رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 444251

پناه بگیرید؛ ملخ‌ها پشت در تهران

ساعت 24-افزایش غیرطبیعی تعداد ملخ‌ها در مناطق مختلف شهرستان‌ رباط کریم موجب نگرانی کشاورزان بویژه غله‌کاران شده و این درحالی است که مسئولان می گویند این ملخ ها مشکلی ایجاد نمی کنند.

ملخ های یمن در راه ایران
تعداد زیادی ملخ در مناطق مختلف شهرستان‌ رباط کریم از جمله شهر رباط کریم، پرند، اطراف فرودگاه امام خمینی (ره) و زمین‌های کشاورزی و باغات مشاهده شده است. تعداد ملخ‌ها در مناطق مختلف به حدی است که در خیابان‌ها و محله‌های مختلف نیز می‌توان تعداد زیادی از این حشرات را مشاهده کرد.

تعداد ملخ ها در شهر پرند به حدی بوده که کف خیابان ها پوشیده از این حشرات بوده و مردم شهر را با مشکل مواجه کرده است.

ملخ ها آسیبی وارد نخواهند کرد

دبیر و مسئول صنفی کشاورزان رباط کریم در خصوص حضور ملخ‌ها در شهرستان رباط کریم گفت: برخی منابع از حضور تعدادی ملخ در شهرستان خبر داده اند که این موضوع از سوی کارشناسان مورد بررسی قرار گرفته و تعداد آنها قابل توجه بوده است.
رضا افشار گفت: به منظور از بین بردن این آفت و مقابله با عمل تخمگذاری ملخ‌ها برای سال آینده در چند مرحله اقدام به سمپاشی کرده ایم تا بتوانیم با آنها مقابله کنیم.
دبیر و مسئول نظام صنفی کشاورزان رباط‌کریم افزود: ملخ‌هایی که در شهرهای رباط‌کریم، پرند و به‌ویژه اطراف فرودگاه امام خمینی(ره) رؤیت شده از نوع مهاجر نیستند و تاکنون خسارتی به محصولات کشاورزی شهرستان رباط‌کریم وارد نکرده‌اند.
او ادامه داد: این نوع ملخ‌ها به دنبال افزایش بارندگی و سبز بودن مراتع، از گل و گیاه تغذیه می‌کنند و به‌هیچ‌وجه به مزارع کشاورزان آسیبی وارد نخواهند کرد.
شهرستان رباط کریم با بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب غرب تهران واقع شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها