رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 446672

طرز تهیه خوراک بلدرچین با سس مخصوص | نحوه تهیه خوراک بلدرچین با آلو

خوراک بلدرچین با سس مخصوص یک غذای خوش طعم و عالی است که با توجه به اینکه دستور پخت ساده ای دارد می تواند تهیه آن برای شما آسان باشد در ادامه با نحوه تهیه این غذای لذیذ و مقوی ما را همراهی کنید.

خوراک بلدرچین
html>

موارد لازم:

بلدرچین 1 عدد پودر موسیر
روغن زیتون یک قاشق غذاخوری آویشن
سس سویا نصف قاشق غذاخوری زعفرون دم کرده چند قاشق
سرکه بالزامیک نصف قاشق غذاخوری آب مرغ یک و نیم پیمانه
پیاز متوسط 1 عدد عصاره مرغ یک عدد
آرد سه قاشق غذاخوری ماست تازه و پر چرب سه چهارم پیمانه
کره 25 گرم قارچ و فلفل دلمه ای رنگی خرد شده در صورت دلخواه



طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدا بلدرچین رو بشورید و داخل چند قاشق روغن زیتون و چند قاشق سس سویا و سرکه بالزامیک ومقداری پیاز قرار داده و چند ساعت توی یخچال می گذاریم تا مزه دار گردد.

مرحله دوم:

در مرحله بعد روغن مایع رو داغ کرده و بلدرچین ها داخل روغن سرخ می کنیم تا برشته بشوند . و سپس توی همون ظرف کمی آب مرغ ریخته و می گذاریم با شعله ملایم بپزه و آبش بخوردش برود .سپس آرد رو داخل ظرف ریخته و روی حرارت قرار می دهیم تا رنگش داشت تغییر می کرد کره رو می ریزیم و تفت می دهیم .

مرحله سوم:

بعد که کره ذوب شد آب مرغ و عصاره مرغ رو توش ریخته و کمی پودر موسیر و آویش و بعد زعفرون دم کرده می ریزیم تا کمی بجوشه و غلیظ بشود . بعد خاموش می کنیم تا کمی خنک بشه .

مرحله چهارم:

حالا ماست رو داخلش می ریزیم و هم می زنیم این سس فوق العاده خوشمزه است ولی حتما باید هنگام سرو تهیه بشه . در صورت تمایل فلفل دلمه ای های رنگی و قارچ رو در انتها داخل سس ریخته و مخلوط می کنیم.
از انواع دورچین ها برای تزیین می توانین استفاده کنین مثل سیب زمینی سرخ کرده یا تنوری یا پوره یا هر چیزی که به سلیقه خود می پسندید.من از این سس به این دلیل استفاده کردم که طبع بلدرچین خیلی گرم است و ماست کمی معتدل ترش می کنه . بعلاوه با سس های دیگه خیلی متفاوت می باشد پیشنهاد می گردد که حتما ابن سس را امتحانش کنین البته یاد آوری می کنم این سس برای ماهی و مرغ و گوشت گوساله مناسب نیست چون طبع اونها سرد است ولی برای میگو و گوشت گوسفند ایده آل است.


خواص بلدرچین


بلدرچین سرشار از پروتئین و ویتامین های ضروری و مواد معدنی می باشد.

مصرف 3 اونس از بلدرچین پخته بدون پوست حاوی:

110 کالری 5 گرم چربی
19 گرم پروتئین 1 گرم چربی اشباع

اگر شما یک رژیم 2000 کالری مصرف کنید، این مقدار به 35 درصد پروتئین شما برای روز و 6 درصد چربی اشباع شده توصیه می شود.

ویتامین ها

مصرف بلدرچین شما را با 35 درصد از ارزش روزانه نیاسین، 25 درصد DV برای ویتامین B-6، 15 درصد DV برای ریبوفلاوین و تیامین و 10 درصد DV برای ویتامین C می دهد. ویتامین های B نیاسین، ویتامین B-6، ریبوفلاوین و تیامین برای انتقال مواد غذایی که برای انرژی مصرف می کنید ضروری هستند و ویتامین C آنتی اکسیدان است که برای ایجاد کلاژن مورد نیاز برای تشکیل استخوان، لیگامان، رگ های خونی و تاندون لازم است

بلدرچین منبع خوبی از مواد معدنی است:

25 درصد از DV برای فسفر 15 درصد DV برای روی
20 درصد از DV برای آهن 6 درصد DV برای منیزیم

فسفر با عملکرد کلیه، رشد سلولی و تقویت استخوان ها کمک می کند. آهن برای تشکیل هموگلوبین و حمل اکسیژن در اطراف بدن ضروری است و روی برای تشکیل DNA و پروتئین، بهبود زخم و عملکرد ایمنی مهم است.

بلدرچین، می تواند طعم قوی تر از گوشت داشته باشد و از آنجا که آن حاوی چربی کمتری است می تواند به راحتی خشک شود اگر شما آن را به درستی طبخ نکنید. خدمات فرعی دانشگاه کنتاکی توصیه می کند که بلدرچین با برنج بخورند، اما شما همچنین می توانید آن را سرخ کنید، کباب کنید یا آنرا میل کنید و نتایج خوبی کسب کنید. سرخ کردن به عنوان روش های پخت و پز دیگر سالم نیست، زیرا شامل استفاده از چربی اضافی است. هر کدام از روش هایی که استفاده می کنید، بلدرچین را طبخ کنید تا درجه حرارت داخلی 165 درجه فارنهایت را برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های غذایی منتقل کند.

خوراک بلدرچین با آلو

طرز تهیه خوراک بلدرچین با آلو

مواد لازم:

5عدد بلدرچین پودر سیر به مقدار دلخواه
ماست زعفرون به مقدار دلخواه
آبلیمو فلفل دلمه نگینی خرد شده
روغن زیتون 2 عددپیاز رنده شده
نمک به مقدار دلخواه رب گوجه
فلفل سیاه به مقدار دلخواه آلو بخارا به مقدار دلخواه

طرز تهیه:

مرحله اول:

5 عدد بلدرچین رو با ماست ، آبلیمو ، روغن زیتون یا روغن مایع خوراکی ، نمک ، فلفل سیاه ، پودر سیر ، زعفرون و فلفل دلمه نگینی خرد شده ، پیاز رنده شده خوب مخلوط کردم و کمی توی یخچال استراحت دادم .

مرحله دوم:

بعد توی تابه سرخ کردم. رب گوجه ، زعفرون ، پیاز داغ ، کمی نمک رو تفت دادم و به همراه کمی آب و آلو بخارا به بلدرچین ها اضافه کردم . نهایتا حدود چهل دقیقه با حرارت ملایم پخته و جا افتاد .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها