رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 434411

اخذ تمهیدات لازم برای تامین گوشت قرمز مورد نیاز کشور در سال ۹۸

ساعت24-رفیعی پور گفت:با واردات نهاده‌های دامی و گوشت قرمز و انعقاد قراردادهایی با کشورهای برزیل و ترکیه نگرانی برای تامین گوشت مورد نیاز کشور در سال ۹۸ نداریم.

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، در دیدار نوروزی شنبه برخی معاونان، روسای سازمان‌های تخصصی و مدیران با وزیر جهاد کشاورزی، رییس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: با باز کردن معبر‌های مرزی، واردات نهاده‌های دامی و گوشت قرمز و همچنین اصلاح دستورالعمل‌ها و انعقاد قرارداد‌هایی با کشور‌های برزیل، ترکیه و سایر کشور‌ها نگرانی برای تامین ۱۰ درصد گوشت مورد نیاز کشور در سال ۹۸ نداریم.

برای نخستین بار ایران ۲۵ پروتکل بهداشتی با ترکیه در راستای برداشتن مرز‌های بهداشتی در سال گذشته منعقد کرده است و تمام تلاش‌ها این بوده که مسیر را برای تولید کنندگان و وارد کنندگان تسهیل کنیم.

علیرضا رفیعی پور به کنترل تکامل بیماری آنفولانزای پرندگان، در سال ۹۷ اشاره کرد و اظهار داشت: در حوزه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ۷۰ کشور دنیا درگیر این بیماری بودند و ما در سال گذشته توانستیم با اقدامات انجام شده این بیماری را در کشور کنترل کنیم.

وی به کاهش بیماری تب برفکی نیز اشاره کرد و اذعان داشت: با اقدامات انجام شده توسط سازمان دامپزشکی کشور ۶۲ درصد عملیات دولت در حوزه تب برفکی و ۴۲ درصد هزینه‌ها کاهش یافته است.

رییس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: ما توانستیم ۲۳ درصد میزان بیماری بروسلوز را با اقدامات به موقع کاهش دهیم.

رفیعی پور به ممنوعیت اعزام دامپزشکان برای نظارت بهداشتی به کشور‌هایی که واردات گوشت انجام می‌شود، اشاره کرد و گفت: به زودی کل سیستم‌های نظارت بهداشتی برون مرزی ما بر اساس پروتکل‌های روز جهانی انجام خواهد گرفت.

وی خاطر نشان کرد که برای نخستین بار دستورالعمل استاندارد بلایای طبیعی و سیلاب بر اساس مبانی روز دنیا تدوین در اسفندماه سال ۹۷ به استان‌ها ابلاغ شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها