رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 461258

کارهایی که در سنگاپور نباید انجام داد!

ساعت 24-هر کشوری که در گوشه ای از این دنیا وجود دارد، دارای نژاد، دین و مذهب، آداب و رسوم و فرهنگ خاص خود هست. همین تنوع فرهنگ ها و نژادها بوده که سفر را برای انسان جذاب کرده و او را به سمت تجربه های جدید و ناشناخته می کشاند. اما گاهی اوقات این تفاوت فرهنگ ها و قوانین خاص کشورها باعث شده تا مشکلات حقوقی جدی برای افراد ایجاد شود. پس به یاد داشته باشید به هرجای دنیا که سفر می کنید، در مورد قوانین و مقررات آن کشور اطلاعاتی کسب کرده و کمی با فرهنگ بومی آن منطقه آشنا شوید.

خبر
در این بخش قصد داریم تعدادی از کارهایی که در سنگاپور نباید انجام داد را به شما عزیزان معرفی کنیم. سنگاپور یکی از کشورهای جنوب شرقی آسیا بوده که در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته و به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری آسیا تبدیل شده است. این کشور به دلیل وجود نژادهای مختلف، دارای فرهنگ ها و آداب و رسوم متنوعی هست. این تنوع فرهنگ و نژاد باعث ایجاد جاذبه های فراوانی در سنگاپور شده، اما در مقابل فرهنگ بومی این کشور را نیز کمی پیچیده کرده است. علاوه بر فرهنگ بومی، کارهای ممنوع در سنگاپور وجود دارند که در صورت آشنا نبودن با آن ها ممکن است مشکلات جدی برایتان بوجود می آیند. این قوانین به حدی سختگیرانه است که در مورد تبعه خارجی یا گردشگران نیز کاملا اجرا شده و هیچ چشم پوشی در مورد آن ها صورت نمی گیرد. با توجه به این موارد برای اینکه بتوانید سفر آرامی داشته و از بروز مشکلات حقوقی جلوگیری کنید، بهتر است اطلاعاتی در مورد این قوانین داشته باشید. در اینجا به 15 مورد از کارهای ناپسند در سنگاپور اشاره می کنیم.

آشغال های خود را بیرون نیندازید!

حتما شنیده اید که سنگاپور کشور بسیار تمیزی بوده و بهداشت در آن از اهمیت بالایی برخوردار است. پس، انداختن آشغال در خیابان یکی از کارهای ناپسند در سنگاپور بوده و جریمه های سنگینی به همراه دارد. اگر به هر دلیلی آشغال های خود را به جای سطل زباله در خیابان بیندازید، مجازات خواهید شد. این قانون نه تنها در مورد آشغال بلکه در مورد بیرون انداختن آب دهان یا حتی تف کردن آدامس نیز صادق است. در صورت انجام این کار که از کارهای ممنوع در سنگاپور هست، فرد خاطی 1000 دلار جریمه شده یا مجبور به فعالیت در بخش خدمات اجتماعی مربوط به زباله می گردد.

سیگار نکشید!

در سنگاپور اجازه ندارید در مکان های عمومی سیگار بکشید. در صورت رعایت نکردن این قانون باید 200 دلار جریمه پرداخت کنید. اگر قصد کشیدن سیگار در این کشور را دارید، باید به مکان هایی که برای انجام این کار در نظر گرفته شده، مراجعه نمایید. در این مکان های خاص اجازه دارید سیگار بکشید، اما دقت داشته باشید که ته سیگار خود را روی زمین نیندازید که از کارهای ممنوع در سنگاپور به شمار می آید!

آدامس نجوید!

با توجه به سختگیری که در زمینه نظافت شهری وجود دارد، آدامس جویدن در دسته کارهایی که در سنگاپور نباید انجام داد، قرار دارد. این ممنوعیت تا جایی است که هیچ وارداتی در این زمینه انجام نمی شود و در هیچ فروشگاهی نیز آدامس فروخته نمی شود. پس اگر قصد سفر به سنگاپور را دارید، به هیچ عنوان آدامس به همراه نبرید. در غیر این صورت، اگر در خیابان آدامس بجوید و پس از تمام شدن آن را به بیرون پرتاب کنید، باید 500 دلار جریمه بپردازید. پس حواستان را خوب جمع کنید! شاید این سوال برایتان ایجاد شود که گاهی اوقات آدامس جویدن خاصیت درمانی داشته و تجویز پزشک می باشد. برای حل این مشکل در سال 2004 قانونی در این کشور تصویب شد که براساس آن افرادی که از پزشک یا دندانپزشک خود نسخه ای به همراه داشته باشند، از این قانون مستثنی بوده و اجازه جویدن آدامس را دارند.

در وسایل نقلیه عمومی تنقلات نخورید!

شاید برایتان عجیب به نظر برسد، اما خوردن تنقلات در وسایل حمل و نقل عمومی یکی از کارهای ممنوع در سنگاپور بوده و تخطی از این قانون جریمه های سنگینی به دنبال دارد. پس اگر سیستم حمل و نقل عمومی استفاده می کنید، هیچ خوردنی یا نوشیدنی به همراه نداشته باشید. در غیر این صورت اگر حواستان نباشد و چیزی در دهان خود قرار دهید تا 500 دلار جریمه خواهید شد.

سیفون توالت را بکشید!

در سنگاپور هیچگاه توالت کثیف نمی بینید. توالت های عمومی این شهر مانند خیابان های آن کاملا تمیز بوده و بهداشت آن ها مورد توجه می گیرد. به همین دلیل قانون های سختگیرانه ای در مورد کشیدن سیفون توالت در این کشور وجود دارند. پس دقت کنید پس از پایان کار در توالت های عمومی، سیفون را بکشید، در غیر این صورت 150 دلار جریمه خواهید شد.

برهنگی ممنوع!

براساس قانونی که در سال 1996 تصویب شد، برهنه بودن یکی از کارهای ناپسند در سنگاپور محسوب شده و ممنوع هست. قانون ممنوعیت برهنگی حتی در خانه و یک محیط شخصی نیز صادق است. در صورت عدم رعایت این قانون فرد خاطی موظف به پرداخت 2000 دلار جریمه نقدی شده یا سه ماه زندان برایش در نظر گرفته می شود. علاوه بر این ها فیلم غیراخلاقی یا مجلات مبتذل نیز ممنوع بوده و استفاده از آن ها در انظار عمومی شامل جریمه های سنگین می شود.

به نمایش گذاشتن پا ممنوع!

به نمایش گذاشتن پا در اغلب کشورهای آسیایی کاری زشت و ناپسند محسوب می شود. مردم سنگاپور نیز این عمل را بسیار ناپسند دانسته و در مورد افرادی که چنین کاری انجام می دهند، نظر مثبتی ندارند. در این زمینه قانونی وجود ندارد یا جریمه ای از کسی دریافت نمی شود. اما اگر قصد پیدا کردن دوست یا هم صحبت را دارید، از این کار خودداری نمایید.

مصرف مواد مخدر ممنوع!

مصرف مواد مخدر یکی از مواردی است که قانون منع استفاده از آن در تمامی کشورهای دنیا وجود دارد. اما کشورهای آسیایی نسبت به این مسئله قاطعانه تر برخورد می کنند تا جایی که حتی اگر فرد خاطی از اتباع خارجی نیز باشد، در صورت استفاده از مواد مخدر، محکوم به اعدام خواهد بود. با توجه به این که سنگاپور پایین ترین نرخ استفاده از مواد مخدر را دارد، در این زمینه بسیار سختگیرانه تر عمل کرده و با افرادی که مواد مصرف کرده اند و قصد ورود به سنگاپور را دارند نیز برخورد می کند.

استفاده از وای فای بدون رمز ممنوع!

شاید برایتان پیش آمده باشد که در جستجوی دستگاه به وای فای بدون رمز برخورد کرده و از طریق آن به اینترنت وصل شده باشید، اما به هچ عنوان نباید این کار را در سنگاپور انجام دهید، چون یکی از کارهای ممنوع در سنگاپور به حساب می آید. استفاده از وای فای دیگران حتی اگر بدون رمز باشد، تبعات قانونی داشته و جرم سنگینی محسوب می شود. پس برای جلوگیری از این کار تا وقتی که در سنگاپور هستید، جستجوی خودکار وای فای دستگاه را در حالت غیر فعال نگه دارید.

بحث در مورد مذهب و سیاست ممنوع!

76درصد از مردم سنگاپور از نژاد چینی، 15 درصد مالایی و 6 درصد هندو هستند. همه این افراد با صلح و آرامش در کنار هم زندگی می کنند و هیچ تنشی بین آن ها وجود ندارد. اما با این وجود، دین موضوعی حساس در این کشور بوده و وارد شدن به این موضوع یکی از کارهای ناپسند در سنگاپور به حساب می آید. پس سعی کنید تا جایی که برایتان امکان دارد از وارد شدن به موضوعات مذهبی و سیاسی خود داری کرده و در این مورد بحث نکنید. البته گفتگوی محترمانه و مودبانه مشکلی را ایجاد نمی کند، ولی بهتر است انجام نشود.

انعام دادن ممنوع!

در کشورهای مختلف انعام دادن را رفتاری مودبانه و خیرخواهانه تلقی می کنند و این کار به روش های مختلفی انجام می دهند. اما در سنگاپور انعام دادن به کارگران چندان مرسوم نیست و بهتر است از آن خودداری شود. پس نیازی نیست در کنار پرداخت صورت حساب مبلغ اضافه تری قرار دهید.

نقاشی روی دیوار ممنوع!

شاید در کشور خودتان به راحتی بتوانید بر روی دیوار با اسپری پیام هایی بنویسید و مشکلی هم برایتان ایجاد نشود. هر چند این کار زیبایی خیابان ها و کوچه های شهر را از بین می برد! اما اگر به سنگاپور سفر کردید، حواستان را خوب جمع کنید. نقاشی بر روی دیوارها، نوشتن جملات و یادگاری، رنگ کردن نیمکت پارک جز کارهایی که در سنگاپور نباید انجام داد، قرار دارند. قوانین سنگاپور در این موراد بسیار سختگیرانه بوده و حتی برای اتباع خارجی نیز اعمال می شود. در سال 2010 یک تبعه سوئیسی با اسپری در یکی از قطارهای این کشور دستگیر شده و به 5 ماه زندان و 3 ضربه عصا محکوم گردید!

مراقب انگشت اشاره خود باشید!

یکی از کارهای ناپسند در سنگاپور با انگشت اشاره کردن به کسی یا چیزی است. پس در سفر خود به این کشور مراقب انگشت اشاره خود باشید!

سوار تاکسی نشوید!

سیستم حمل و نقل عمومی سنگاپور بسیار منظم بوده و خدمات کامل و گسترده ای را به شهروندان خود ارائه می دهد. از این رو تا زمانی که در سنگاپور هستید، نیازی به تاکسی گرفتن ندارید. شما به راحتی می توانید با استفاده از سیستم حمل و نقل MRT و اتوبوسرانی این کشور یک سفر داخل شهری راحت به هر نقطه ای که می خواهید، داشته باشید.

آداب هدیه دادن را رعایت کنید!

اگر قرار باشد به دوست سنگاپوری خود هدیه بدهید، چه چیز برایش می خرید؟ شاید تا حالا خیلی جدی به این مسئله فکر نکرده باشید و با خود بگویید: خب همان چیزی را به او هدیه می دهم که به دوستان دیگرم هم می دهم. ولی حواستان باشد! هدیه دادن در سنگاپور به همین آسانی ها هم نیست و آداب مخصوص به خود را دارد. به عنوان مثال باید بدانید که کالاهایی مانند ساعت، دستمال و گل در مراسم های عزاداری چینی ها به عنوان هدیه داده می شوند و در موارد دیگر چندان جالب به نظر نمی رسند. همچنین به یاد داشته باشید که بسته بندی سفید رنگ نشانه عزاداری است. پس هدیه های خود را در کاغذهای سفید نپیچید و از رنگ های دیگر برای این کار استفاده نمایید. سنگاپوری ها هدایای خود را در وقت خداحافظی به همدیگر می دهند و هیچگاه کادو را در مقابل شخصی که از او دریافت کرده اند، باز نمی کنند. تقدیم کردن کادو با دست چپ نیز چندان جالب نیست. بهتر است از هر دو دست خود برای این کار استفاده نمایید. این را نیز باید بدانید که سنگاپوری ها در بار اول یا دوم هدیه را از شما قبول نمی کنند! پس حتما سه بار تعارف کنید تا هدیه شما را بپذیرند.

منبع : همگردی

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها