رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 442252

عرضه ۲هزار تن خرمای بوشهر و بم در بازار تهران

ساعت 24- معاون نظارت بر کالاهای مصرفی سازمان حمایت ازتولید کنندگان و مصرف‌کنندگان گفت: با هدف کنترل قیمت ها 2 هزار تن خرمای مرغوب از محصولات استان بوشهر و شهرستان بم استان کرمان در بازار تهران عرضه می شود.

style="text-align:justify"> معاون نظارت بر کالاهای مصرفی سازمان حمایت ازتولید کنندگان و مصرف‌کنندگان گفت: با هدف کنترل قیمت ها 2 هزار تن خرمای مرغوب از محصولات استان بوشهر و شهرستان بم استان کرمان در بازار تهران عرضه می شود.

سید داوود موسوی روز چهارشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان بوشهر افزود: سهم هر کدام از استان های یاد شده یکهزار تن است که تاکنون بخش اندکی از خرمای بم در بازار تهران عرضه شده است.

وی بیان کرد: میانگین قیمت خرما در کشور هر کیلو 80 هزار ریال است که این رقم در استان تهران بصورت نامتعارفی به 280 هزار تا 340 هزار ریال افزایش یافته و با تدابیر پیش بینی شده اکنون به حدود 250 هزار ریال رسیده است.

موسوی ادامه داد: با توجه به تزریق 2 هزار تن خرما به بازار مصرف پایتخت پیش بینی شده قیمت این محصول بزودی متعادل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: قیمت شکر در بازار کنترل شده به گونه ای که برای خانوارها و صنوف به ترتیب با قیمت هرکیلو 30 و 34 هزار ریال عرضه می شود.

موسوی افزود: برای واردات برنج نیز محدودیتی وجود ندارد که این مهم سبب کاهش و کنترل قیمت برنج در بازار مصرف درکشور شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: از مجموع 157 هزار تن خرمای تولیدی استان بوشهر 60 درصد بصورت خرما، 30 درصد رطبی و ما بقی بصورت خارک برداشت می شود.

محمد تقی منوچهری افزود: از این میزان سالانه بین 25 تا 30 هزار تن به کشورهایی مختلفی همچون روسیه، پاکستان و ترکمنستان صادر می شود.

وی یادآور شد: در استان بوشهر احتکار محصول خرما وجود ندارد و در صورت وجود خرما در انبارهای استان نیز این محصول برای واحدهای بسته بندی و فرآوری مورد استفاده قرار می گیرد.

منوچهری اظهارداشت: براساس آخرین موجودی پنج هزار و 00 تن خرما در استان بوشهر وجود داشته که از این میزان سه هزار و800 تن برای واحدهای صنعتی بزرگ و مابقی آن نیز برای واحدهای کوچک بوده است.

وی یادآور شد: قیمت کف محصول خرما در بازار استان بوشهر برای کبکاب به عنوان گونه غالب اکنون بین 150 تا 180 هزار ریال است.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها