رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 431686

طرز تهیه دسر انبه | نحوه تهیه پاناکوتای انبه

دسر انبه یک دسر عالی و مفید برای سلامتی بدن است که با توجه به اینکه دستور پخت ساده ای دارد می تواند تهیه آن برای شما آسان باشد در ادامه با نحوه تهیه این دسر لذیذ ما را همراهی کنید.

دسر انبه
html>

مواد لازم :

شکر : دوسوم پیمانه آب : یک چهارم پیمانه
پودر ژلاتین : یک قاشق سوپخوری + یک قاشق مرباخوری خامه فرم گرفته : یک پیمانه
آب انبه : 200 گرم انبه خیلی درشت : یک عدد


پیمانه لیوان فرانسوی دسته داره.


طرز تهیه :

مرحله اول:

انبه را در دستگاه غذاساز به صورت پوره درآورید و در کاسه ای بریزید . شکر را با آب انبه در قابلمه ای کوچک یا شیر جوش ریخته ، روی حرارت بگذارید و هم بزنید تا شکر کاملا آب شود . وقتی مایع خوب داغ شد و شکر هم در آب حل شد ، قابلمه را از روی حرارت بردارید.

مرحله دوم:

در یک ظرف آب ( یک چهارم پیمانه ) را با پودر ژلاتین مخلوط کنید و روی حرارت غیر مستقیم ( مثلا بخار کتری ) به روش بن ماری ، بگذارید و دائم هم بزنید تا ژلاتین در آب حل شود و مایه ای یکدست به دست آید.

مرحله سوم:

ژلاتین حل شده را به پوره انبه اضافه کنید . حالا شکر حل شده در آب انبه را هم به ظرف اضافه کنید و خوب مواد را مخلوط کنید . وقتی مواد کمی خنک شدند نوبت به اضافه کردن خامه فرم گرفته است . آن را هم اضافه کرده و مخلوط کنید.

مرحله چهارم:
ظرف یا قالب مورد نظر را در حد براق شدن ، چرب کنید . از مایه دسر در ظرف ها پر کنید و آنها را به مدت چند ساعت در یخچال بگذارید . وقتی که دسر خنک و ژلاتین بسته شد ظرف ها را بیرون آورید و با خامه تزئین و سرو کنید.

نکات :
• از یک انبه خیلی درشت 400 گرم پوره در می آید.
• به جای استفاده از آب انبه میتوانید از آب جوشیده شده هم استفاده کنید.
• خامه فرم گرفته را از فروشگاه های لوازم قنادی تهیه کنید . آب انبه را هم از سوپر مارکت ها بخرید.
• مدت زمان آماده سازی دسر انبه 3 ساعت می باشد.

طرز تهیه دسر انبه

خواص انبه


1. جلوگیری از سرطان:
تحقیقات نشان داده است ترکیبات آنتی اکسیدانی در میوه های انبه برای حفاظت در برابر سرطان کولون، پستان، لوسمی و سرطان پروستات وجود دارد. این ترکیبات عبارتند از کورستین، ایزوکرریتین، استراگالین، فیزیتین، اسید گالیک و متیل گلات، و همچنین آنزیم های فراوان.

2. کاهش کلسترول:
سطح بالای فیبر، پکتین و ویتامین C به کاهش سطح کلسترول سرم کمک می کند، به ویژه لیپوپروتئین کم چگالی (مواد بد).

3. پاک کردن پوست:
می تواند برای پوست به صورت داخلی و خارجی استفاده شود. انبه برای جلوگیری از منافذ مسدود شده و از بین بردن جوش ها کمک می کند.

4. بهبود سلامت چشم:
یک فنجان انبه ، 25 درصد ارزش روزانه مورد نیاز ویتامین A را تامین می کند که باعث افزایش بینایی و جلوگیری از کوری شب و خشک شدن چشم می شود.

5. کل بدن را آلکالیز می کند:
اسید تارتار، اسید مالیک و ردیابی اسید سیتریک موجود در میوه به حفظ ذخایر قلیایی بدن کمک می کند.

6. به دیابت کمک می کند:
برگ انبه به جهت عادی کردن سطح انسولین در خون کمک می کند. درمان خانگی سنتی به صورت جوشاندن برگ ها در آب، یک شب در آب بماند و بعد از آن مصرف عصاره فیلتر شده در صبح است. میوه انبه دارای شاخص گلیسمی نسبتا پایین (41-60) است بنابراین مقدار متوسط آن سطح قند شما را افزایش نخواهد داد.

7. بهبود هضم:
پاپایا تنها میوه ای نیست که حاوی آنزیم ها برای تجزیه پروتئین است. میوه های مختلفی از جمله انبه وجود دارد که دارای کیفیت بالایی هستند. فیبر در انبه همچنین به هضم کمک می کند.


8. سیستم ایمنی را افزایش می دهد:
مقدار بالاتری از ویتامین C و ویتامین A در انبه، به علاوه 25 نوع مختلف کاروتنوئید، سیستم ایمنی بدن شما را سالم و قوی نگه می دارد.

طرز تهیه پاناکوتای انبه

طرز تهیه پاناکوتای انبه

موادلازم:

400 گرم انبه پودر ژلاتین به میزان لازم
نصف پیمانه شکر نوک قاشق چایخوری وانیل

400 گرم خامه
کمی رنگ زرد مجاز خوراکی

طرز تهیه :

مرحله اول:

انبه ها را شسته ، پوست کنده و خرد کنید . بعد به همراه شکر در قابلمه ای بریزید و روی حرارت قرار دهید . وقتی مواد شروع به جوشیدن کردند ، حدود پنج شش دقیقه هم بزنید و بعد از روی حرارت بردارید.

مرحله دوم:
پودر ژلاتین را در یک چهارم پیمانه آب معمولی ریخته و روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید و مرتب هم زده تا ژلاتین در آب حل شود. انبه های نیم پز شده را با شکر و چند قطره رنگ خوراکی مخلوط کرده و در میکسر بریزید تا پوره شود بعد دوباره بپزید . اما این بار به مدت دو دقیقه . پوره انبه را از روی حرارت بردارید ، وانیل رو اضافه کرده و کمی هم بزنید تا خنک شود . وقتی حرارتش را از دست داد ، خامه فرم گرفته یا خامه صبحانه را به همراه ژلاتین حل شده ، به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا یک دست گردد . قالب دلخواه رو در حد براق شدن چرب کنید و مایه پاناکوتا رو بریزین . در یخچال بگذارید تا دسر سفت گردد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها