رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 452153

فون واژه؛ خاص بودن در دنیای شماره تلفن‌ها !

ساعت 24-شاید شما هم مانند بسیاری ندانید که فون واژه چیست و چگونه میتوان سیمکارت فون واژه را تهیه کرد؟

خبر
در حال حاضر یکی از محصولات ارائه شده در وبسایت‌های ستاره‌سیم و رندترین خدمات مرتبط با فون واژه می باشد. شما می توانید با با ورود به بخش فون واژه در این وب سایت ها سیمکارت فون واژه خود را خریداری کرده و درب منزل تحویل بگیرید.

فون واژه یا Vanity Number را می‌توان یک مسیر تبلیغاتی برای صاحبان کسب و کار و افرادی که دوست دارند خاص تر باشند در نظر گرفت. این روش می‌تواند جایگزین متد انتخاب شماره تماس‌های رند شده یا در کنار آن مورد استفاده قرار بگیرد.

این متد در واقع بخشی از شماره تلفن شما را با حروف جایگزین می‌کند. چنین ترفندی بیشتر برای کسب و کارهای بزرگی که می‌خواهند شماره تلفن خود را کاملا شخصی‌سازی کرده تا برای کاربران به یاد ماندنی‌تر شده و به صورتی خاص‌تر جلوه کند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شرکت‌های بزرگی در دنیا از فون واژه‌ها استفاده می‌کنند. مثلا شماره تلفن سامسونگ در آمریکا 1800Samsung و شماره تلفن اپل 1800Apple است. حروفی که در این شماره تلفن‌ها وجود دارد هرکدام نمایانگر یک عدد است که با برگرداندن همه حروف به اعداد نظیر آن‌ها، شماره تلفن کامل به دست می‌آید. شاید بپرسید خوب چه استانداردی برای تبدیل حروف به شماره وجود دارد؟

پیشتر استاندارد مورد استفاده کشورهای مختلف برای این تبدیل متفاوت بود اما در چند سال اخیر یک استاندارد واحد برای فون واژه در نظر گرفته شده است. در واقع همان حروفی که روی تلفن‌های خانگی و موبایل‌های صفحه کلیددار استفاده شده و می‌شود، برای تبدیل حروف به شماره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استفاده از این روش در ایران هم تا حدودی رواج دارد و برخی شرکت‌ها و افراد برای شخصی‌سازی شماره تماس‌های خود از آن استفاده کرده‌اند. بگذارید برای اینکه با طرز کار فون واژه بیشتر آشنا شوید از یک مثال استفاده کنیم. مثلا شماره تلفن 0912printer را درنظر بگیرید. اگر حروف آن را به اعداد تبدیل کنیم شماره تلفن 09127746837 به دست می‌آید. در واقع مالک این شماره با استفاده از فون واژه کاری می‌کند که به خاطرسپاری شماره تماسش آسانتر شده و از شماره تلفن‌های دیگری که با 0912 شروع شده متمایز شود.

در ستاره سیم می‌توانید با ورود به بخش فون واژه از امکاناتی مثل تبدیل فون واژه به شماره، فروش فون واژه و تبدیل شماره به فون واژه استفاده کنید. در رندترین هم قابلیت تبدیل فون واژه به شماره گنجانده شده و با وارد کردن فون واژه مورد نظرتان می‌توانید شماره متناظر آن را تحویل بگیرید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها