رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 458101

روحانی: با تضعیف دولت کسی تقویت نمیشود/انتقاد از دولت نه تنها بلامانع بلکه بیهزینه و با جایزه بوده است/ما نسل اولی ها باید خانه را جارو بزنیم و تحویل نسل جدید بدهیم

ساعت 24-رئیس‌جمهور با بیان اینکه همه توان دولت برای اجرای آرمان‌های انقلاب بکار گرفته می شود، گفت: امروز روز حمایت بیشتر مردم از دولت و خدمت بیشتر دولت به مردم است و مطمئنا با وحدت دولت و ملت، از پیچ تاریخی کنونی عبور و دشمن را مایوس خواهیم کرد.

روحانی
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز شنبه در مراسم تجدید میثاق اعضای دولت دوازدهم با آرمان‌های امام راحل در مرقد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، ضمن گرامیداشت یاد امام راحل و شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، گفت:امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان معمار نظام جمهوری اسلامی ایران مسیر خدمت به مردم را به همه نشان داد و حضور هیأت دولت در آغاز سومین سال دولت دوازدهم در کنار مرقد ایشان تعهد چندباره به مسیر و راهی است که امام بزرگوار برگزیده و معرفی کردند، امام بزرگوار یک نهضت عظیم و اسلامی را به انقلاب اسلامی رساند و راهبری انقلاب را برعهده گرفت.

رئیس جمهور با بیان اینکه سه مرحله نظام اسلامی، انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی در طول یک خط و مکمل یکدیگر هستند، اظهار داشت: گفتمان انقلاب اسلامی که امام بزرگوار برای ما بوجود آورد گفتمانی توأم با سعه صدر بود و همه اعتقادات، اندیشه‌ها و سلیقه‌ها را در خود جای می‌داد و در آن ، فضا برای هیچ‌کس تنگ نبود و باید این گفتمان را با همه قدرت ادامه دهیم.

روحانی با اشاره به اینکه در گفتمان انقلاب به طور عمده آرمان‌ها و آرزوهای کوتاه مدت و بلندمدت مد نظر بوده است ، گفت: در جمهوری اسلامی ایران آرمان‌های کوتاه و بلند مدت، راهبردها و برنامه‌ها و حتی اجرا تدوین شد و در گفتمان جمهوری اسلامی ایران عمدتاً مدیریت نظام اسلامی مطرح است، لذا آنهایی که فکر می‌کنند گفتمان انقلاب در برابر گفتمان جمهوری اسلامی ایران است راه اشتباه و خطایی را انتخاب کردند، این دو در طول یکدیگر هستند و در عرض هم قرار ندارند.

رئیس جمهور افزود: البته در بسیاری از موارد جمهوری اسلامی را با معیارهای انقلاب تطبیق می‌دهیم و اگر اصلاحاتی لازم است آن را انجام می‌دهیم.

روحانی بالاترین مرتبه در نهضت، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را مرحله دولت‌سازی دانست و گفت: دولت‌سازی مرحله بسیار سختی است و بسیاری آن را بعد از فرهنگ‌سازی و تمدن‌سازی مرحله دوم در این راه می‌نامند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه همه توان خود را برای اجرای آرمان‌های انقلاب بکار گرفته‌ایم، اظهار داشت: مطابق تأکیدات امام راحل دولتی موفق است که به مردم خدمت کند و دولتی می‌تواند مسیر خود را ادامه دهد که مورد حمایت و پشتیبانی مردم باشد و امام راحل تأکید داشتند که این دو در کنار یکدیگر قرار دارند.

روحانی با بیان اینکه گفته امام راحل در این خصوص که میزان رأی ملت است، یک شعار و تظاهر به دمکراسی نیست، تصریح کرد: این گفته یک نظریه سیاسی، حقوقی و حتی فقهی بود و در حکومت اسلامی اداره جامعه با رأی و نظر مردم صورت می‌گیرد به همین دلیل است که انقلاب و نظام جمهوری اسلامی تا امروز مستحکم باقی مانده است.

روحانی خاطر نشان کرد: نسل اول و دوم انقلاب بار مسئولیت نظام و اداره کشور را در روزهای سخت بر دوش داشتند و آینده نظام متعلق به نسل سوم و چهارم انقلاب است.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: ما نسل اول و دومی‌ها کم‌کم باید خانه را تمیز کرده و آن را به صاحب خانه که نسل سوم و چهارم هستند بسپاریم. لذا در این مقطع استفاده از ظرفیت نسل جوان و تحصیل کرده در اداره و مدیریت کشور یک ضرورت است.

روحانی در ادامه تاکید کرد: تا زمانی که انقلاب و نظام به مردم متصل است و با رأی مردم مشروعیت می‌یابد، هیچ گزندی نمی‌تواند این نظام را از پا در آورده و یا تهدید کند.

رئیس جمهور اضافه کرد: 30 سال از رحلت امام راحل می‌گذرد و نظامی که ایشان برپا کردند، نه تنها در برابر باد و باران مصون بوده، حتی در برابر طوفان و سیل نیز مقاوم ایستاده است و نظام جمهوری اسلامی، ایرانی با قدرت را در منطقه حساس خاورمیانه به نمایش گذاشته است.

روحانی تأکید کرد: تا زمانی که مردم با انقلاب و نظام و انقلاب با مردم باشد این نظام به کار خود ادامه خواهد داد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز در شرایط بسیار سخت و پیچیده‌ای قرار گرفته‌ایم، گفت: در طول یکسال گذشته مردم در رنج و سختی بودند، اما همچنان مقاوم و استوار در برابر توطئه‌های بیگانگان ایستادگی کردند و امروز روز حمایت مردم از دولت و خدمت بیشتر دولت به مردم است.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه دولت از انتقاد دلسوزانه استقبال و حمایت می‌کند، اظهار داشت: انتقاد از دولت بلامانع است و حتی در دولت یازدهم و دوازدهم انتقاد از دولت بی‌هزینه و حتی توأم با جایزه و تشویق بوده است .

رئیس جمهور با بیان اینکه انتقاد بی هزینه از آثار دولت یازدهم و دوازدهم است که برای همیشه باقی می ماند، گفت: بسیار سخت است که این آثار دولت یازدهم و دوازدهم را پس از این کسی بتواند تغییر دهد.

رئیس جمهور با بیان اینکه انتقاد به تنهایی کافی نیست و نیاز به دلسوزی هم داریم، تصریح کرد: نقد دلسوازنه غیر از تخریب کینه‌توزانه است. لذا پس از انتقاد همه باید برای اصلاح جامعه دست به دست هم دهیم و در این شرایط همدیگر را یاری کنیم تا به مقصد نهایی برسیم.

روحانی خاطر نشان کرد: امام راحل تأکید داشتند که بار سنگین مسئولیت اداره کشور بر دوش دولت است و همه باید از آن حمایت کنند و رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار اخیرشان با هیأت دولت تأکید فرمودند که دولت در میدان است و بار اصلی مسئولیت را بر دوش دارد و همه باید از دولت حمایت کرده و دولت را یاری کنند.

رئیس جمهور تصریح کرد: بدون تردید با وحدت و همدلی بین دولت و مردم و همه نخبگان و بویژه نسل جوان، از این پیچ تاریخی عبور کرده و دشمن را مأیوس خواهیم کرد.

روحانی با تأکید بر اینکه وحدت، تلاش و ایستادگی همه مسئولین و مردم، دشمن را مأیوس می‌کند، گفت: توطئه دشمنان روزی به پایان می رسد که از ضربه زدن به نظام مأیوس شوند. لذا هدف بزرگ ما مأیوس کردن دشمنان است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امید به آینده بهتر مردم هدف دیگری است که آن را با قدرت پیگیری می‌کنیم و معتقدیم تا زمانی که امید وجود دارد، مسیر پیشرفت به خوبی ادامه خواهد یافت.

روحانی افزود: برغم اینکه فشار و سختی مردم در سال‌های اخیر بیشتر شده است اما این احساس وجود دارد که در ماه های اخیر مقداری از مشکلات مردم کاسته شده است. آمارهای دو ماهه اخیر و نیز آمار روز گذشته مرکز آمار، نشان می‌دهد که هم نرخ تورم ماهانه و هم تورم نقطه به نقطه نسبت به ماه‌های ابتدایی سال کاهش یافته است. اگر چه باید همچنان برای رفع مشکل تورم تلاش‌های خود را ادامه دهیم.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه دولت در شرایط کنونی همه توان خود را برای رفاه مردم بکار گرفته است، گفت: گاهی مشکلات ناشی از قصور و کوتاهی و گاهی ناشی از تقصیر و خطا است. اما زمانی نیز بخاطر شرایط ناخواسته‌ای است که از سوی دشمن تحمیل می‌شود.

روحانی تصریح کرد: دولت همه توان خود را برای ایجاد روابط مناسب با جهان شرق و غرب بکار گرفته است اما یک دولت تازه‌کار ناشی باعث شد که زحمت فراوانی برای مردم ما و منطقه، حتی مردم خودش ایجاد شود.

رئیس جمهور افزود: در این شرایط وجود مشکلات ناشی از تقصیر و قصور معنا ندارد، بلکه بخاطر تحمیل شرایط سخت از سوی دشمن برای ملت ایران است، لذا همه باید به این ویژگی توجه داشته باشیم و برای تغییر این شرایط ناخواسته در کنار یکدیگر تلاش کنیم.

روحانی با بیان اینکه جامعه قوی در کنار دولت قوی، دولت قوی در کنار رهبری قوی و رهبری قوی در کنار انقلاب قوی قرار دارد، خاطرنشان کرد: امروز با تضعیف دولت کسی تقویت نمی‌شود، بلکه این کار دشمنان را برای توطئه بیشتر ترغیب می‌کند.

رئیس جمهور در پایان سخنان خود اظهار داشت: امروز در کنار مرقد امام راحل عهد و پیمان می‌بندیم که راه خدمت به مردم را با گام‌های بلند و استوار ادامه دهیم. همچنین به ارواح مطهر شهیدان بهشتی، رجایی، باهنر، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و همه شاگردان، امام راحل و همه شهیدان و خادمان نظام درود می‌فرستیم و برای همه خدمتگزاران و همه کسانی که برای پایداری مسیر امام راحل تلاش می‌کنند و همچنین برای یادگار عزیز امام راحل استاد حوزه حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی و همه خانواده امام آرزوی توفیق می‌کنیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها