رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 446879

واکنش ابتکار به طلاق‌های صوری برای دریافت مستمری

ساعت24 -معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده به طلاق‌های صوری زنان برای دریافت مستمری واکنش نشان داد.

معصومه ابتکار
معصومه ابتکار درباره طلاق‌های صوری زنان برای دریافت مستمری گفت: این اصلا اتفاق خوبی نیست و باید مراقبت و نظارت بیشتری صورت گیرد.

او ادامه داد: همچنین این اقدام از سوی برخی زنان می‌تواند تبعات زیادی داشته باشد، چراکه این کار یک فریب و تخلف بزرگ قانونی است. امیدواریم آموزش‌های لازم به زنان ارائه شود تا شاهد این نوع تخلفات نباشیم.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده درباره اظهارات اخیر رییس قوه قضاییه دربارهه کاهش زندانیان مهریه گفت: در حال حاضر قوانین و مقرراتی در خصوص مهریه وجود دارد و ما امیدواریم چنانچه قرار است در رویه قانون تغییری ایجاد شود با بررسی کامل و همه‌جانبه باشد، چراکه مسئله مهریه، موضوعی است که مربوط به خانواده است و باید همه جوانب آن بررسی شود.

ابتکار ادامه داد: نباید در این خصوص افراط و تفریط داشته باشیم و سیاست‌هایی را اتخاذ کنیم که زنان در بحث مهریه آسیب ببینند. بنابراین تقاضای من این است، حتما بررسی‌های لازم قبل از هر گونه تصمیم در این خصوص صورت گیرد.

او گفت: نباید به دلیل یک سری فشارها در این خصوص در تصمیم‌گیری‌ها تعجیل کرد، درست است که در حال حاضر یک سری افراد به دلیل مهریه مشکل دارند و در زندان هستند، اما این مسئله آن وسعت و گستردگی را ندارد که بخواهیم به دلیل آن یک سیاست کلان ملی را تغییر دهیم.


منبع:ایلنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها