رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 437414

پارک های برتر کوالالامپور در یک نگاه

رپورتاژ آگهی / تور کوالالامپور یکی از بهترین تورهای مالزیست که تمام هر آنچه که یک توریست می خواهد در آن جمع شده است .

تفریحات کوالالامپور در تور مالزی این شهر زیبا برای تمام سنین مناسبه از کوچیک گرفته تا اونایی که سن و سالی ازشون گذشته.همچنین در کنار جاهای تفریحی کوالالامپور ، مراکز خرید کوالالامپور در انتظار شماست که میتونید علاوه بر خرید، سااعتها در این مراکز سرگرم شوید.

طبیعت و جلوه های رنگارنگش همواره به زندگی ما انسان ها طراوت، تازگی و شادابی بخشیده اند. حتی این روزها با خریداری گلدان های کوچک و بزرگ و کاشتن گونه های مختلف گیاهی سعی داریم تا روحی تازه به خانه هایمان بدهیم. این بی رمقی در چهره ی شهرها هم دیده می شود؛ شهرهایی که سرتاسرشان را دود و دم ماشین و ساختمان های سر به فلک کشیده فرا گرفته است. شاید این کم رنگ شدن جلوه سبز طبیعت در زندگی‌مان سبب شد تا دولت ها اقدام به ساخت پارک ها و بوستان های بزرگ در اطراف و مراکز شهر نموده و کوچه و خیابان ها را با فضاهای سبز مصنوعی تزئین کنند.

یکی از شهرهایی که در این زمینه پیشرفتی چشمگیر داشته، کوالالامپور است؛ شهری توریستی که از طبیعت چشم نواز و جنگل های اطرافش الهام گرفت تا فضای درونی خود را همچنان زیبا و دل انگیز نگاه دارد. در برخی موارد حتی قسمت هایی از جنگل که هنوز داخل مرزهای شهر باقی مانده بود را با افزودن امکاناتی اندک به یک جاذبه ی گردشگری تبدیل نمودند. گردشگران نیز از این باغات و بوستان ها استقبال کرده و در طول سفرشان حداقل یکبار سری به آن ها می زنند.

پارک سان وی لاگون کوالالامپور مالزی

اولین تم پارکی که قصد معرفی آن را داریم تم پارک سان وی لاگون (Sunway Lagoon) است. سان وی لاگون در پتالنگ جایا، در حدود 15 کیلومتری جنوب غربی مرکز شهر کوالالامپور واقع شده است. در سان وی لاگون با وجود انواع مختلفی از سواری های آبی و تعداد زیادی از فعالیت و ورزش مخصوص خشکی، به روش های مختلف، روز مفرحی را تجربه خواهید کرد. از سرسره های آبی که می چرخند و پیچ و تاب می خورند گرفته تا یک استخر موج، کشتی دزدان دریایی با چرخش 360 درجه و خیلی از موارد دیگر باعث شده است که این مکان به یکی از پرطرفدارترین تم پارکهای مالزی تبدیل شود. سان وی لاگون از طریق یک گذرگاه کاملا سرپوشیده به هتل سان وی پیرامید، وصل می شود. تم پارک سان وی مجموعا از پنج قسمت به نام های پارک آبی (واتر پارک)، اسکریم پارک، امیوزمنت پارک، اکستریم پارک و وایلد لایف پارک، تشکیل شده است.

پارک برجایا تایمز اسکوآر کوالالامپور مالزی

برجایا تایمز اسکوآر (Berjaya Times Square)، تم پارک محبوب بعدی کوالالامپور است که عنوان بزرگترین تم پارک سرپوشیده مالزی را در اختیار دارد. برجایا تایمز در طبقه پنجم مرکز خریدی به همین نام واقع شده است. این پارک 35300 متر مربعی به دو قسمت تقسیم می شود: گلکسی استیشن که به بزرگسالان اختصاص دارد و فانتزی گاردن که مخصوص کودکان ساخته شده است. یکی از جاذبه های منحصر بفرد تم پارک برجایا تایمز، ترن هوایی آن به نام سوپر سونیک اودیسه است که 800 متر طول دارد.

پارک دیستریکرت 21 کوالالامپور مالزی

تم پارک دیستریکت 21 (District 21)، یکی دیگر از تم پارک های محبوب و سرگم کننده کوالالامپور است که در مرکز خرید IOI سیتی مال در منطقه پاتراجایا واقع شده است. دیستریکت 21 برای تمامی سنین چیزی برای عرضه دارد تا در این مکان مهیج با انجام تفریحات مختلف و چالش برانگیز از روزشان نهایت لذت را ببرند. تم پارک دیستریکت 21 در مساحتی به اندازه 6500 متر مربع با دکوری به شکلی خاص و با تیرهای فلزی، دیوارهای فولادی و نقاشی های رنگارنگ و همینطور طناب ها و زنجیرهای معلق و سکوهای زیادی دکور شده است. در تم پارک دیستریکت 21 همچنین یک دیوار سنگ نوری LED و سرسره هایی با سرعت خیلی زیاد، ترامپولین و تفریحات سخت هوایی وجود دارد. مجموعا در دیستریکت 21 کوالالامپور حدود 11 جاذبه با میزان دشواری متفاوت را می توانید تجربه کنید.

پارک ملی Gunung Ledang

به گزارش سفر باتو ، این پارک ملی جذاب، در محاصره کوه Ophir می باشد، که به طور چشمگیری در قلب جنگل قرار گرفته است.

اسطوره ها و افسانه های زیادی در مورد نام کوه گفته شده است و گذشته مرموز این کوه افسانه ها را باورپذیرتر می کند.

مسیرهای سرسبز و همیشه به سمت بالا در دور تا دور کوه تشکیل شده است و دید از بالای آن با نفس کشیدن در هوای تازه می تواند بسیار مفرح باشد. شما از بالای کوه با دید پانوراما از جنگل روبرو می شوید. طیف گسترده ای از پرنده ها در پارک ملی Gunung Ledang زندگی می کنند. آبشارها همچنین نقطه به نقطه ی کوه وجود دارند و در بعضی از آن ها می توانید آب تنی کنید.

پارک ملی پنانگ

پارک ملی پنانگ در شمال غرب کشور واقع شده است و طیف گسترده ای از فعالیت های تفریحی را برای گردشگران فراهم می کند. این پارک ملی تنوع زیستی، زیادی دارد و بخش عظیمی از جانوران و گیاهان در آن موجود می باشد. پارک ملی پنانگ با سواحل زیبا و سرگرم کننده و سفرهای هیجان انگیز از میان جنگل های متراکم؛ یک پارک ملی شگفت انگیز است. شما می توانید در سواحل دنج آن استراحت کنید، با قایق به سفرهای دریایی بروید و یا برای تعطیلات از امکانات کمپ شبانه پنانگ استفاده کنید تا روحتان تسکین یابد.

پارک پروانه های کوالالامپور

باغ پروانه ها یکی از دیدنی های کوالالامپور می باشداین مکان در کوالالامپور در فاصله ده دقیقه ای بخش مرکزی کوالالامپور و در کناره باغ های آبی کوالالامپور واقع شده است بطور خلاصه میشه گفت مجموعه‌ای حیرت‌انگیز از بیش از ۶ هزار پروانه از ۱۲۰ گونه مختلف در ی محیط طبیعه. پارک پروانه همچنین بیش از ۱۵ هزار گیاه و گونه‌های گیاهی گوناگون برای بازآفرینی فضای جنگل‌های بارانی را شامل میشه برخی از پروانه‌های رنگین کمانی که در قفس‌ها پرواز می‌کنند هیولاوار بزرگ هستند. گالری حشرات نیز بخشی دیگر از مجموعه است، جایی که از هیبت هزارپاها و عنکبوت‌های مالزیایی به لرزه میفتند و همچنین فروشگاه پارک پروانه‌ها و سایر حشرات خشک‌شده را به فروش میرسونه.

پارک های برتر کوالالامپور در یک نگاه

پارک های برتر کوالالامپور در یک نگاه

Top Park in Kuala Lumpur

تور کوالالامپور یکی از بهترین تورهای مالزیست که تمام هر آنچه که یک توریست می خواهد در آن جمع شده است . تفریحات کوالالامپور این شهر زیبا برای تمام سنین مناسبه از کوچیک گرفته تا اونایی که سن و سالی ازشون گذشته.همچنین در کنار جاهای تفریحی کوالالامپور ، مراکز خرید کوالالامپور در انتظار شماست که میتونید علاوه بر خرید، سااعتها در این مراکز سرگرم شوید که در این پست همونطور که از تیترش پیداس میخوایم چندتا از پارک های برتر کوالالامپور در یک نگاه را بررسی کنیم که میتونید لحظات خوشی را کنار خانوادهاتون سپری کنین.

امیدوارم با خوندن این مطلب لذت کافی را ببرید فقط یادتون نره نظرتون را برام ارسال کنین.

پارک پروانه های کوالالامپور

(Butterfly Park in Kuala Lumpur)

باغ پروانه ها یکی از دیدنی های کوالالامپور می باشداین مکان در کوالالامپور در فاصله ده دقیقه ای بخش مرکزی کوالالامپور و در کناره باغ های آبی کوالالامپور واقع شده است بطور خلاصه میشه گفت مجموعه‌ای حیرت‌انگیز از بیش از ۶ هزار پروانه از ۱۲۰ گونه مختلف در ی محیط طبیعه. پارک پروانه همچنین بیش از ۱۵ هزار گیاه و گونه‌های گیاهی گوناگون برای بازآفرینی فضای جنگل‌های بارانی را شامل میشه برخی از پروانه‌های رنگین کمانی که در قفس‌ها پرواز می‌کنند هیولاوار بزرگ هستند. گالری حشرات نیز بخشی دیگر از مجموعه است، جایی که از هیبت هزارپاها و عنکبوت‌های مالزیایی به لرزه میفتند و همچنین فروشگاه پارک پروانه‌ها و سایر حشرات خشک‌شده را به فروش میرسونه.

پارک های برتر کوالالامپور در یک نگاه

پارک تاسیک پردانا

(Taman Tasik Perdana)

این پارک زیبا که در میان دو دریاچه واقع شده، که به ” باغ دریاچه ها “ (Lake Garden) معروفه. وسعت این پارک حدود 92 هکتاره و پارک های کوچکتری از جمله : پارک پرندگان ، باغ ارکیده ، پارک آهوان را در خود جای داده است . بنای ملی هم در این پارک واقع شده است و همچنین در آن منطقه ای ویژه بازی کودکان، گذرگاههایی برای دوندگان، نقاطی برای ورزش و دریاچه ای دارای قایقهای پارویی وجود دارکه بازدید کنندگان میتونند با قایق رانی دلپذیری بر روی دریاچه از منظره بی نظیر جنگلها لذت ببرند.

پارک پرندگان کوالالامپور

این مجموعه پارک 60 هکتاری در تور مالزی به نام پرواز آزاد و پیاده روی در قفس پرندگان نیز معروفه و محلی متشکل از انواع پرندگان از طاووس تا پرندگان غیر معمول دنیاست .این مجموعه متشکل از 5000 عدد پرنده در 200 نوع پرنده مختلف میباشد.این مجموعه سرسبز بخشی از کمربند سبز کوالالامپوره که در سال 1888 ساخته شده است.گردشگران میتونند زمان سرگرم کننده و آموزنده ای را در این پارک داشته باشند ضمن اینکه میتونند با کرایه یک قایق از سایر دیدنیهای این پارک لذت ببرند.

پارک آهوان کوالالامپور

پارک آهوان کوالالامپور مساحتی به وسعت 2 کیلومتر مربع را با درختان سایه گستر، جویبارهای باریک و برکه های زیبا در برگرفته است در گوشه کنار این پارک میتونید آهوان خالدار هلندی و دیگر حیوانات رام را دیده و به آنها غذا بدید در این پارک آهوان آزادانه در رفت و آمد هستند و گاهی آنقدر به بازدیدکنندگان نزدیک می شوند که می توان آن ها را لمس کرد علاوه بر این بازدید کنندگان می توانند از نزدیک موش آهو (Mouse deer) را ببینند.

باغ گیاهشناسی پردانا | Perdana Botanical Garden

یکی از زیباترین باغات شهری کوالالامپور، باغ گیاهشناسی پردانا (Perdana Botanical Garden) است که به نام مصطلح لِیک گاردنز (Lake Gardens) نیز شناخته می شود. این باغ زیبا با حدود ۹۱ هکتار وسعت اولین بوستان وسیع و انسان ساخت شهر کوالالامپور به شمار می رود.

این مجموعه از چندین باغ از جمله سانکِن (Sunken)، ختمی (Hibiscus)، ارکیده (Orchid) و غیره تشکیل شده است؛ باغ های سانکن و ختمی نمونه هایی از بوستان های چینی و مالزیایی می باشند. در بخش ارکیده شما می توانید بیش از ۸۰۰ نوع گل از خانواده ارکیده را از نزدیک ببینید. همچنین میدانی برای برگزاری مراسم و فستیوال ها به نام لامانا پردانا (Lamana Perdana) داخل پارک تعبیه شده است.

قدم زدن و پیاده روی در این پارک و لذت بردن از زیبایی های بصری اش طرفداران زیادی دارد. حتی شما می توانید در پردانا همراه همسفرانتان به ورزش هایی از قبیل دوچرخه سواری یا بدمینتون مشغول شوید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها