رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 436906

نوبت سپاه است که مهربانی همه جانبه جناح‌ها و گروه‌ها را جواب دهد/ جواب سپاه به مهربانی جناح‌ها میتواند تغییر رویه‌ها باشد

ساعت24 -محمدرضا تابش، نایب رئیس فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: جواب سپاه به مهربانی جناح‌ها می‌تواند این باشد که در برخی از رویه‌ها تجدید نظر کند. در سیاست هم آنچه که موکول و مربوط می‌شود به حفظ ارزش‌های اسلامی مانند دفاع از سپاه، همه پای آن ایستاده‌ایم، ولی در جاهایی که محل مناقشه و اختلاف نظر است و تصور می‌شود که جناحی بهره‌برداری می‌کنند و جناحی تضعیف می‌شود، نباید نظامیان مداخله کنند.

محمدرضا تابش، نماینده اردکان و نایب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به وحدت ایجاد شده پس از قرار گرفتن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی از سوی آمریکا، گفت: همه جناح‌ها، احزاب و گروه‌ها با توجه به منافع و مصالح ملی به اجماع رسیدند که باید در مقابل هجمه نابخردانه آقای ترامپ و دولت آمریکا از سپاه که از ارزش‌ها دفاع کرده است و در حفظ و ارتقای منافع ملی کشور سهم ارزنده‌ای داشته و در خط مقدم مبارزه با تروریست بوده دفاع کنند.

او ادامه داد: حتی بسیاری از افرادی که وابسته با جناح‌ها و گروه‌ها بودند و به دلایل مختلف و یا از سر بی‌مهری دولتمردان و حکومتی‌ها خارج‌نشین شدند، از سپاه به صورت تمام قد دفاع کردند.

این نماینده مجلس با اشاره به گفت‌وگوی رد بدل شده میان او و معاون پارلمانی سپاه، تاکید کرد: دیروز به معاون پارلمانی سپاه گفتم که الان نوبت سپاه است. ایشان به شوخی گفت که یعنی با آمریکا تعامل کنیم که من گفتم اصلا و ما همه جلوی آمریکا ایستاده‌ایم. اما الان نوبت سپاه است که مهربانی همه جانبه جناح‌ها و گروه‌ها را جواب دهد.

تابش تصریح کرد: جواب سپاه به مهربانی جناح‌ها می‌تواند این باشد که در برخی از رویه‌ها تجدید نظر کند. برای مثال رهبر انقلاب مدبرانه هدایت کردند و تصمیم گرفتند که پای نظامیان را از اقتصاد بیرون بکشند و بانک‌های نظامی ادغام شوند. در سیاست هم آنچه که موکول و مربوط می‌شود به حفظ ارزش‌های اسلامی مانند دفاع از سپاه، همه پای آن ایستاده‌ایم، ولی در جاهایی که محل مناقشه و اختلاف نظر است و تصور می‌شود که جناحی بهره‌برداری می‌کنند و جناحی تضعیف می‌شود، نباید نظامیان مداخله کنند.

او در ادامه گفت: مهربانی باید دو سویه باشد. همه با تمام ظرفیت از سپاه و نیروهای مسلح دفاع کردند. در حال حاضر نوبت آنها است که همان مهربانی و عطوفت را داشته باشند و فراجناحی عمل کنند.

نایب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح عفو عمومی و تصویب آن پس از وحدت ایجاد شده در میان جناح‌ها، تاکید کرد: طرح عفو عمومی در دستور کار بود و این طرح را تهیه کرده بودیم اما بنا به ملاحظاتی به تعویق افتاد و رهبری هم عفوی وسیع‌تر از قبل را اعلام کردند.

تابش ادامه داد: از رییس قوه قضاییه انتظار دارم با توجه به فضای همدلی که پس از قرار گرفتن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی ایجاد شده، ایشان هم از این فرصت حداکثر استفاده را داشته باشند و پیشنهاد خود را خدمت مقام معظم رهبری ارائه بدهند تا ما شاهد عفو عمومی که در برگیرنده عفو کسانی که در داخل کشور دستشان به خون افراد آغشته نیست، باشیم.

او گفت: همچنین این عفو می‌تواند موجب برگشت ایرانیان خارج از کشور ‌شود و آنها بتوانند به کشور بازگردند و سرمایه‌هایشان را بیاورند. امیدواریم رییس قوه قضاییه این پیشنهاد را بدهند و ان شاءالله مورد موافقت مقام معظم رهبری هم قرار گیرد تا فضای همدلی که ایجاد شده تقویت شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها