رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 451627

طرز تهیه کیک پاستا | نحوه تهیه سالاد پاستا آمریکایی

کیک پاستا یکی از عذاهای محبوب و خوش طعم است که به عنوان یک غذای مجلسی می تواند در مهمانی ها سرو شود در این مطلب هر آنچه در خصوص نکات مهم تهیه این کیک لازم است بدانید برای شما آماده کردیم.

کیک پاستا
html>

پاستا یک غذای عالی و خوشمزه است که طرفداران بسیاری در تمام نقاط جهان به ویژه ایران عزیزمان دارد اطرفدار اصلی ین غذا بیشتر کودکان و نوجوانان می باشند البته سرشار از مواد مغذی برای رشد این رده سنی هم می باشد این غذا را در ماه مبارک رمضان می توان به عنوان افطاری استفاده نمود این کیک ماکارونی برای سفره ای مهمانی و تولد ها هم غذای مناسبی می باشد امیدوارم این غذا را تهیه نموده و از آن لذت ببرید حتما امتحان نمایید چرا که ارزشش را دارد.


در ادامه نکاتی برای تهیه پاستا را ذکر می نماییم :

نکته اول:

بر روی گاز و شعله پخش کن هم میتوانید این کیک پاستا را تهیه نمایید.

نکته دوم:

در این غذا چون احتیاج به مقدار گوشت زیادی داره می توانید از سویا ، چرخ کرده ی مرغ و یا ترکیبی از سویا و گوشت استفاده کنید البته ترکیب سنگدون مرغ و گوشت قلوه گاه هم مزه خوبی دارد.

نکته سوم:

در تهیه مواد گوشتی سلیقه ای هست حتی می توانید قارچ و فلفل دلمه ی ریز خرد شده هم به آن اضافه نمایید.

نکته چهارم:

شما مقدار و نوع پنیر را می توانید بنابر ذائقه تان تغییر دهید.بعضی ها علاقه زیادی به پنیر در غذا دارند اما بعضی ها به علت چاقی نمی توانند از این ماده خوشمزه بهره کافی ببرند لذا کمتر استفاده می کنند پس با توجه به وضعیت بدنی تان میزان استفاده از پنیر متفاوت است.

نکته پنجم:

برای تهیه کیک پاستا قالب مناسب این غذا قالب کمربندی می باشد اما از قالب های دیگر هم می شود استفاده کرد. بنابر سلیقه خودتان برای زیبایی غذا از قالب دلخواه تان استفاده نمایید.

نکته ششم:

برای پختن این غذای خوشمزه و لذیذ ادویه ها سلیقه ای می باشد شما برای تهیه پاستا و ماکارانی ممکن است از هر ادویه که به مذاق تان خوش می آید استفاده نمایید من از ادویه ی ایتالیایی(مخصوص پیتزا و پاستا) هم استفاده کردم که در فروشگاه ها موجود است. شما می توانید از فروشگاه های معتبر ان را تهیه فرمایید.

نکته هفتم:
پیشنهاد من برای ریختن مواد گوشتی داخل پاستا ها این است که من وقتی مواد گوشتی سرد شد در قیف یک بار مصرف ریختم و پاستا ها را پر کردم.

مواد لازم:

رب گوجه ‌فرنگی چهار قاشق غذا خوری پیاز ۲ عدد
پنیر پیتزا رنده شده ۱ لیوان گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
پنیر پارمیزان رنده شده ۱/۲ لیوان پاستا لوله ای ۴۰۰ گرم(یک بسته)
آویشن ۱ قاشق چای خوری ادویه ایتالیایی به مقدار لازم
سیر ۲ حبه



طرز تهیه:

مرحله اول:

پیاز و سیر را ریز خرد نمایید و با مقداری روغن تفت دهید تا نرم شوند ، گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.

مرحله دوم:

سپس آویشن ، نمک ، فلفل وادویه ایتالیایی و رب گوجه فرنگی اضافه کنید و تفت دهید تا مایه گوشت آماده گردد.

مرحله سوم:

پاستا را با توجه به دستوری که روی بسته بندی ذکر شده است بپزید و آبکشی نمایید.(حدود ۱۱ دقیقه با کمی نمک و روغن بجوشانید) و پاستاها را به صورت عمودی داخل قالب و در کنار هم قرار دهید.قبل از چیدن پاستاها داخل قالب کف و دیواره های قالب را خوب چرب کنید. این کار باعث می شود کیک پاستا به راحتی از قالب جدا شود .

مرحله چهارم:

سپس گوشت چرخ کرده را در پاستاها بریزید برای این کار از قیف یا قاشق چای خوری استفاده نمایید دقت کافی داشته باشید تا مواد بیرون نریزد .

مرحله پنجم:

پنیر پارمزان و پنیر پیتزا را با هم قاطی نموده و روی مایه گوشت را با پنیر پر کنید به صورتی که پاستا ها پیدا نباشد سپس داخل فر با دمای 180 درجه سانتیگراد بگذارید البته فر را از قبل روشن نموده تا داغ باشد.

مرحله ششم:

پس از اینکه پنیر ذوب شد ۱۵ الی ۲۰ دقیقه کافی است قالب را از فر خارج نمایید و به صورت کیک سرو کنیدد البته بهتر ات که چند دقیقه درجه بالای فر را روشن نمایید تا روی پنیر طلایی گردد.

طرز تهیه سالاد پاستا آمریکایی

طرز تهیه سالاد پاستا آمریکایی

مواد لازم:

3 لیوان پاستا پخته 2/3 لیوان مایونز
3/4 لیوان خیار شور خرد شده 1/3 خامه ترش
2/3 لیوان پنیر چدار خرد شده 2 تا 3 قاشق آب لیمو
3 ق غ پیاز ریز خرد شده پودر فلفل تند
2 ق غ شوید تازه نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدا پاستا ها را بپزید و بعد از آبکش کردن بزارید خنک شود بهتر است برای اینکه پاستا به هم نچسبد مقداری روغن زیتون داخل آن ریخته و هم بزنید.

مرحله دوم:

سپس سس مایونز را با خامه ترش آب لیمو و ادویه ها در یک ظرفی ریخته و خوب مخلوط کنید و بعد داخل ظرفی پاستا و سایر مواد را ریخته هم بزنید و داخل یخچال بزارید بعد از یکساعت آماده سرو است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها