع به آن شنیده اید و خوانده اید!

جنگل بلگراد

هیچ انکاری در این که زندگی در شهر استانبول و تور استانبول می توانند سخت و گیج کننده باشد، نیست و این می تواند تنها چیزی باشد که این شهر را مسموم می کند. اما زمانی نیاز دارید تا از شلوغی و دیوانگی دوری کنید تا بتوانید آن اثر خماری و گیج کنندگی شهر را از خود دور کنید. خوشبختانه، اگر از دراز کشیدن و استراحت به ظاهر بی پایان، نا امید شده اید، یک راه فرار آسان وجود دارد : پارک جنگلی بلگراد "Belgrad"

جنگلی که بین قسمت های تقریبا شمالی شهر و دریای سیاه، آشیانه کرده. این جنگل 15 کیلومتر، شمال میدان Taksim قرار دارد و یکی از محیط های سبز و طبیعی باقی مانده در استانبول است. به عنوان یک دستاورد، این جنگل یک درگاه به شدت محبوب برای پیک نیک ها، دوندگان، دوچرخه سواران و بازنشستگان شهر که به دنبال تنفس هوای تازه و گشت و گذار در شهر می گردند به شمار می رود.

امروزه این جنگل تنها یک چهارم اندازه ی اصلی خود را دارد اما هنوز هم محبوب ترین قسمت شهر برای فرار افرادی که از زندگی روزمره ی خود در شهر هستند و به دنبال چند روز استراحت اند به شمار می رود. حتی در زمستان این مکان بسیار زیباست. اگر چند روز بعد از باریدن برف در شهر به این جنگل سر بزنید متوجه حس تر و تازگی بودن برفی که چند روز پیش باریده و اکنون در شهر ذوب شده می شوید و نمایی دل انگیز و زیبا را مشاهده می کنید که حس فوق العاده ی حضور در سرزمین خیالی نارنیا را برایتان تداعی می کند.

اکواریوم استانبول

از دیگر جاهای تفریحی استانبول ، اکواریوم این شهر است . اکواریم استانبول در سال 2009 در مساحتی به ابعاد 8000 مترمکعب بیش از 10 هزار جاندار دریایی توسط یک شرکت مشهور زلان نویی (گلوبال آکواریوم) با هزینه ای بالغ بر 20 میلیون یورو ساخته شد.در این آکواریوم علاوه بر جانداران دریایی ازآبهای شور و شیرین و ماهی های اقیانوسی و نیز ماهی های تروپیکال 5 نوع کوسه ماهی و نهنگ مختلف و نیز ارفوز که در معرض انقراض میباشد وجود دارد. از این آکواریوم برای آموزش کودکان در محافظت از جانداران دریایی نیز استفاده میشود.این آکواریوم شامل تونل آکریلیک که دیوارها و سقفش آکواریوم میباشد است و 270 درجه قابل سیر است.و شما بعد از چک آپ توسط تیم پزشکی محل(رایگان) میتوانید با کوسه ها که بی خطر!! هستند غواصی کنید.ورودی برای کودکان کمتر از 4 سال رایگان و برای افراد بالای 60 سال و دانشجویان و دانش آموزان 18 لیره ترک میباشد. برای عموم نیز 25 لیر میباشد.این آکواریوم در شهر قاضی عثمان پاشای استانبول داخل یکی از بزرگترین مراکز خریوفروش اروپا(استانبول فروم آلیش وریش مرکزی) واقع شده است.

بازی در خانه خون اشام

مهیج ترین تفریح و گردش را دراین خانه تجربه خواهید کرد، خانه خون آشام استانبول یکی از تفریحات برتر استانبول است که در میان بازدید کنندگان از شهرت خوبی برخوردار است. اما اگر جرات کافی ندارید، به سمت این خاه هم حتی نیایید. این بازی فرار از زمان واقعی به زمان خون آشام هاست که در آن شما با ترس خانه های خون آشام روبه رو هستید و با موجودات تاریک زندگی می کنید. کل این مجموعه فضایی شگفت انگیز بوده و همه چیز با توجه به موضوع خون آشام طراحی شده است. درست از همان لحظه ای که به در ورودی می رسید بازی شما شروع شده، یک بازی بسیار هیجان انگیز که قلب شما را به تپش خواهد انداخت. نکته ای که باعث جالب شدن این بازی شده است فضای متفاوت و ترسناک این مجموعه است. بازدید کنندگان همگی بعد ازاتمام بازی، هیجان لحظات را به خوبی شبیه به یک داستان واقعی حس می کنند.

به گزارش سفر باتو ، قوانین خانه خون اشام استانبول :بازی در خانه خون آشام با تعیین وقت قبلی صورت می گیرد. گروه دسته جمعی برای بازید دوستان خود را انتخاب کنید درست است، نمی توانید در وسط بازی از خانه خون اشام بیرون بیایید.ورود افراد مبتلا به صرع، کلاوستروافوبیا و بیماری قلبی ممنوع می باشد.شما باید حداقل ۱۶ سال داشته باشید.چیزی در داخل خانه را نشکنید.در همه جا دوربین کار شده، اگر نیاز به کمک داشتید کافیست که اعلام کنید

تور دوچرخه سواری استانبول

در قسمت آسیایی استانبول، مسیرهای مخصوص دوچرخه سواری همراه با توقفگاههایی برای عکاسی و تماشای مناظر زیبای اطراف، اسکله ها و پارک هایی مثل فنرباغچه و رستوران های محلی، وجود دارد. گردشگران می توانند با این تور همراه شوند چون همه تجهیزات لازم ازجمله دوچرخه، کلاه ایمنی، راهنمای صوتی و ژاکت ایمنی مهیاست.

پاراگلایدینگ

شرایط آب و هوایی و منطقه کوهستانی استانبول و تور استانبول را به مکانی عالی برای سفرهای پاراگلایدینگ تبدیل کرده است. همچنین با داشتن تجهزات برای پروازهای دو نفره تقریباً همه می توانند بدون داشتن تجربه در این ورزش ماجراجویانه شرکت کنند. بهتر است پاراگلایدینگ در استانبول ترکیه را در ابتدای لیست فعالیت هایتان قرار دهید. استانبول بهترین مکانها را برای پرواز دارد. هر گوشه از مدیترانه به سمت آبهای گرم و تمیز دریای اژه جنوبی کشیده می شود که شرایط بسیار خوبی را برای پرواز فراهم می کند.

در پروازهای تفریحی بدون نیاز به آموزش یا سابقه پرواز می توانید با یک مربی با سابقه و حرفه ای از پروازی زیبا و هیجان انگیز لذت ببرید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها