رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 461677

دیدنی ترین کشورهای دنیا که نباید سفر به آن ها را از دست داد!

ساعت 24-اکنون زمان آن رسیده تا به مقصدهایی سفر کنید که تا به امروز هرگز رفتن به آن ها جز برنامه هایتان نبوده است. سفر درس های ارزشمندی به ما می آموزد که در هیچ کلاس آموزشی نمی توانیم آن ها را یاد بگیریم. سفر کردن جهان بینی ما را گسترش می دهد، کمک می کند تا قوی تر و بهتر ببینیم، تجربه کنیم و بطور کلی انسان های بهتری باشیم.

خبر
17 مکانی که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم، جز دیدنی ترین کشورهای دنیا هستند و بدون شک سفر به این مناطق جز ارزشمندترین سفرها همراه با تجربیاتی منحصر بفرد خواهد بود. با ما در مطلب سفر به کشورهای توریستی دنیا همراه باشید تا به شما یاد دهیم که چگونه از بودن در چنین مکان هایی لذت برده و اوقات خود را در کشورهای تفریحی جهان چگونه به بهترین شیوه ممکن سپری کنید!

کره جنوبی

اجازه ندهید همسایه های شمالی شما را از این منطقه بترسانند. کره جنوبی بهترین منطقه برای سفری ماجراجویانه به معنای حقیقی برای گردشگرانی است که عاشق ماجراجویی و هیجان هستند. می توانید به شهرهای سئول یا بوسان بروید و با حضور در فضای شهر با فرهنگ و آداب و رسوم مردم آشنا شوید، همچنین، پیشنهاد می کنیم که خوردن غذاهای معروف و لذیذ منطقه را از دست ندهید. پارک ملی سئوراکسان دارای سومین کوه بلند کره جنوبی بوده و همچنین دارای چشمه آب های گرم، معابد و سازه های سنگی خاص و بناهای باستانی زیبایی است. بهترین زمان سال برای بازدید از این پارک ملی زیبا، فصل پائیز بوده و رنگارنگ شدن محیط و برگ های ریخته شده روی زمین منظره ای استثنایی و خارق العاده به این منطقه می بخشند که دیدن آن برای هر گردشگری بسیار جذاب است. پیاده روی و کوهنوردی را می توان از جمله اصلی ترین فعالیت های امکان پذیر در این پارک دانست. همچنین در این منطقه رستوران هایی وجود دارند که می توانید با کمی پیاده روی به آن ها برسید علاوه بر این مناطقی در این پارک به چادر زدن و کمپینگ اختصاص داده شده که می توانید به راحتی در آنجا حداقل یکی دو روز بمانید و با آرامش از گشت و گذار در یکی از کشورهای تفریحی جهان لذت ببرید. برای رفتن به کنار ساحل می توانید به جزیره ججو بروید، در کنار ساحل زیبای آن ریلکس کنید و از خدمات ماساژ درمانی بهره مند شوید. قصر چانگ دوک گنگ از دیگر نقاط جذاب و دیدنی منطقه بوده که متعلق به خانواده سلطنتی در قرن 15 است. این قصر به عنوان میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده و دومین قصر بزرگ در سئول است. این مکان بدلیل داشتن معابد بسیار، باغ های مخفی، گونه های گیاهی و جانوری متنوع و عمارت های خاص با معماری منحصر بفرد از محبوبیت بسیاری برخوردار شد.

موریس

موریس جزیره ای در جنوب غربی اقیانوس هند است، جزیره ای زیبا محصور در آب های درخشان که منطقه ای ایده آل برای ورزش های آبی به حساب می آید. مارک تواین، نویسنده مشهور آمریکایی در وصف زیبایی موریس که یکی از دیدنی ترین کشورهای دنیا هست، این چنین می گوید: «ابتدا موریس آفریده شد و سپس به تقلید از آن بهشت را آفریدند». موریس دارای جاذبه های توریستی متنوع و شگفت انگیزی است. علاوه بر سواحل بسیار زیبا با ماسه های هفت رنگ، رودخانه، مرداب، کوه، جنگل های زیبا، گونه های جانوری و گیاهی فراوان، دهانه های آتشفشانی، آبشار و آثار تاریخی را نیز می توان در این جزیره رویایی مشاهده نمود. با رفتن به معابد، کلیساها و فانوس دریایی منطقه که یکی از دیدنی ترین کشورهای دنیا به شمار می آید، می توانید با تاریخ غنی آن آشنا شوید. همچنین، پیشنهاد می کنیم که خوردن غذاهای محلی و خیابانی را در این جزیره از دست ندهید، غذاهایی بسیار خوشمزه که مانند آن را در هیچ جای دیگری پیدا نخواهید کرد. چشم انداز فرهنگی مورون به عنوان پناهگاه بردگان فراری در قرن 18 و اوایل قرن 19 بود. این منطقه توسط کوه ها و صخره های غیر قابل نفوذ محافظت شده و مکان مناسبی برای زندگی بردگان فراری بوده که در آن زندگی می کردند. با توجه به تاریخ شفاهی بیان شده از منطقه، مورون نماد مبازره علیه برده داری و پایان رنج و قربانی آن ها بوده است.

قزاقستان

قزاقستان یکی از کشورهای تفریحی جهان با سابقه تاریخی غنی و بسیار پیچیده متاثر از حضور قبیله های بیشمار و مردمان بسیاری هست که در طول هزاران سال این کشور خانه شان بود. قزاقستان نهمین کشور بزرگ جهان و مکانی ایده آل برای علاقمندان به معماری و گردشگری ماجراجویانه در دل طبیعت آن است. سفر خود به این کشور را که یکی از کشورهای توریستی دنیا به حساب می آید از شهر آلماتی که بزرگترین شهر آن بوده، شروع کنید. این شهر از سال 1927 تا سال 1997میلادی پایتخت قزاقستان بشمار می آمد، اما سرانجام در دسامبر سال 19977 شهر آکماله که سپس آستانه نامیده شد، به عنوان پایتخت جدید این کشور برگزیده شد. پس از گشت و گذار در این شهر به کوه های تیان شان(Tian Shan) بروید و از جنگل های زیبای منطقه عبور کنید. کلیسای جامع زنکوف تنها کلیسای چوبی جهان در آلماتی قرار گرفته که در سال های 1904 تا 1907 ساخته شده و تنها ساختمانی بود که در زلزله سال 1911 سالم باقی ماند. ویژگی خاص و برجسته کلیسای جامع زنکوف این است که این کلیسای چوبی را بدون مصرف هیچ میخی ساخته اند. این کلیسای جامع که یک برج ناقوس هم دارد، یکی از 8 ساختمان بلند جهان بوده که تماماً از چوب ساخته شده و از دیدنی های یکی از کشورهای توریستی دنیا به حساب می آید.

قبرس

قبرس جزیره ای در بخش شرقی دریای مدیترانه است که از دیرباز به دلیل زیبایی های طبیعی و دارایی های عظیم معدنی در بین مردم شناخته شد. قبرس، یکی از کشورهای تفریحی جهان بوده که از شمال با مصر، از جنوب شرقی با یونان، از جنوب با ترکیه و از غرب با سوریه و لبنان همسایه است. سفر به این منطقه هم برای علاقمندان به تاریخ و هم علاقمندان به طبیعت بسیار مناسب است. قبرس دارای تاریخی پرفراز و نشیب بوده و امپراتوری های گوناگون در قرن های متمادی بر این جزیره حکمرانی کردند که هر کدام از آن ها یادگاری در قبرس به جای گذاشته اند. بسیاری از گردشگران برای لذت بردن از سواحل شنی و آفتابی به قبرس سفر می کنند، اما این جزیره کوچک جاذبه های متنوعی نیز دارد. لیماسول (Limassol) دومین شهر بزرگ قبرس بوده که دارای رستوران ها و بارهای بسیار جذابی است. به کایرنیا (Kyrenia) بروید، کایرنیا زیباترین شهر قبرس شمالی است. قلعه کایرنیا مشرف به این شهر بندری و در شرق آن واقع شده و بالا رفتن از آن فرصت فوق العاده ای را برای گردشگران یکی از دیدنی ترین کشورهای دنیا فراهم می کند تا زیباترین چشم اندازها را نظاره کنند. شهر پافوس بدون شک پایتخت فرهنگی قبرس بوده و آن را مدیون میراث فرهنگی غنی و مناظر معماری تاریخی هست. سواحل متعدد در این کشور امکانات ورزش های آبی و غواصی را برای گردشگران فراهم کرده و غواصی اسکوبا و موج سواری دو نمونه از محبوب ترین تفریحات دریایی در قبرس که یکی از کشورهای تفریحی جهان بوده، هستند. اگر از ساحل و دریا خسته شدید، می توانید در ارتفاعات کوهستانی و دره های سرسبز دوچرخه سواری، پیاده گردی و حتی اسکی را تجربه کنید.

لتونی

آیا می دانستید کشور لتونی دارای سواحلی با شن های سفید است؟ لتونی یکی از کشورهای توریستی دنیا بوده که در گذشته بخشی از اتحاد جماهیر شوروی به حساب می آمد و پر از شگفتی های کوچک و بزرگ خیره کننده است. پایتخت این کشور، شهر ریگا به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا در سال 2014 برگزیده شد و تقریبا نیمی از کشور از منابع و اکوسیستم طبیعی بی نظیر پوشیده شده است. پارک ملی گائوجا مکانی تماشایی بوده که بر روی رودخانه گائوجا واقع شده و دارای بیش از 500 بنای تاریخی و فرهنگی است. لتونی یکی از کشورهای توریستی دنیا بوده و در سرتاسر دریای بالتیک مکانی ایده آل برای گذراندن روزهای گرم تابستان به حساب می آید. پارک ملی کمری دیگر منطقه دیدنی و جذاب لتونی بوده و از لحاظ وسعت سومین پارک ملی منطقه است. بیشتر مساحت این پارک پوشیده از باتلاق و تالاب بوده و با احداث پل های چوبی محل عبوری جذاب و هیجان انگیزی برای بازدیدکنندگان به شمار می آید.

اکوادور

اکوادور کشوری بین کلمبیا و پرو بوده که در اقیانوس آرام واقع شده است. این کشور که یکی از دیدنی ترین کشورهای دنیا هست، دارای مواهب طبیعی بسیاری از جمله جنگل های بارانی، کوه ها، سواحل بکر و زیبا، آتشفشان ها، چشمه های آبگرم و حیات وحش بوده و همچنین جزیره معروف گالاپاگوس نیز در این کشور واقع است. کیتو، پایتخت اکوادور یکی از زیباترین شهرهای اکوادور بوده و نام این شهر به عنوان قدیمی ترین شهر جهان توسط سازمان یونسکو به ثبت رسید. کیتو دارای 130 ساختمان بزرگ قدیمی، 500 ساختمان میراث فرهنگی، 17 کاخ و همچنین53 موزه است. جزیره بارتولوم یکی دیگر از جذابیت های بکر اکوادور که یکی از کشورهای تفریحی جهان هست، بوده و شهرت این جزیره اغلب به دلیل وجود گونه های منحصر بفرد گیاهی و جانوری آن است. گونه های موجود در این جزیره توسط چارلز داروین مورد مطالعه قرار گرفتند و این مطالعه و مشاهدات نقش اصلی در شکل گیری نظریه مشهور داروین یعنی نظریه تکامل داشتند.

ساموآ

ساموآ کشور جزیره ای شامل 10 جزیره پر از آتشفشان، آبشار، جنگ های بارانی و گودال های مناسب شنا و سواحل است. از بین این 10 جزیره، تنها 4 مورد از آن ها دارای سکنه بوده و جمهوری مستقل ساموآ یکی از کشورهای اقیانوس آرام و همچنین یکی از کشورهای توریستی دنیا است که تا سال 1997 با نام سومای غربی شناخته می شد. گردشگران این منطقه می توانند از طیف وسیعی از امکانات و زیبایی های طبیعی لذت ببرند. گودال اقیانوسی تو سوآ یک ناحیه زیبا و جذاب برای شنا و گذراندن وقت در طبیعت بکر منطقه بوده و فضای سبز و صخره هایی با ارتفاع حدود 40 متر در جزایر ساموا دور گودالی را در بر گرفته اند. این گودال که یک گودال اقیانوسی است، توسوآ اوشن نام دارد. گودال اقیانوسی توسوآ اوشن در اقیانوس آرام قرار دارد. این گودال علاوه بر طبیعت زیبا، آب شفاف و زلالی دارد و برای شنا از مکان های مناسب به شمار می رود. بستر این گودال بین دو جزیره آتشفشانی آپولو و ساوایی تشکیل شده که باعث گرم شدن آب گودال می شوند.

اروگوئه

کشور اروگوئه به اندازه همسایه های خود یعنی برزیل و آرژانتین مورد توجه قرار نمی گیرد. تجربه فرهنگ گائوچویی در اروگوئه که یکی از دیدنی ترین کشورهای دنیا هست، بسیار جذاب بوده و از جمله کشورهایی است که مردمانش دارای ریشه های چند فرهنگی اند. پایتخت اروگوئه، شهر مونته ویدئو یکی از زیباترین شهرهای منطقه است. در سفر به این کشور که یکی از دیدنی ترین کشورهای دنیا به حساب می آید، گشت و گذار در خیابان ها را از دست ندهید. اغلب جاذبه های توریستی شهر در اطراف بخش قدیمی شهر و میدان Plaza Independencia قرار گرفته و اقامتگاه بی نظیر کازاپوبلو یکی دیگر جذابیت های شگفت انگیز اروگوئه که یکی از کشورهای تفریحی جهان بوده، است. مجسمه دست در ساحل پانتا دل دیگر جذابیت فراموش نشدنی منطقه که یکی از کشورهای تفریحی جهان هست، بوده که در دل صحرای شنی توسط مجسمه ساز شیلیایی ساخته شد. این مجسمه زیبا چشمان هر بیننده ای را مجذوب خود می کند و از جمله مکان های پرطرفدار بشمار می آید.

نامیبیا

نامیبیا کشوری در جنوب غربی آفریقا و یکی از کشورهای توریستی دنیا بوده که در مرز غربی اقیانوس اطلس قرار گرفته است. بهتر است در سفر به آفریقا سفر خود را از این منطقه شروع کنید. کهن ترین صحرای جهان، صحرای نامیبیا به تنهایی می تواند تنها دلیل حضور گردشگران در منطقه باشد و تجربه حضور در آن بسیار هیجان انگیز و فراموش نشدنی است، همچنین نامیبیا که یکی از کشورهای توریستی دنیا بوده، طولانی ترین تپه های شنی را دارد. تنوع وسیع حیات وحش، پارک های ملی، تپه های ماسه ای خاص، جذابیت های نامیبیا را دو چندان کرده اند. بسیاری از شهرهای منطقه بدلیل اینکه سال های بسیاری زیر سلطه اروپاییان به خصوص آلمان بوده اند، حال و هوای آلمانی دارند. رستوران های آلمانی و همچنین ساختمان ها با معماری استعماری به فراوانی دیده می شوند. لودریتز، شهر بندری استعماری با ریشه های آلمانی و دارای یک کلیسای قدیمی و مغازه‎ های روستایی پر رفت و آمد بوده که اغلب گردشگران نیز به آن سفر می کنند.

گوآتمالا

گوآتمالا کشوری در آمریکای مرکزی و از دیدنی ترین کشورهای دنیا است. در اعماق جنگل در پارک ملی تیکال که روزگاری سرزمین مایا بوده، معابد و قصرهایی با قدمتی بیش از 1000 سال قرار گرفته اند. از قرن ششم قبل از میلاد تا قرن دهم مایایی ها در منطقه ای که امروز به آن پارک ملی تیکال می گویند، زندگی می کردند. همچنین وجود چندین آتشفشان فعال در گواتمالا، آبشارهای زیبا و دریاچه آبی به نام Petén Itzá همگی گوآتمالا را تبدیل به یکی از دیدنی ترین کشورهای دنیا نموده است.

پاپوآ گینه نو

پاپوآ گینه نو کشوری واقع در اقیانوس آرام و قاره اقیانوسیه بوده و پایتخت این کشور شهر پورت مورسبی است. در ایران، ما این کشور را با نام گینه نو می شناسیم. سفر به این کشور که یکی از کشورهای تفریحی جهان به شمار می آید، با توجه به زیبایی های بی نظیرش تجربه ای خاص برای هر گردشگر خواهد بود. با توجه به وقوع جرم و ناامنی اندک منطقه، برای رفتن به این منطقه پیشنهاد می کنیم که با تورهای گردشگری و سازمان یافته بروید و از گشت و گذار در مناطق بکر آن با خیال آسوده لذت ببرید. پیاده روی در دنباله کاکودا یکی از فعالیت هایی است که باید حتما امتحان کنید. این دنباله یکی از پر چالش ترین پیاده روی های دنیاست. در طول 7 تا 10 روز با شیب های بسیار تند، رودخانه های خروشان بر سر راه، مناظر خارق العاده، جنگل های انبوه و حیات وحشی کم نظیری روبرو می شوید. این راه 96 کیلومتری معروف در طول جنگ جهانی دوم ساخته شد و نقش بسیار مهمی را در آن بازی کرد.

نیوفاندلند

چرا نیوفاندلند؟ این منطقه که یکی از کشورهای توریستی دنیا بوده، دارای 18 هزار مایل خط ساحلی به همراه بیش از 200 مسیر پیاده روی در مناطق مختلف و همچنین 22 گونه نهنگ زیبا است. نیوفاندلند یکی از کشورهای تفریحی جهان بوده و بهترین زمان برای دیدن این موجودات زیبا بین ماه های می و سپتامبر است، زمانیکه در حال عبور از منطقه هستند. این بخش از کانادا سرشار از شگفتی بوده و اقتصاد آن تا حد زیادی به منابع طبیعی وابسته است. سنت جان، پایتخت کشور یکی دیگر از جذابیت هایی بوده که حتما باید آن را ببینید. این شهر یکی از بهترین لنگرگاه های طبیعی جهان است. اینجا جایی بوده که می توانید در آن پیاده روی کنید و عمیق ترین گوشه های تاریک شهر را کشف کنید. در این شهر مجموعه ای از موزه ها و گالری های هنری که به تاریخ و فرهنگ محلی مربوط می شوند، وجود دارند. اطمینان حاصل کنید که خیابان جورج را ملاقات می کنید، تنها خیابانی که رستوران ها و بارها را در خود جای داده و موسیقی ساحل شرقی را ارائه می دهد. شما همچنین می توانید از موسیقی ساحل شرقی در این منطقه که یکی از معروف ترین کشورهای توریستی دنیا بوده، لذت ببرید.

رومانی

رومانی، سرزمینی افسانه ای و زیبا که اغلب مردم را به یاد دراکولاها، کولی ها و ساختمان های عجیب و غریب می اندازد، کشوری با گذشته ای کمونیستی که پذیرای گردشگران بسیاری است. گردشگران علاقمند به کشف شهرهای قرون وسطایی، قلعه هایی با پیشینه تاریخی، خیابان های سنگ فرش شده، سرزمین های کوهستانی چشم نواز، رودخانه دانوب، روستاهای قدیمی پر رمز و راز باید رومانی را در لیست مقصد سفر خود قرار دهند. بخارست، پایتخت رومانی به داشتن انرژی خوب و بالا و داشتن غذاهای عالی در بین مردم شناخته شده است. بخارست شهری قرون وسطایی و در عین حال مدرن دارای ساختمان هایی با معماری چشم گیر از دوران گذشته، کاخ، موزه و محله های جذاب بوده که حضور در آن برای گردشگران بسیار خوشایند خواهد بود. قلعه برن یکی از رازآلودترین و زیباترین قلعه های رومانی و همچنین میراث ملی این کشور محسوب می شود. این قلعه همان مکانی است که داستان های ترسناک دراکولا در ادبیات و سینما از آن نشأت گرفته شد. قلعه زیبای کوروین (corvin) دارای بیش از 50 اتاق از کارهای هنری و برجسته قرون وسطی بوده و همچنین به عنوان تاثیرگذارترین و مهمترین قلعه سبک گوتیک در یکی از کشورهای توریستی دنیا شناخته شده است.

لائوس

حتی کوله گردان با رفتن به لائوس شگفت زده می شوند. آبشارهای خیره کننده، کوه های سرسبز، مزارع زیبای برنج که منظره ای شگفت انگیز را بوجود آورده اند، تنها نمونه ای از جذابیت های بکر این کشور که یکی از کشورهای تفریحی جهان بوده، هست. علاوه بر جذابیت های طبیعی و چشم نواز، لائوس دارای معابد و بناهای قدیمی و تاریخی بوده که دیدن آن ها برای گردشگران بسیار جالب توجه است. لانگ پرابانگ یکی از شهرهای جذاب لائوس بوده که توسط سازمان یونسکو به عنوان میراثی جهانی و ارزشمند به ثبت رسیده است. این شهر میراثی از معابد باستانی قرمز مسقف و معماری فرانسوی هند و چین را در دل خود جای داده که هر گردشگری را مجذوب خود خواهد کرد. غنی ترین شهر لائوس معابد متعددی دارد که هر کدام از آن ها جلوه ای از هنر، فرهنگ و مذهب این سرزمین را برایتان آشکار خواهند کرد. ونگ وینگ، شهر جنگلی و منطقه جذاب برای کوله گردان در لائوس است، شهری که بر فراز آسمان های بالون های زیبایی دیده می شود و از جمله جذابیت های منحصر بفرد برای گردشگران به حساب می آید.

آذربایجان

وسعت آذربایجان از باکو که پایتختش است، شروع می شود و سپس به روستاهای دامنه کوه قفقاز منتهی می شود. باکو در سال های اخیر تبدیل به یکی از مهمترین مقصدهای گردشگری در غرب آسیا شد. باکو شهری دارای ترکیبی از معماری قدیمی قرون وسطایی در کنار برج های مدرن متعلق به قرن 21 در امتداد دریای خزر است. خانه دولتمردان تنها یکی از بناهای تاریخی و دیدنی در شهر باکو بوده که در سفر به این منطقه باید آن را ببینید. باکو دارای تعدادی موزه، کتابخانه، خانه اپرا و تئاتر بوده که حضور در هر یک از این ها برای گردشگران می ‎تواند بسیار جذاب باشد.

اسلوونی

اسلوونی کشوری در مرکز اروپا بوده و با کوه‎ها، دریاچه ها و اقامتگاه های اسکی زیبایش در بین مردم شناخته شده است. لیوبلیانا، پایتخت اسلوونی علاوه بر علاوه بر طبیعت زیبا و جاذبه های گردشگری، رودخانه زیبایی نیز دارد. قلعه لیوبلیانا که بر فراز تپه ای تاریخی ساخته شده، دیدی عالی به اطراف داشته و همچون تاجی باشکوه بر فراز شهر خودنمایی می کند. پل های سه گانه بر رودخانه لیوبلیانا، یکی دیگر از جاذبه های مهم و تاریخی این شهر بوده و شمال غربی اروپا را به سرزمین های جنوب شرقی و منطقه بالکان متصل می کردند. شهر بلد یکی دیگر از شهرهای جذاب و پر گردشگر در اسلوونی بوده و دریاچه بلد نیز یکی از مهمترین و شناخته شده ترین جاذبه های گردشگری اسلوونی به شمار می آید.

سیشل

سیشل کشوری متشکل از 115 جزیره در اقیانوس هند است. این جزایر دارای آب و هوای مطبوع و دلپذیر استوایی بوده که سالانه گردشگران بسیاری را مجذوب خود می کنند. بدلیل زیبایی منحصر به فرد اغلب زوج های جوان و سرشناس شیسل را به عنوان مقصد ماه عسل خود انتخاب می کنند. برای دیدن تمام این جزایر چیزی حدود یک هفته یا کمی بیشتر زمان لازم بوده و امکان رزرو ویلای اختصاصی یا اتاق های کوچک برای اقامت وجود دارد.

منبع :همگردی

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها