رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 436524

سرکشی اعضای کمیسیون آموزش به مدارس استان‌های سیل زده

ساعت24- سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به بازدید ۳ گروه از اعضای این کمیسیون از استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان گفت: نحوه فعالیت‌های آموزشی و زمان بازگشایی و روند اقدامات آنها مورد بررسی قرار گرفته و گزارش مبسوطی به نشست عصر فردا این کمیسیون ارائه خواهد شد.

style="text-align:justify"> سید حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ماموریت این کمیسیون به تعدادی از اعضا مبنی بر بازدید میدانی از وضعیت آموزشی مدارس استان‌های سیل‌زده گفت: این ماموریت در هفته گذشته از سوی هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات اعلام شد که بر همین اساس قرار شد در سه گروه جداگانه تعدادی از اعضای کمیسیون از استان گلستان، استان لرستان و استان خوزستان بازدید کنند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این بازدید نحوه فعالیت مدارس و فعالیت‌های آموزشی و زمان بازگشایی آنها مورد بررسی قرار گرفت و از شهرهای آق‌قلا، گمیشان و گرگان بازدید به عمل ‌آوردیم به طوری که در این بازدیدها باز بودن اکثر مدارس آق‌قلا مشخص و معلوم شد که زحمات فراوانی برای بازگشایی آنها کشیده شده است. این در حالی است که تا 2 متری برخی مدارس همچنان آب کمی وجود دارد اما درون مدارس خیر.

میرزاده اظهار داشت: گروه‌های جهادی، نیروهای بسیج، سپاه و بخش‌های مختلف دولت فعالیت‌های فراوانی را برای رفع مشکلات مردم در این مناطق انجام داده‌اند.

وی با اشاره به تخریب برخی مدارس در اثر سیلاب اخیر گفت: برای این کار باید وزارت آموزش و پرورش اقدام سریعی به منظور ساخت و ساز و تعمیرات آنها انجام دهد. البته دانش‌آموزان برخی مدارسی که امکان تحصیل در آنها وجود نداشت با استفاده از کانکسی که آموزش و پرورش در اختیار آنها قرار داده است روند آموزشی خود را دنبال کرده و برخی از دانش‌آموزان هم به شیفت دوم برخی مدارس منتقل شدند. همچنین از ظرفیت کانون‌های فرهنگی، تربیتی و آموزشی هم استفاده خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: احتمال دارد که برخی از بازدیدهای گروه‌های دیگر از استان‌های غربی و جنوبی تا فردا ظهر به طور بیانجامد اما در نهایت باید گزارش بازدیدهای خود را به جلسه عصر فردای کمیسیون و آموزش تحقیقات مجلس ارائه دهند.

امینی: تکلیف منازل و زمین‌های کشاورزی سیل‌زدگان ایلام و لرستان سریعتر مشخص شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به برگزاری جلسه‌ای مشترک بین نمایندگان استان‌های ایلام و لرستان و حضور وزیر نیرو و استانداران مربوطه گفت: در این جلسه گزارشی از میزان خسارات سیل ارائه و حاضرین خواستار تعیین تکلیف منازل و زمین‌های کشاورزی سیل زدگان شدند.

سلام امینی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس گفت: در جلسه روز گذشته نمایندگان استان‌های لرستان و ایلام که با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو برگزار شد آخرین وضعیت سیل در این استانها و میزان خسارت وارده بررسی شد.

وی افزود: اردکانیان بازدیدی از سد سیمره استان ایلام داشتند و گزارشی از میزان بارندگی‌های اخیر و میزان آبی که در پشت این سد ذخیره شده ارائه و دبی ورودی و دبی خروجی هم بررسی شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استاندار ایلام در این جلسه گفت که 5 روستا در این استان در اثر سیل اخیر در خطر زیر آب رفتن قرار داشتند که 2 روستا به زیر آب رفته و 3 روستای دیگر ممکن است بر اثر شدت بارش‌های چند روز آینده به زیر آب بروند ضمن اینکه در این جلسه عنوان شد که ۱۱ روستای استان در لرستان هم در خطر آب گرفتگی قرار داشتند که اطلاع دقیقی از میزان این موضوع ندارم.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: استاندار لرستان هم در این جلسه اعلام کرد برای سیل زدگان این استان لوازم خانگی، مسائل فرهنگی، اجتماعی، روانی و اشتغال در نظر خواهیم گرفت و بنا داریم تا به مشکلات مردم رسیدگی کنیم.

امینی خاطرنشان کرد: سد سیمره از سال ۸۰ آغاز و در سال ۹۳ اولین آبگیری خود را انجام داد که الحمد الله در ابتدای سال ۹۸ سرریز شد.

وی گفت: در این جلسه بنده به نمایندگی از مردم ایلام اعلام کردم که مردم روستاهایی که خانه و کاشانه و زمین‌های کشاورزی شان به زیر آب رفته مشکل سکونت دارند و تکلیف آنها مشخص نیست که تا چه زمانی باید معطل بمانند لذا باید خدمات رسانی به آنها همچنان ادامه داشته باشد و بهتر است دولت هر چه سریعتر تکلیف آنها را مشخص کند. ضمن اینکه اردکانیان هم گفت تقسیم وظایف در این خصوص صورت گرفته و قرار است در این خصوص هر گروه وظایف خود را انجام دهند.

امینی در پایان گفت: آب پشت سد سیمره فروکش کرده و خطر بروز سیل در روزهای آینده مطرح نیست.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها