رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 442299

شکر ارزان می شود؟

ساعت24 - بهمن دانایی‌فر اظهار داشت: مجوز واردات 800 هزار تن شکر صادر شده و ثبت سفارش برای واردات انجام شده و با توجه به تخیص ارز برای واردات این شکرها بخشی از شکر وارداتی در راه است.

قند و شكر
بهمن دانایی‌فر در مورد وضعیت ثبت سفارش و واردات شکر گفت: با توجه به صدور مجوز واردات شکر از اسفندماه سال گذشته و اقدامات انجام شده برای واردات شکر توسط بخش‌خصوصی، این محموله تا هفته آینده وارد بنادر کشور می‌شود.

دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر کشور با بیان اینکه در کنار واردات شکر توسط بخش خصوصی شرکت بازرگانی دولتی اقدام به واردات کرده است، گفت: با توجه به اینکه بخشی از ذخایر شکر شرکت بازرگانی دولتی صرف تنظیم بازار شکر شده است، این واردات در راستای جبران ذخایر صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: مجوز واردات 800 هزار تن شکر صادر شده و ثبت سفارش برای واردات انجام شده و با توجه به تخیص ارز برای واردات این شکر‌ها بخشی از شکر‌ وارداتی در راه است.

دانایی‌فر در مورد علت تاخیر در واردات شکر گفت: تولیدات داخلی هر سال نیاز شکر را تا خرداد ماه تامین می‌کرد، بنابراین با توجه به روال هر ساله شکر وارداتی از خرداد ماه وارد بازار می‌شد، اما با توجه به وقوع سیل غیر قابل پیش‌بینی و از بین رفتن 30 تا 35 هزار هکتار از مزارع نیشکر این اتفاق در مورد شکر افتاد و بخش زیادی از نابسامانی‌ها در بازار شکر حاصل از بروز این حادثه غیرمترقبه بود.

وی همچنین بیان داشت: همچنین بارندگی‌ سال گذشته تا حدودی برداشت محصول را به تعویق انداخت، بنابراین اگر شرایط به حالت عادی پیش می‌رفت با چنین مشکلاتی مواجه نبودیم.

دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر کشور با اشاره به رسیدن کشتی‌های حامل بار شکر تا هفته اینده به ایران گفت: در صورتی که گمرکات همکاری لازم برای ترخیص را انجام دهند، این شکر به زودی در کارخانه‌‌ها تسویه و سپس وارد بازار خواهد شد و با رسیدن این شکر به بازار قطعا تعادل به بازار شکر برخواهد گشت.

دانایی‌فر در پاسخ به این سوال که برخی مسائل در مورد احتکار شکر وارداتی توسط بخش خصوصی مطرح می‌شود آیا این قضیه می‌تواند صحت داشته باشد، گفت: هیچ وقت در بخش تولید اجازه احتکار داده نمی‌شود، ضمن اینکه اغلب واردکنندگان شکر کارخانه‌های قند و شکر هستند که هیچ‌گاه حاضر به از دست دادن اعتبار خود برای منافع مالی نیستند.

وی افزود: از تمامی واردکنندگان شکر تعهد محضری گرفته شده و از آنجا که شکر با ارز دولتی 4200 تومانی وارد می‌شود، نظارت کامل برای جلوگیری از هر گونه سوء استفاده انجام می‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها