رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 446653

دوگانگی در دوران مادری

من عاشق کودکم هستم اما گاهی آرزو می کنم به زندگی قبلی ام برگردم : دوگانگی دردوران مادری

مادر
dir="RTL">من عاشق کودکم هستم اما گاهی آرزو می کنم به زندگی قبلی ام برگردم ،

چنین تفکری کاملا طبیعی است اما بسیاری از مادران از داشتن چنین فکری احساس گناه می کنند . در اینجا دو روانپزشک الکساندرا ساکس و کاترین برندوف می گویند چطور انتظارات زیاد و قضاوت را در مورد خودتان کنار بگذارید .

من در ده سال گذشته در کلینک سلامت روان زنان کار می کردم و وظیفه ام این بود که مادران را در مورد تغییرهویتی که با مادر شدن اتفاق می افتد آگاه کنم درست مثل نوجوانی که انتقال رشد هورمونی فیزیکی و علاطفی در یک زمان اتفاق می افتد . مادران گاهی احساس عذاب وجدان دارند چرا ترجیح می دهند چرت بزنند تا اینکه از بچه نگهداری کنند این رفتار دوسوگرا کاملا طبیعی است اما بسیاری از مادران به دلیل این افکار احساس شرمندگی دارند همه تجربیات ترکیبی از تجربیات مثبت و منفی همراه یک مادر است . دوست داشتن فرزند این واقعیت را تغییر نمی دهد که گاهی اوقات مراقبت از کودک سرگرم کننده نیست و ممکن است از خود بپرسید آیا اشتباه کردم و در دام افتادم ؟آیا این به این معنی است که من کودکم را دوست ندارم ؟

زمانی که شما به خود و اطرافیانتان توجه می کنید و کمتر به کودک توجه دارید دوسوگرایی به سراغ شما می آید و شما نمی توانید همه کارها را به خوبی انجام دهید . چطور احساس گناه نکنید وقتی در جلسه محل کار حاضر نشدید تا کودک را نزد متخصص کودک ببرید ؟ یا وقتی 15 دقیقه خوابیدید در حالی که کودک ناآرام بوده و یا شیرش را بالا آورده ؟یا وقتی که با کودک هستید اما به کارهایی که دوست دارید انجام بدهید فکر می کنید مثلا زنگ زدن به دوستی که تماس گرفته بوده یا پاسخ ایمیل کاری را دادن یا به شام خوردن به همسرتان فکر می کنید .

احساس گناه وقتی به سراغ شما می آید که احساس کنید شرایط لازم برای مادر خوب بودن را ندارید. احساس گناه، مانند دوسوگرایی ونگرانی ، ممکن است حالت ذاتی مادر باشد و گاهی ریشه آن ازمقایسه خود با یک ایده ال غیر واقعی است و شما باید ارزیابی مجددی داشته باشید.اگر شما به دلیل گفتگوبا رییس و برنامه ریزی کار ی هر روز دیر به مهد کودک می رسید یا شخصی را برای تحویل گرفتن فرزندتان تعیین کرده اید . اما احساس گناه یک چیز متفاوت است مادران تصور می کنند مادران دیگر بهتر هستند . هرگاه احساس گناه کردید توجه داشته باشید احساس بد در مورد یک تجربه نتیجه بد بودن شما نیست زندگی یادگیری از تجربیات است و شما می توانید دفعات بعدی انتخاب های متفاوتی داشته باشید .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها