رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 449465

واکنش‌ها به ازدواج مهدی هاشمی و مهنوش صابری

ساعت 24-در این ویدئو کوتاه "مهنوش صادقی" بازیگر نه چندان نام آشنای سینما و تلویزیون از رازی شخصی بین خودش و "مهدی هاشمی" پرده برداشت.

مهدی هاشمی
یک ویدئو 30 ثانیه‌ای منتشر شد و فضای مجازی را در کسری از ثانیه در نوردید. در این ویدئو کوتاه "مهنوش صادقی" بازیگر نه چندان نام آشنای سینما و تلویزیون از رازی شخصی بین خودش و "مهدی هاشمی" پرده برداشت. او گفت سال‌هاست به سوالی که گویا دغدغه دوستان و آشنایان بوده به تشخیص و صلاحدید خودش پاسخ نداده و آنطور که می‌گوید حالا زمان پاسخ دادن به این سوال جنجالی است. "بله من همسر رسمی آقای مهدی هاشمی هستم."

رازی به این بزرگی، آن هم درباره یک چهره معروف و از آن مهمتر یک زوج و خانواده سینمایی مگر می‌شود، پس از افشا، مثل بمب نترکد. سال‌ها عادت کرده بودیم "خانواده هاشمی" را در فرش قرمز جشنوراه‌ها و مراسم فرهنگی مختلف با این ترکیب ببینیم: "مهدی هاشمی" دست در دست همسرش "گلاب آدینه" و دخترشان "نورا هاشمی" که نورا همیشه یه دستش روی شانه پدر بود و دست دیگرش دور گردن مادر.

بلافاصله پس از انفجار این بمب خبری، طبق معمول کاربران فضای مجازی به صفحات اجتماعی گلاب آدینه و نورا هاشمی برای کند و کاو این مسئله بغرنج هجوم بردند. گلاب آدینه در پاسخی به یکی از این کاربران در اینستاگرام نوشت: "توجهی نکنید، ببینید و بخندید"

واکنش نورا هاشمی اما تندتر از مادرش بود. او در پاسخ به سایت سینما آنلاین گفت: «پدرم همین لحظه در منزل و کنار ما هستند و شناسنامه‌شان هم گواه دروغ بعضی افراد معلوم‌الحال است.»

تا اینجا نقش مردم صرفا واکنش و کنجکاوی به فیلمی بود که مهنوش صابری درباره خبر ازدواج رسمی‌اش با مهدی هاشمی منتشر کرده بود.

ماجرا اما کمی بعد پیچیده تر شد. مهدی هاشمی، خندان و با چهره‌ای مابین شوخی و جدی به حدس و گمان‌های نه تنها مردم که به تکذیب خانواده‌اش نیز پاسخ داد.

او در این فیلم گفت: سلام به دوستان فضای مجازی، ویدئویی پخش شده از خانم صادقی و ایشان یک حقیقتی را گفتند. بعد عده‌ای تکذیب کردند (لازم به ذکر است که تا لحظه انتشار این فیلم توسط مهدی هاشمی تنها گلاب آدینه و نورا هاشمی سخنان مهنوش صابری را تکذیب کرده بودند). هاشمی ادامه می‌دهد: آنهایی که تکذیب کردند، حق داشتند، چون اطلاع نداشتند. این اتفاق افتاده در چند وقت پیش افتاده و حقیقت دارد. من حرفم این است که اصلا مهم نیست. چرا انقدر شلوغ‌اش کردید."

مهدی هاشمی در ادمه می‌گوید: فضای مجازی مهمتر از این حرف‌هاست. جای جریان های سیاسی و حرف‌های اجتماعی، و مسائل و مشکلات مردم است. چرا در حد مسائل زرد فضای مجازی را پایین می‌آورید. این یک چیز خصوصی است."

او سپس می‌خندد و می‌گوید: "چرا اینقدر بزرگش می‌کنید."

از اینجا به بعد بود که واکنش‌ها آغاز شد. عده‌ای در پاسخ گلایه مهدی هاشمی که می‌گوید چرا یک چیز خصوصی را بزرگ می‌کنید و به آن می‌پردازید، گفتند، که نخستین بار همسر دوم شما خانم مهنوش صادقی این موضوع را علنی کرد. وگرنه مردم از کجا می‌دانستند شما ازدواج مجدد کرده‌اید، در حالی که حتی به ادعای شما، خانواده‌تان هم از این موضوع مطلع نبودند."

دسته دوم از مخاطبان با انتقاد از سخنان وخنده مهدی هاشمی، به نکته‌ای اخلاقی اشاره کردند که "چرا یک سلبریتی‌ و بازیگر مشهور که اگر خودش هم نخواهد، می‌تواند الگوی بخشی از جامعه و جوانان باشند، خلاف عرف و اخلاق، بدون اطلاع همسری که یک عمر با او زندگی کرده، ازدواج می‌کند؛ آن‌هم با زنی که تقریبا هم‌ سن دختر اوست."

برخی از کاربران اما مثل چند پرونده مشابه دیگری که در این مدت جنجال آفرید، "سفر رامبد جوان و نگار جواهریان به کانادا" و "قتل میترا استاد همسر دوم محمد علی نجفی"، معتقدند که نباید در زندگی مردم سرک کشید و حریم خصوصی آنها را خدشه دار کرد.

بی تعارف اما مردم در این یک مورد خاص، یعنی ازدواج مجدد جناب مهدی هاشمی، هیچ نقشی نداشتند. خودشان راز را برملا کردند، تکذیب کردند و در نهایت هم شفاف‌سازی به عمل آوردند!

واکنش‌ها اما به این مسئله هنوز ادامه دارد.

در همین زمینه فرهاد عشوندی در خبرآنلاین نوشت: "ما که تا صبح امروز خیلی‌های‌مان اصلا اسم مهنوش صادقی را نشنیده بودیم. ما را چه به سرک کشیدن به زندگی شخصی بقیه. آن هم گلاب آدینه و مهدی هاشمی که واقعا نمی‌دانم کدام‌مان تا دیروز کلامی غیر از ستایش برای‌شان به کار برده باشیم.

«فضای مجازی جای مسائل مهم و خبرهای سیاسی است نه این خبرهای زرد.» این، فقط همین بخش آخر گفته‌های مهدی هاشمی شاید غافلگیرکننده‌تر از همه شوکی است که خبرهای زندگی خصوصی‌اش در صبح یک روز جمعه، شبکه‌های اجتماعی را درنوردید.

مهدی هاشمی که از «سلطان و شبان» تا «ضدگلوله» با بازی‌هایش کلی خاطره داشتهایم و همیشه تا حالا که حوالی ۷۰ سال دارد، زوجش با گلاب آدینه برای‌مان عزیز بوده جمله‌ای گفته و از مردم خواسته در شبکه‌های اجتماعی خبر زرد ازدواج مجددش را پخش نکنند و آن را طوری بی‌اهمیت قلمداد کرده که انگار این مردم بودند که برای تجسس وارد حریم زندگی‌اش شده‌اند.

ماجرا، اما درباره او و آنچه خودش گفته تکذیب‌کنندگان یعنی دخترش و خانم آدینه از آن بی‌خبر بوده اند که تکذیبش کرده‌اند، اصلا چیزی نبوده که کسی غیر از خودشان بازش کرده باشد.

آقای هاشمی، زندگی شخصی‌تان حریم بسته و امن خودتان است و اصلا اینکه چه کرده‌اید به هیچ یک از ما ارتباطی ندارد که ما را چه به دانستن اخبار اندرونی‌تان. وقتی همسر جدیدتان یکباره برای اینکه احتمالا همسر اول‌تان و همه آن‌هایی که نمی‌دانند، بدانند او کجای زندگی‌تان ایستاده، ویدئویی منتشر می‌کند که می‌داند کل شبکه‌های اجتماعی را درخواهد نوردید، دیگر این مردم نیستند که سرک به زندگی شما می‌کشند یا اخبار زرد را پیگیری می‌کنند. این شما و این همسر محترمتان هستید که همه را به زندگی‌تان فراخوانده‌اید.

این شمایید که هنجارهای اخلاقی جامعه را زیر پا گذاشتید. این شمایید که اگر به ادبیات خودمانی مورد استفاده در ویدئوتان بخواهیم پاسخی برای‌تان داشته باشیم، باید گفت: قیمه‌ها را ریخته‌اید روی ماست‌ها! قیمه‌ها را چرا می‌ریزید روی ماست‌ها جناب مهدی هاشمی؟"

واکنش مهرزاد دانش اما متفاوت بود. او در توییتر نوشت: «قبلا حرف‌های نازل را درباره این که کی زن دوم کی است و فلانی کی از زنش جدا شده و بهمانی با آن یکی در فلان مغازه دیده شده، با عنوان حرف‌های لب‌خزینه‌ای یاد می‌کردند. حالا همگی لب خزینه بزرگی به نام شبکه‌های اجتماعی نشسته‌ایم و صفا می‌کنیم. این توسعه بزرگ فرهنگی مبارک‌مان باشد.»

در این ماجرای خاص نظر مخاطبان فرارو هم دو شقه شده است. مثل همین دو نظر بالا. عده‌ای به مردم تاختند و برخی نیز از خجالت مهدی هاشمی و همسر دومش درآمدند. و خلاصه اینکه "هر کسی از ظن خود شد یار ..." نظرات مخاطبان فرارو را در شش دسته طبقه بندی کرده‌ایم که با هم گزیده‌ای از آنها را می‌خوانیم:

مخاطب ناشناسی نوشته است: "قابل توجه آشنایی که میان زندگی شخصیشه. کسی قصد دخالت در زندگی شخصی کسی رو نداره. خودشون زندگی خودشون رو تو فضای مجازی میریزن رو دایره. وگرنه به ما چه که این زن زن دوم کیه و چرا این کار رو کردهم. والاااا"

سارا در جواب مخاطبی که نوشته است: "چرا در زندگی شخصی مردم سرک می‌کشید؟ دلش خواسته ازدواج کرده و این فقط به همسر اول و دخترش و خودش مربوط است"؛ می‌گوید: "اینو باید به مهنوش خانم واقای هاشمی بگید، به ما چه ربطی داره خودشون رسانه‌ای میکنن و پشت هم فیلم منشر میکنن بعدم میخوان مردم کر و لال بشن!"

مخاطب دیگری نیز در پاسخ به همین کامنت نوشته است: "والا زن دومش همه رو در جریان گذاشته انگار می‌خواسته این موج رو راه بندازه و گلاب آدینه رو اذیت کنه و از سر راه برداره. والا مجردی بهتر از این نوع زندگی مخفی و با عذاب وجدانه البته به نظر نمیرسه این خانم عذاب وجدان داشته باشه. بعد در ضمن آقای هاشمی اگه فضای مجازی جای فضای سیاسیه. چرا شما و مهنوش خبر ازدواجتون رو در این فضا مطرح کردید. مگه چه اهمیتی داشت گفتنتون ."

یکی دیگر از مخاطبان فرارو به تبرئه کردن مردم در این ماجرا نوشته است: "درسته که زندگی شخصی دیگران به من وشما ربطی نداره ولی وقتی سلبریتی ها صفحه ی شخصیشون را تو فضای مجازی برای همه باز می گذارند و هر نوع مطلبی را فارغ از شخصی بودن یا نبودن در آن انتشار می دهند، باز هم به من و شما ربطی نداره؟ اصلا اینکه این بازیگر همسر چه کسی است چه دردی از من و شما دوا میکنه که گفته الآن بهترین زمان اعلام این موضوع است؟ من هم صفحه شخصی دارم ولی آن خصوصی کرده ام و هر کسی حق ورود به آن را ندارد من می توانم ادعا کنم به کسی ربطی نداره چون برای همه بازگو نکرده ام با 10 عکس. این عکس گذاشتن ها و این حاشیه درست کردن ها برای جلب مخاطب است نه اطلاع رسانی و ثمره این جذب مخاطب بالا رفتن احتمال پیشنهاد کار است چون تهیه کننده روی جنجالی ها سرمایه گذاری می‌کند."

سلبریتی‌ها را بزرگ نکنیم!

امیر اما اعتقاد دارد نباید این گونه اخبار را پوشش داد. او نوشته است: "شخصا اصلا برایم مهم نیست مثلا آقای مهدی هاشمی تجدید فراش کرده، ستاره اسکندری کشف حجاب کرده، رامبد جوان پانصد میلیون برای یک زایمان جهت کسب تابعیت کشوری دیگر خرج می‌کند. روی صحبتم با مردم عزیز کشورم است، ما مردم با انتشار این اخبار از قشر خاصی که این روزها تحت عنوان سلبریتی‌ها از آن‌ها یاد می‌شود باید بدانیم برجسته کردن این افراد و ورود آن‌ها به هر حوزه خارج از تخصص شان را نادیده بگیریم، جایگاه و کرسی که شایسته نظریه پردازان، علما و فرهیختگان جامعه است را به اشتباه به آن‌ها تقدیم نکنیم. بپذیریم شان آن‌ها فقط محدود به همان حوزه خودشان است و لاغیر"

برای همه خوب، برای شما بد!

مخاطب دیگر اما به انتقاد مهرزاد دانش پاسخ داده است: "اونی که به این خبرها لب خزینه ای میگه باید گفت شماها عمریه با این داستانهای لب خزینه ای امرار معاش کردید پولدار شدید مشهور شدید و با همین فضای رسانه ای ادعای روشن فکری کردید و توده ها رو به چپ و راست حرکت دادید. چرا این داستانها برای بقیه خوب برای سلبریتی ها بد"

مخاطب دیگری نیز با اشاره به سخنان مهدی هاشمی درباره اهمیت فضای مجازی نوشته است: "همچین ریلکس میگه فضای مجازی جای مسائل اجتماعیه خوب چه مسئله ای اجتماعی تر از اینکه قبح خیانت و دروغ و مخفی کاری از خانواده در جامعه ریخته بشه؟"

انگشت اتهام به سمت مهدی هاشمی و مهنوش صابری

مخاطب ناشناس دیگری با دیدگاهی اخلاقی به انتقاد از سخنان مهدی هاشمی در فیلم اشاره کرده است: "چقدر زن و بچه‌اش که خبر رو تکذیب کردن ضایع شدن جلوی ملت.. خب اول به خانواده خبر می‌دادی و بعد رسانه‌ای می‌کردی. در ضمن ما قصد دخالت نداریم و خانوم دومشون در فضای مجازی تو بوق و کرنا کردن و مردم رو کنجکاو کردن. اگر زندگی شخصیه اصلا انتشار اینکه همسر دوم کی هستی چه ربطی به ملت داره آخه... هر کسی با رفتار خودش حریم شخصیش رو تعیین می‌کنه. بازیگرها خودشون تمام موارد زندگیشون رو اعلام میکنند. بعد میگن ما مردم تو زندگیشون دخالت میکنیم. ایراد از ما مردمم هست. چرا اینقدر به زندگی بازیگر ها توجه میکنیم که فکر کنن خیلی مهم هستن؟ "

در میان مخاطبان فرارو هم کم نبودند افرادی که انگشت اتهام را به سمت مهنوش صادقی گرفتند. مثلا مهسا نوشته است: "متاسفانه خیانت در میان بازیگران مطرح باعث ترویج خیانت میان اقشار مختلف مردم می شه و در واقع قبح این کار زشت شکسته شده و در نتیجه خانواده ای زیادی دچار تزلزل و تنش خواهند شد که در انتها نسلی روانی به جامعه تزریق می کنن. و اینکه چقدر بدند زنانی که به هم جنس خود خیانت کرده و وارد زندگی زنی می شوند که تمام جوانی و زیباییش را پای مردی گذاشته و در سن بالا به او خیانت می شود"

یا مثلا ابراهیم نوشته است: "شماهایی که میگید جرم نکرده و زندگی شخصیشه چیزی از اینکه یه سلبریتی میتونه الگو باشه برا جامعه و فرهنگ یک کشور چیزی حالیت نیس. زنش که به کل نابود شد تو این سن فک کن سر مادر یا خواهرت همچین بلایی پیش بیاد بازم میگی بابات یا شوهر خواهرت جرم نکرده. دوسش نداشت طلاقش می‌داد دوباره ازدواج میکرد، ولی به این مورد میگن خیانت."

مخاطب ناشناس دیگری هم با انتقاد تند از مهدی هاشمی نوشته است: "ازدواج یواشکی، دروغ به همسر اول و جریحه دارکردن احساسات او بعد هم با خنده و شوخی این بی اخلاقی را ماستمالی کردن! البته که ازدواج جزء حریم خصوصیست، اما مردم افراد را بخصوص اگر مشهور باشند روی همین زندگی و رفتارهای خصوصی ارزیابی می‌کنند و نمره می‌دهند. نمره مردانگی و صداقت و اخلاق هاشمی از دید من، صفر؟!"

سارا در واکنش به جنجال ازدواح مهدی هاشمی به نکته‌ای عمیق تر اشاره کرده است: او نوشته است: "از قدیم به ما گفته بودند بازیگران تلوزیون و سینما انعکاس دهنده دردهای جامعه خودشون هستند با صطلاح مردمی‌اند، شخصی با داشتن نوه میره با زنی ازدواج میکنه که هم سن دخترش واقعا دنبال درد جامعه است."

سید حسن نیز با هشدار به مردانی که هوس ازدواج دوم در سر دارند نوشته است: "مردانی که با داشتن زن و فرزند به فکر ازدواج مجدد هستند باید بدانند که همسر اولشان اولین و بزرگترین قربانی است، ولی از ان قربانی بزرگتر خودشان هستند که پس از مدتی که ماه عسل به پایان رسید مشکلات شروع و تا اخر عمر رهایشان نمیکند. بهتر است عشق پیری را کنترل کنید تا به عواقب آن دچار نشوید."

مخاطب ناشناس دیگری نیز با تذکر به مهدی هاشمی نوشته است: "آقای هاشمی این حق توست.....برو چند زن بگیر لیکن حساب دل شکسته ی دخترت را هم میکردی ..... ممکن است با زن خود مشکل داشتی ..... ولی تو پدر هستی....به هر حال آن کسی که با او ازدواج کردی ظاهرا با تو اختلاف سنی غیر متعارفی دارد.....خدا آخر عاقبتت را بخیر کند....."

بازگشت دایی جان ناپلئون؛ کار انگلیسی‌هاست!

فضای مجازی، اما دایی جان ناپلئون کم ندارد. برخی از مخاطبان با اشاره به ساختگی بودن این گونه اخبار، آنها را حربه‌ای برای سرپوش گذاشتن بر مشکلات اقتصادی و انحراف ذهن مردم می‌دانند.

در همین زمینه مخاطبی ناشناس نوشته است: "این روزا سریالی برای پرکردن وقت مردم به راه افتاده. نجفی همسرش را کشت. رامبد جوان برای تولد فرزندش به کانادا رفت. ستاره اسکندری حجابش را را در ترکیه کنار گذاشت، امیر جعفری از آقازاده ها حمایت کرد و حالا هم مهدی هاشمی با زن دوم خود خانم صادقی ازدواجش را آشکار کرد. برنامه بعدی چیه برای ایجاد حساسیت جدید در جامعه به منظور عدم حساسیت به تحریم و تورم"

ناشناس دیگری نیز اعتقاد دارد این خبرها صرفا یک بازی رسانه‌ای ست. او نوشته است: "باور نکنید. بیشتر شبیه یک بازی رسانه‌ای و یک سناریوی از قبل طراحی شده است تا خیلی از این اتفاقاتی که سلبریتی‌ها و با حتی سیاسیونی مثل نجفی انجام دادند رو برای مردم عادی سازی بکنند و بگن مردم یک نفر می‌تونه برای شما الگو باشه و ما برای اهداف سیاسی مون ازش استفاده کنیم و توی اینستاگرام هم برای شما تکلیف تعیین کنه، ولی تو مسایل شخصیش هر غلطی کرد به خودش مربوطه و حساسیتی نشون ندین. می‌خوان به نوعی حساسیت مردم نسبت به هنجار شکنی‌ها و قبح شکنی‌های خیلی‌ها رو کم کنند.

شک نکنید یک بازیه رسانه‌ای هست!"

علیرضا نیز همین اعتقاد را دارد و با لحنی تند نوشته است: اینقد مردم با این اخبار بی‌خود سرگرم نکنید لطفا، مشکلات زندگی هر فردی به خودشون ربط داره. این در حالیست که مشکل تورم، تحریم، فقر اقتصادی، دزدی از مال عموم ملت، اعتیاد، فحشا، بیکاری، افزایش فاصله طبقاتی، دور ماندن از پیشرفت‌های دنیا، استفاده از خودروهای بی کیفیت و کشته شدن جوانان این مملکت، فرار نخبه‌ها و هزاران هزار مشکل دیگه به عموم ما ملت، مربوط می‌شود. چطور راجع به این مشکلات اینقد خونسرد و بی تفاوتیم. مشکلاتی که تمام زندگیمون رو تحت تاثیر گذاشته و می‌گذاره. وحال اینکه هر روز این اخبار مزخرف تو جامعه پخش میشه، تا مردم را، به گونه‌ای سرگرم کنن. واقعا ما ملت با خودمون و مسولان بی کفایت، چند چندیم؟"

مهدی هاشمی دوست داشته، زن گرفته!

در میان مخاطبان فرارو، برخی نیز با گفتن جمله "دلش خواسته زن گرفته و به من و تو ربطی نداره"، بحث کردن و نظر دادن در چنین پدیده‌ای را به شدت شماتت کردند. این دسته از مخاطبان یک صدا می‌گویند: "چه اشکالی داره؟!! مال مردمو خورده؟ اختلاس کرده؟ زنش باهاش نمی ساخته رفته زن دوم گرفته. نوش جونش و دوستش داریم. مبارکه باشه مهدی جان زندگی خوبی داشته باشی." یا این یکی: "خوب بگیره! مسئولیتشو دردسر هاش پای خودشه نه من و تو."

و این داستان همچنان ادامه دارد...

منبع: فرارو

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها