رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 461095

سفر ارزان به اروپا ، نکات مهم برای داشتن یک سفر کم هزینه

ساعت 24-اروپا، یکی از مقاصد گردشگری گران قیمت بوده که ممکن است مجبور شوید، به خاطر اقامت در یک هتل معمولی 400 دلار برای هر شب بپردازید یا برای یک همبرگر ساده 20 دلار هزینه کنید و بدون شک، آوازه گران قیمت بودن برخی از شهرهای اروپایی برای کسانی که قرار است برای اولین بار به اروپا سفر کنند، ترسناک و ناامید کننده است. اما در عین حال، اروپا یکی از مقاصد بسیار مهم گردشگری با کوله پشتی در جهان است و هر روز از میلیون ها گردشگر کم هزینه که با پول نقد بسیار کم سرتاسر این قاره زیبا را درمی نوردند، استقبال می کند.

خبر
این گردشگران می دانند که حتی در گران قیمت ترین شهرهای اروپا نیز یک اتاق کم هزینه در یک هتل خوب پیدا می شود و اگر آماده باشید که راحتی و آسایش خود را کمی قربانی کنید، سفر ارزان به اروپا غیر ممکن نخواهد بود. در این نوشتار قصد داریم راه های اروپاگردی ارزان را به شما معرفی کنیم.

اروپاگردی ارزان: یک خط هوایی ارزان پیدا کنید

اگر سعی دارید سفر ارزان به اروپا را تجربه کنید، بهتر است با پیدا کردن یک خط هوایی ارزان شروع کنید، زیرا هزینه سفر هوایی یکی از مواردی است که بازدیدکنندگان را از سفر به اروپا و بازدید از کوچه پس کوچه ها و میدان های اروپایی باز می دارد. بسیاری از افراد برای این کار از تکنیک هایی مانند اسکن کردن فهرست تخفیف های خطوط هوایی مختلف استفاده می کنند. در طول ماه های زمستانی، گاهی اوقات این امکان وجود دارد که بلیط سفرهای رفت و برگشت بین یک قاره با قاره اروپا را با مبلغی کمتر از آنچه بیشتر مردم در ماه های محبوب و پر گردشگر تابستانی می پردازند، بخرید. اگر نمی توانید در ماه های زمستانی به اروپا سفر کنید، فصل های میانه مانند اواسط بهار و اواسط پاییز نیز نسبت به فصل گران قیمت تابستان، بسیار ارزان تر و کم هزینه تر هستند. گاهی اوقات تهیه بلیط پرواز غیرمستقیم برفراز کشورهایی مانند ایرلند یا ایسلند بسیار ارزان تر تمام می شود، ضمنا این دو کشور بسیار تماشایی و دیدنی نیز هستند و می توانند ایستگاه فوق العاده ای برای یک توقف کوتاه باشند. بیشتر کسانی که بازدید کوتاهی از این دو کشور داشته اند، آنقدر از بودن در آن ها لذت برده اند که خواسته اند دوباره برای یک اقامت طولانی و سفر بلندتر به آن ها بازگردند.

اروپاگردی ارزان: از خطوط هوایی ارزان اروپا استفاده کنید

وقتی بالاخره به سفر ارزان به اروپا بیایید، با مشکل جابجایی میان شهرهای مختلف روبرو خواهید شد. در گذشته اینکه بتوانید در سرتاسر اروپا سفر کنید، به جز برای مردم خیلی ثروتمند یا گردشگران تاجر غیرممکن به نظر می رسید، اما بالا رفتن تعداد خطوط هوایی ارزان در اروپا از جمله خطوطی مانند ایزی جت easyJet باعث شده که پرواز کردن در برنامه سفر بسیاری از گردشگران قرار گیرد. مراکز اصلی خطوط هوایی ارزان، شهرهای دوبلین، لندن و برلین هستند، اما در بیشتر فرودگاه های مهم اروپا می توانید تنوعی از گزینه ها را برای انتخاب داشته باشید. یک نقطه عالی برای بررسی کردن خطوط هوایی سفر ارزان به اروپا، سایت یوروفلایتس Euroflights.info بوده که براساس کشورها و شهرها طبقه بندی شده است. تنها کافیست روی نام یک فرودگاه کلیک کنید تا متوجه شوید چند گزینه خط هوا برای سفر ارزان به اروپا موجود است.

اروپاگردی ارزان: مراقب هزینه غذا و خوراکی باشید

بسیاری از گردشگران تازه کار در هزینه اقامت و جابجایی خود صرفه جویی می کنند، اما صورتحساب های رستوران ها باعث می شوند بودجه آن ها در یک چشم به هم زدن خرج شود. این مشکل بطور متناوب و همیشگی اتفاق می افتد. هزینه های دست کم گرفته شده غذا و خوراکی به طرز فوق العاده ای باعث افزایش هزینه سفر می شوند، اما راه های اروپاگردی ارزان اینجا نیز به کمک شما می آیند. سعی کنید بزرگترین و مفصل ترین وعده غذایی شما در طول روز صبحانه باشد، زیرا صبحانه در بیشتر هتل ها و مسافرخانه ها رایگان است و هزینه آن با هزینه رزرو کردن اتاق محاسبه می شود. بسیار مهم است که در برخی از نقاط اروپا، به جای رفتن به رستوران غذای خود را مانند پیک نیک در یک پارک صرف کنید، زیرا نشستن پشت میز یک رستوران هزینه اضافی بر شما تحمیل می کند. گاهی برخی از گردشگران تازه کاری که به اروپا سفر می کنند، در صرفه جویی هزینه غذا زیاده روی می کنند. از آنجایی که غذا بخشی از تجربه سفر است، این کار اصلا درست نیست. برای مثال، اگر به پاریس سفر می کنید، رفتن به یک رستوران و صرف یک شام یا ناهار عالی را به هیچ وجه نباید از دست بدهید.

اروپاگردی ارزان: به دنبال هتل هایی با ارزش باشید، نه هتل های مجلل

موتورهای جستجو و رزرو هتل به سرعت می توانند فهرستی از هتل های چهار ستاره در اروپا را به شما معرفی کنند. در هتلی که خدمات 24 ساعته، قرص نعناع آخر شب و انواع مستخدم و سرایدار وجود دارد، صورتحساب بسیار ترسناکی هم دریافت خواهید کرد. همچنین این سطح از راحتی و آسایش باعث می شود تا تغییراتی که قصد داشته اید در طول سفر آن ها را کشف کنید، به چشمتان نیایند و تجربه جالب و متفاوتی از سفرتان نداشته باشید. پس هتلی انتخاب نکنید که شبیه به هتل هایی که در کشور خودتان می بینید، باشند. در قاره اروپا، حداقل پنج نوع هتل و محل اقامت مختلف وجود دارند که مناسب اروپاگردی ارزان هستند. در بسیاری از نقاط، خانواده ها اتاق میهمان خود را به مسافران اجاره می دهند و با هزینه بسیار منطقی و مناسبی که برای هر شب اقامت دریافت می کنند، صبحانه عالی هم در اختیارتان می گذارند. این محل های اقامت متفاوت، خدمات 24 ساعته، مبلمان و دکوراسیون مجلل یا غذاهای آنچنانی به شما ارائه نمی کنند، اما با اقامت در آن ها می توانید اطلاعات بروز و جالبی در مورد نقطه ای که به آن سفر کرده اید، بدست بیاورید و تجربه ای متفاوت و فوق العاده از سفر ارزان را کسب نمایید. در برخی شهرها، می توانید در دیرها اقامت کنید یا حتی از طریق تعویض خانه یک محل اقامت عالی دست و پا نمایید.

اروپاگردی ارزان: در هر مقصد مورد نظرتان می توانید صرفه جویی کنید

آیا می دانید در سفر به شهر رم، کجا باید دنبال اتاق های تمیز و هزینه های ارزان اقامت بگردید؟! آیا می دانید کدام محله ها در شهر ونیز، با رستوران های بیش از اندازه گران قیمت خود گردشگران را شکار می کنند؟! آیا خوراکی ارزان و خوشمزه شهر برلین را می شناسید؟! نکات مهم و جالبی مخصوص هر یک از شهرها و مقاصد گردشگری قاره اروپا وجود دارند که می بایست در هنگام تنظیم برنامه سفر ارزان، آن ها را در نظر بگیرید. بسیاری از گردشگران تازه کار با شنیدن آوازه گران قیمت بودن برخی از شهرهای اروپایی وحشت می کنند. آن ها از دیگران شنیده اند که می بایست برای یک همبرگر حداقل 14 دلار و برای یک شب اقامت در یک هتل معمولی می بایست 300 دلار خرج کنند. این آوازه کاملا درست است و امکان صرف چنین هزینه هایی حتی بالاتر از آن هم در اروپا وجود دارد اما در عین حال، بهتر است این نکته را بدانید که در گران قیمت ترین شهرهای این قاره هم راه هایی برای صرفه جویی و پیدا کردن امکانات ارزان قیمت وجود دارند.

اروپاگردی ارزان: به نقاط ناشناخته تر سفر کنید

اینکه برخی از بخش های اروپا نسبت به سایر بخش های آن به طرز قابل ملاحظه ای گران قیمت تر هستند، حقیقت دارد، اما یکی از روش های پیدا کردن مقاصد اقتصادی تر و ارزان قیمت تر این است که از مسیرهایی سفر کنید که ناشناخته تر هستند و به بازدید از نقاطی بروید که محبوبیت و شهرت کمتری دارند. نقاطی را که مرکز جمع شدن انبوه گردشگران نیستند را کشف کنید و با بازدید از آن ها متوجه می شوید، ارزش هزینه ای که صرف آن ها کرده اید را دارند. یونان و ترکیه هر دو از مقاصد فوق العاده برای سفر هستند، اما ترکیه از یونان بسیار ارزان تر است. فریزیای شرقی در کشور آلمان یا همان Ostfriesland در گوشه شمال غربی این کشور منطقه ای است که قیمت ها ارزان تر، سرعت زندگی کندتر و پر آرامش تر است. در چنین مناطقی به جای استفاده از مترو می توانید از یک دوچرخه کرایه ای استفاده کنید و در حین اینکه صرفه جویی می کنید، به سفر ارزان خود عمق و لذت خاصی ببخشید.

اروپاگردی ارزان: بجای هتل ها در قطار بخوابید

قطارهای اروپایی خدمات قابل ملاحظه ای به مسافران ارائه می دهند. بسیاری از گردشگران تازه کار بلیط های پاسپورتی ریلی تهیه می کنند که باعث می شود هم در صرف زمان و هم پول صرفه جویی شود. برای اینکه بتوانید در هزینه های خود بیشتر صرفه جویی و سفر ارزان را تجربه کنید، می توانید بلیط سفر شبانه تهیه کنید و در قطار بخوابید تا مجبور نباشید هزینه اقامت در یک هتل را بپردازید. اینکه در ساعات پایانی شب به یک ایستگاه قطار بروید و سوار قطار شوید و سپس هشت یا نه ساعت بعد به نقطه بعدی در برنامه سفر خود برسید، یک پس انداز بزرگ به شمار می رود. این پس انداز تنها مربوط به پول نیست، بلکه پس انداز زمان نیز محسوب می شود، زیرا به جای اینکه قسمت های مهم روز خود را به تماشای بخش های صنعتی آلمان از پنجره قطار بپردازید، آن را برای بازدید از نقاط دیدنی و کسب تجربه های جالب سپری می کنید. در حقیقت با خوابیدن در طول سفر ریلی و اختصاص دادن ساعت های بیداری خود به کشف های جالب تر، سفر بهتری خواهید داشت. صرفه جویی مالی هم از آن جهت صورت می گیرد که بلیط قطارهای شبانه ارزان تر از بلیط قطارهای روزانه و بسیار ارزان تر از ارزان ترین هتل ها مهستند. شما در قطار استراحت می کنید و سپس در مرکز یک شهر جدید از خواب بیدار می شوید و برای گذراندن یک روز عالی و پر از تجربه آماده هستید. البته خوابیدن در قطار برای همه آسان نیست و شاید همه نتوانند اینگونه از آن برای صرفه جویی در زمان و هزینه استفاده کنند.

منبع : همگردی

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها