رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 452930

اظهارات خرازی پس از دیدار با هیئت فلسطینی

ساعت 24-رییس شورای راهبردی روابط خارجی ضمن مهم و رو به گسترش خواندن روابط ایران و حماس گفت: نفس سفر هیات فلسطینی به تهران نشان دهنده تداوم و پابرجایی آرمان فلسطین و حمایت جمهوری اسلامی ایران از آن است.

سید کمال خرازی
«کمال خرازی» صبح امروز یکشنبه در حاشیه دیدار با «صالح العاروری» معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس درباره گمانه زنی‌ها از نتایج سفر هیات فلسطینی گفت: رابطه خوب بین ایران و حماس آگاهی دهنده و خبر مهمی است. این رابطه در حال گسترش است و حماس هم توان بالایی در ایستادگی و مقاومت دارد. نفس این سفر نشان دهنده تداوم و پابرجایی آرمان فلسطین و حمایت جمهوری اسلامی از آن است.

وی با اشاره به گفت وگوهای مفصل بین دو طرف ایرانی و فلسطینی گفت: در این دیدار درباره مسائل و مشکلات قدس شریف، غزه و نیز روح مقاومت و ایستادگی مردم این شهر توضیح داده شد و امیدواریم با ایستادگی ملت فلسطین و انتقال آن به نسل‌های آینده شاهد پیروزی کامل فلسطین باشیم.

وزیر پیشین امور خارجه افزود: سیاست‌های دشمنان اسلام و فلسطین در حمایت از اسرائیل غاصب شفاف است و مردم فلسطین به این سیاست‌ها آگاه بوده و به این نتیجه رسیده اند که باید در برابر توطئه‌های بیگانگان بایستند.

خرازی با اشاره به برنامه معامله قرن یادآور شد: نمونه ایستادگی فلسطینیان در موضوع معامله قرن دیده شد؛ عموم فلسطینیان از گروه‌های مختلف و دولت خودگردان در برابر این حرکت ایستادند و آن را محکوم کردند. در دنیای امروز همه موضوعات شفاف شده است و اگر در گذشته تردیدی بود که آمریکایی‌ها می خواهند نقشه واسطه را در موضوع اسرائیل و فلسطین بازی کنند؛ امروز مشخص است که صددرصد حامی اسرائیل هستند.

وی ادامه داد: برگزارکنندگان این جلسه خود اذعان کردند که این نشست محکوم به شکست است. البته برخی از کشورها با خیانت به آرمان فلسطین در این جلسه شرکت کردند اما بسیاری از کشورها هم در این نشست حاضر نشدند که این خود نشانه شکست حرکت آمریکایی بود.
صالح العاروری هم با اشاره به حمایت بی‌دریغ ایران از فلسطین گفت: حماس همیشه مراتب قدردانی خود را از مواضع جمهوری اسلامی در حمایت از فلسطین از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ابراز داشته است.

وی افزود: ما شاهد حمایت های جمهوری اسلامی از مقاومت مردم فلسطین در منطقه و مجامع بین المللی بودیم و در عرصه‌های میدانی هم انواع حمایت‌های ممکن را از سمت ایران دریافت کرده ایم.
این مقام فلسطینی افزود: اطمینان داریم به ویژه در دوران کنونی که پروژه موسوم به معامله قرن از سوی آمریکا برای بستن پرونده فلسطین در جریان است، این حمایت ها ادامه خواهد داشت.
العاروری در پایان تاکید کرد: ما اطمینان داریم که جمهوری اسلامی با مواضع و قدرت ثقل منطقه ای و بین‌المللی از هیچ تلاشی برای ممانعت از رخ دادن چنین معامله ای دریغ نخواهد کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها