رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 460859

جاذبه های گردشگری بانکوک ، شهر بانکوک را بهتر بشناسیم

ساعت 24-در میان کشورهایی که در قاره آسیا جای گرفته اند، مقاصد گردشگری فراوانی دیده می شوند که با داشتن جاذبه های خیره کننده و بی نظیر توانسته اند تمام مردم جهان را شیفته خود کنند. یکی از این کشورها که در شرق آسیا دیده می شود، کشور تایلند بوده که به دلیل داشتن جاذبه های تاریخی و طبیعی متعدد این قابلیت را یافته که به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری قاره کهن نام خود را مطرح کند.

خبر
در این کشور که از نظر جاذبه های بکر و بی مثال بی همتاست، شهرهای زیادی به چشم می خورند، اما شهر بانکوک که در نقشه های جغرافیایی و مجامع به عنوان پاتخت کشور تایلند نشاخته می شود، توانسته که گوی سبقت را از چنگ رقبای خود درآورد و با جذب سالانه 16 میلیون گردشگر، رتبه اول را در میان شهرهای کشور تایلند از آن خود کند. شهر بانکوک که دارای 8 میلیون جمعیت ساکن در مرکز خود بوده و حدود 14.5 میلیون جمعیت را نیز در اطراف خود مشاهده می کند، پر جمعیت ترین شهر کشور بانکوک است. شهری شلوغ که در آن مدرنیته راه یافته، اما این بدان معنا نیست که سنت های اصیل کشور تایلند در این شهر رنگ باخته باشند. شاید بتوان گفت همین تلفیق زیبا و بدون نقص سنت و مدرنیته سبب شده که گردشگران خارجی به شدت مشتاق بازدید از جاذبه های گردشگری بانکوک باشند. هموطنان ما نیز از این قاعده مستثنی نیستند و همه ساله پروازهای هوایی متعددی به شهر بانکوک صورت می گیرند. این علاقه البته باعث شده که تورهای گردشگری به مقصد تایلند نیز رونق قابل ملاحظه ای را به خود ببینند. تورهایی که به شما این فرصت را می دهند تا ضمن بهره مندی و لذت بردن از آب و هوای مطبوع این کشور، از جاهای دیدنی بانکوک نیز دیدن کنید. اگر قصد دارید که یکی از تعطیلات خود را صرف گشت و گذار در میان دیدنی های بانکوک کنید، همراهیتان را تا پایان این نوشتار ادامه دهید، چرا که قصد داریم برترین جاذبه های گردشگری بانکوک را به شما معرفی کنیم تا در سفر خود به کشور تایلند بیشترین بهره را ببرید.

رود چائو فرایا

اگرچه زیبایی های تاریخی کشور تایلند جایگاه خاص خود را در بین جاذبه های گردشگری بانکوک دارند، اما قصد داریم به عنوان اولین جاذبه از سری جاهای دیدنی بانکوک به جاذبه ای طبیعی اشاره کنیم. این جاذبه که یک رود بسیار دیدنی است و از قلب شهر بانکوک نیز گذشته، رود چائو فرایا نام دارد. این جاذبه که از کوه های بانکوک سرچشمه می گیرد و در نهایت به خلیج تایلند منتهی می شود، همواره پر از آب است و این امکان را به گردشگران و بازدیدکنندگان می دهد که سوار بر قایق های پارویی شوند و از شهر بانکوک که با آسمان خراش های دیدنی آذین یافته، بازدید به عمل آورند. در حرکت رود از کنار جاذبه های گردشگری بانکوک عبور کنند و غروب زیبایی را میان امواج این رودخانه به نظاره بنشینند. بدون تردید تماشای خانه های چوبی که بر روی رودخانه چائو فرایا شناور هستند از داخل قایق های تزئین شده با صنایع دستی شهر بانکوک می تواند برای هر گردشگری خاطره انگیز و به یادماندنی باشد. البته نمی توان از این موضوع غافل شد که این لحظات با صرف نوشیدنی های محلی شیرین تر هم می شوند.

محله چینی ها

اگرچه کشور تایلند و شهر بانکوک به تنهایی دارای جاذبه های و دیدنی های زیادی بوده و با فرهنگ با اصالت خود می توانند شما را شیفته خود کنند، اما دیدن فرهنگ و آداب رسوم مردم چین در کشور تایلند و شهر بانکوک هم می تواند برای همه گردشگرانی که به این شهر سفر کرده اند، جالب توجه باشد. شما می توانید با رفتن به محله چینی های مقیم شهر بانکوک این مکان توریستی و دیدنی را که بسیار هم محبوب است، از نزدیک مشاهده کنید. محله ای که با داشتن بازارچه های فروش صنایع دستی کشور چین و بانکوک سعی کرده تا پیوند فرهنگی این دو کشور را به رخ بازدیدکنندگان بکشد و با طبخ و پخت غذاهای محلی کشور چین علاقمندان این جاذبه را راضی نگه دارد. بدون تردید اگر شبی در یکی از هتل های ساخته شده در این محل که یکی از جاذبه های گردشگری بانکوک هست، اقامت کنید و در ساعات ابتدایی شهر به قدم زدن در این محله مشغول شوید، جشن های بومی بسیاری را خواهید دید که در آن سنت های به جا مانده از پیشینیان به بهترین شکل و با رقص و آوازهای محلی به گردشگران شناسانده می شوند.

معبد وات آرون

جاذبه های مذهبی همواره طرفداران خود را دارند و عده ای تنها برای دیدن جاذبه های مذهبی به مقاصد مختلف سفر می کنند. اما ما قصد داریم که یکی از جاذبه های گردشگری بانکوک را به شما معرفی کنیم که نه تنها علاقمندان به این حوزه را به وجد می آورد بلکه برای سایر دسته های گردشگری نیز می تواند جالب توجه باشد و این جاذبه و بنا بدون شک معبد سپیده دم یا همان معبد وات آرون است. این معبد که یکی از معابد بودایی های مقیم کرانه غربی رود چائو فرایا است، به عنوان یکی از زیباترین و خیره کننده ترین جاهای دیدنی بانکوک توانسته که همگان را به خود علاقمند کند. علاقمندان به هنر معماری، طبیعت دوستان و همچنین کاوشگران فرهنگی و مذهبی می توانند در این بنا که یکی از معروف ترین جاهای دیدنی بانکوک هست، به آن چیزی که دنبالش هستند برسند و از آن لذت ببرند. در حقیقت بنای زیبای وات آرون که بر روی رود وا وفو قرار گرفته و دارای دیواره های دیدنی است، می تواند یک روز کامل از اقامت شما در شهر بانکوک را به خود اختصاص دهد. پس اگر دوست دارید این جاذبه از شهر بانکوک را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهید، یک قایق را از میان قایق های عبوری رودخانه کرایه کنید و به تماشای این جاذبه که یکی از دیدنی های بانکوک هست، بروید.

بازار پر آوازه و دیدنی چاتوچاک

مراکز خرید و بازارهای هر شهر می توانند بهترین مکان برای خرید سوغاتی ها و یادگاری های نفیس از هر شهر باشند و بدون تردید تمام گردشگرانی که به مقاصد گردشگری گوناگون سفر می کنند، سری نیز به مراکز خریدشان می زنند. شهر بانکوک نیز همه روزه شاهد گردشگرانی است که به دنبال یافتن مراکز خرید مناسبی هستند تا بتوانند سوغات از آن ها تهیه کنند. یکی از این مراکز خرید که شهرت جهانی نیز دارد، بازار چاتوچاک است که با داشتن 15000 غرفه و حدود 200 هزار مشتری در هر روز توانسته، گوی سبقت را از سایر رقبای خود که در شهر بانکوک به فعالیت های اقتصادی پرداخته اند، برباید. وجود تنوع بسیار بالا در میان غرفه های دایر در این بازار که در یکی از پر بازدیدترین و پر تردد ترین خیابان های شهر قرار گرفته، سبب شده تا گردشگران همواره دست پر از این بازار که یکی از دیدنی های بانکوک به حساب می آیند، خارج شوند و همین امر سبب شده تا چرخه اقتصادی کشور تایلند به واسطه همین خرید و فروش ها رونق بیشتری پیدا کند. شما می توانید در یک بعدازظهر ضمن پیاده روی در خیابان های منتهی به بازار خریدهایتان را نیز با قیمت مناسب انجام دهید و با یک تیر دو نشان بزنید.

بازار شناور شهر بانکوک

اگرچه بازار چاتوچاک که یکی از جاهای دیدنی بانکوک هست، با داشتن غرفه های متعدد توانسته تا گردشگران را به سوی خود جذب کند، اما بازار شناور بانکوک به دلیل ساختار بسیار متفاوتی که دارد خود را به کورس رقابت با این بازار رسانده است. این بازار که بر روی کانال های باریک رود راچا بوری قرار گرفته، اغلب مکانی است که محل اصلی تولید و پخش مواد غذایی، میوه ها، سبزیجات و غذاهای پخته شده شهر بانکوک بوده و توانسته است که نیازهای گردشگران و مردمان محلی در این زمینه را تأمین نماید و مراجعان خود را با محصولات با کیفیتی که ارائه می دهد با رضایت روانه خانه هایشان کند. برای گشت و گذار در این بازار که بر روی آب شناور است، می بایست سوار بر قایق های پارویی شوید و در میان کانال هایی که طراحی شده قایق را هدایت کنید. این گشت زنی می تواند جز بهترین لحظات گشت و گذار شما در بین جاهای دیدنی بانکوک به حساب آید. اگر می خواهید محصولات عنوان شده را از بازار شناور بانکوک تهیه کنید حتما در ساعت های ابتدایی روز به این بازار سری بزنید. چرا که مراجعان در زمانی بسیار کوتاه این مواد را خریداری می کنند و اگر در زمان مناسبی به این بازار نروید، ممکن است که سبد خرید شما خالی بماند. هر چند خود بازار بسیار بزرگ است و برای گشت و گذار مفصل در آن به زمانی در حدود نصف روز نیاز دارید، اما این سبب نمی شود که شما آن را از برنامه خود حذف کنید.

خانه دیدنی جیم تامسون

از سال های قبل و بخصوص در ده های اخیر، تاجران جهانی در کشور تایلند و پایتخت این کشور شهر بانکوک سرمایه های خود را متمرکز کرده اند و با این کشور داد و ستدهای بزرگ اقتصادی انجام داده اند. یکی از این تاجران جیم تامسون آمریکایی بود. این تاجر معروف آمریکایی که فکر تجارت در زمینه ابریشم را در سر داشت، در کشور تایلند سرمایه گذاری کرد و یک شرکت بین المللی را به راه انداخت. این تاجر برای اینکه نظارت بهتر و شایسته تری داشته باشد، یک خانه باشکوه در شهر بانکوک ساخت. خانه ای که اقامت در این کشور را برایش سهل تر کرد و این فرصت را به او داد که در مجموعه هنر آسیایی جنوب شرقی نیز فعالیت هایی انجام دهد. سال ها گذشت تا مسئولان گردشگری شهر بانکوک دریافتند که این منزل مسکونی چه پتانسیل بالقوه ای برای جذب گردشگر دارد، چرا که این خانه کلکسیونی از اجسام قیمتی جهان بود و وجود همین اشیا سبب شد که امروزه این منزل به عنوان یک موزه بسیار محبوب در لیست جاهای دیدنی بانکوک قرار گیرد. اگر به این جاذبه که در مرکز شهر بانکوک قرار دارد، سری بزنید خواهید دید که در مقابل درب ورودی راهنمایانی حضور دارند که تا پایان زمان گشت و گذارتان به شما اطلاعاتی را درباره اشیای موجود در این موزه ارائه می دهند و شما را با ارزش بالای این مجموعه که یکی از دیدنی های بانکوک به شمار می آید، آشنا می کنند.

معبد وات فو شهر بانکوک

شاید بتوان به نحوی شهر بانکوک را شهر معبدهای دیدنی کشور تایلند نیز دانست. این شهر با داشتن معبدهای منحصر به فرد چشم های زیادی را بر روی خود میخکوب ساخته است. یکی دیگر از دیدنی های بانکوک، معبد وات فو است که در بخش تاریخی و قدیمی این شهر قرار دارد. این معبد علاوه بر معماری خاصی که داشته، دارای یک مجسمه غول پیکر است که بدون شک تماشای آن برای شما می تواند دلچسب باشد. این مجسمه که در واقع هیبت یک انسان خوابیده، حدود 46 متر طول دارد و به موجب وجود داشتن همین مجسمه، وات فو را معبد بودای خوابیده نیز می نامند. این جاذبه که یکی از جاذبه های گردشگری بانکوک به حساب می آید، البته موقعیت جغرافیایی ویژه ای دارد. در حقیقت قرارگرفتن در بافت قدیمی شهر سبب شده که گردشگران شناخت بهتری از شهر بانکوک قدیمی بیابند و همین امر می تواند خود قدمی مؤثر باشد در راستای شناساندن فرهنگ اصیلی که در رگ و پی این شهر و کشور جاری بوده است. لازم به ذکر است که این بنا که یکی از بهترین دیدنی های بانکوک هست، فاصله ای بسیار کمی با جاذبه پر آوازه گراند پالاس دارد و شما می توانید به تماشای این جاذبه نیز بروید.

تماشای گراند پالاس

اگر می خواهید یکی از معروف ترین جاهای دیدنی بانکوک را از نزدیک مشاهده کنید باید به منطقه قدیمی این شهر سر بزنید، منطقه ای که در گذشته به عنوان کاخ پادشاهی شناخته می شد. این مجموعه که از چندین و چند سازه و ساختمان قدیمی تشکیل شده، به قدری چشم نواز است که همه صاحب نظران معماری را محو تماشای خود می کند و برای سایر گردشگران نیز جالب توجه هست. در دل مجموعه گراند پالاس که یکی از دیدنی های بانکوک هست، یک معبد تاریخی به نام وات پراکائو دیده می شود که در جهان به معبد بودای زمردین مشهور است. این بنا که از جمله مقدس ترین سازه های این مجموعه به حساب می آید و همین دلیل سبب شده تا وقتی گردشگری قصد دارد به تماشای این بنا برود موظف است که لباس های خاصی به تن کند و به منظور انجام این عمل باید گردشگران به مقابل درب ورودی بروند و از مسئولان معبد این لباس ها را تحویل بگیرند، لباس هایی که برای زنان دارای دامنی بلند است و برای مردان شلواری بلند با آستین های بلند که تا حدودی بر روی زمین نیز کشیده می شوند. این لباس ها علاوه بر زنده نگه داشتن حال و هوای زمان های گذشته سبب می شوند که جلوه گری این جاذبه که یکی از زیباترین جاهای دیدنی بانکوک هست، بیش از پیش شود و سوژه های مناسبی را در اختیار عکاسان قرار دهد. گردشگران نیز از این اقدام به شدت استقبال کرده اند و از پوشیدن این لباس های مخصوص احساس خوبی دارند.

گشت و گذاری در مرکز خرید پر زرق و برق MBK

شهر بانکوک دارای مراکز خرید ریز و درشت زیادی هست. برخی از این مراکز چون مرکز خرید MBK جز مراکز خریدی است که با فروش برندهای اصل و تقلبی توانسته تا تعداد مشتریان روزانه خود را افزایش دهد. این محصولات که در قالب 8 فروشگاه و حدود 2000 مغازه به فروش می رسند این قابلیت را دارند که در هر روز کاری حدود 100 هزار مراجع را به مرادشان برسانند. در بین این محصولات اگرچه اجناس تقلبی نیز یافت می شوند، اما قیمت های مناسبی دارند. در چنین شرایطی باید به هوش باشید که در زمان خرید، محصولات تقلبی را به عنوان برند اصلی به شما نفروشند و دچار ضرر مالی نشوید. این موضوع البته یک هشدار است، اما هیچگاه نباید جانب احتیاط را رها کرد. اگر پس از خرید محصول متوجه تقلبی بودن آن بشوید عملاً مراجع رسیدگی به شما حقی نمی دهند و سفر ممکن است که به کام شما تلخ شود. یک نوید را نیز باید به شما بدهیم و آن این است که در این مرکز که یکی از دیدنی های بانکوک نیز به شمار می آید، خرید چندین رستوان نیز دایر بوده و در این رستوران ها غذاهای محلی طبخ و سرو می شوند.

جاده دیدنی و پر پیچ و خم Khaosan

در شمال منطقه گراند پلاس یک جاده زیبا کوتاه و پر پیچ و خم کشیده شده که به گردشگران این فرصت را می دهد که هم از جاذبه ها و طبیعت دیدنی این منطقه لذت ببرند و هم شبی را در یکی از محل های اقامتی ارزان قیمت بگذرانند. آژانس های مسافرتی شهر بانکوک همواره این خیابان و سوئیت های موجود در آن را به گردشگران پیشنهاد می کنند، چرا که هم آب و هوای مطلوبی در آن منطقه حاکم و هم زیبایی های طبیعی جالب توجهی در جای جای آن گسترش یافته است. پس اگر می خواهید این جاذبه را که یکی از دیدنی های بانکوک هست از نزدیک ببینید، به این منطقه از شهر بانکوک سری بزنید و لذت گردشگری و اقامت در این شهر را دو چندان کنید. این ده جاذبه و جاذبه های از این دست می تواند تعطیلات دلچسبی را برای همه مسافرانی که بانکوک را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کرده، فراهم کند. پس اگر در تعطیلات پیش رو فرصت مناسبی را به دست آوردید آن را غنیمت شمارید و پایتخت تایلند را به عنوان مقصد سفرتان برگزینید.

منبع : همگردی

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها