رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 446880

زمان‌بندی برنامه‌های داوطلبان کارشناسی ارشد پس از برگزاری آزمون

ساعت 24- آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۸ به پایان رسید و داوطلبان باید از زمان‌بندی اعلام نتایج و چگونگی انتخاب رشته اطلاع داشته باشند.

کنکور
style="text-align:justify">آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دولتی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی از روز گذشته در دو نوبت صبح و بعدازظهر آغاز شد و صبح امروز جمعه ۲۴ خرداد با حضور ۲۷۳ هزار و ۳۱۰ داوطلب در ۳۶ کدرشته ادامه یافت.

آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ به همراه نخستین مرحله المپیاد علمی دانشجویی کشور در ۶ گروه آموزشی و ۱۳۱ کدرشته برای تمامی دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی با حضور ۶۱۴ هزار و ۸۸۳ داوطلب در روزهای ۲۳ و ۲۴ خرداد ۹۸ برگزار شد.

در گروه علوم انسانی ۳۸۵ هزار و ۶۴۰ داوطلب در ۴۵ کدرشته، در گروه علوم پایه ۳۳ هزار و ۶۷۸ داوطلب در ۱۷ کدرشته، در گروه فنی و مهندسی ۱۳۰ هزار و ۴۰۶ داوطلب در ۲۴ کدرشته، در گروه کشاورزی و منابع طبیعی ۱۷ هزار و ۸۵۱ داوطلب در ۲۳ کدرشته، در گروه هنر ۴۵ هزار و ۹۱۳ داوطلب در ۱۳ کدرشته و در گروه دامپزشکی یک هزار و ۳۹۵ داوطلب در ۹ کدرشته برای شرکت در آزمون ثبت‌نام کردند.

* بیش از ۹۰ درصد داوطلبان کارت آزمون را دریافت کردند

به گفته حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از مجموع ۶۱۴ هزار و ۸۸۳ داوطلب ثبت‌نام کننده برای آزمون تعداد ۵۵۳ هزار و ۸۸۶ داوطلب کارت شرکت در آزمون را دریافت کردند یعنی ۹۰.۰۸ درصد داوطلبان کارت خود را گرفته‌اند.

اما با به پایان رسیدن آزمون، داوطلبان باید از زمان بندی اعلام نتایج و چگونگی انتخاب رشته اطلاع داشته باشند.

* برنامه‌ زمان‌بندی داوطلبان بعد از برگزاری آزمون

کارنامه نتایج اولیه در نیمه دوم تیرماه منتشر می‌شود و داوطلبان پس از آن باید برای انتخاب رشته اقدام کنند.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته پس از انتشار کارنامه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند در تیرماه برای انتخاب رشته اقدام کنند.

* نحوه انتخاب رشته داوطلبان دانشگاه آزاد

داوطلبان دانشگاه آزاد نیز باید پس از اعلام زمان‌بندی این دانشگاه در زمان مقرر با نتیجه‌ای که از سازمان سنجش دریافت کردند برای انتخاب رشته از طریق سایت دانشگاه آزاد اقدام کنند.

نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ در اواخر شهریورماه برای داوطلبان دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم از طریق سایت سازمان سنجش و برای داوطلبان دانشگاه آزاد از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش این دانشگاه اعلام می‌شود.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها