رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 461829

نکات مهم سفر به تایلند، نکاتی که علاقمندان به تایلند باید بدانند

ساعت 24-کشور تایلند، یکی از پرگردشگرترین کشورهای جنوب شرقی آسیاست که به دلیل طبیعت دیدنی و چشم اندازهای فوق العاده ای که دارد، توانسته تا در سال های اخیر گردشگران زیادی را به سمت خود جذب کند. در کنار مناظر زیبا و اماکن دیدنی، فرهنگ، آداب و رسوم و رژیم غذایی مردم تایلند نیز در جذب گردشگر بی تاثیر نبوده و حتی می توان گفت بخشی از جاذبه های توریستی این کشور محسوب می شود.

خبر
می دانید که مردم هر شهر یا کشور عقاید و باورهای خاص خود را دارند. اگر بخواهیم در بین این مردم رفت و آمد کرده و با آن ها ارتباط برقرار نماییم، باید تا حدی با نوع نگرش، رفتار و اخلاق آن ها آشنایی داشته باشیم تا بتوانیم رابطه بهتری با آن ها برقرار کنیم. در این بخش از راهنمای سفر به تایلند قصد داریم تا نکات مهم سفر به تایلند را بیان کنیم.

روحیات مردم تایلند

مردم تایلند، مردمی بسیار مهربان هستند. با اینکه شما به عنوان گردشگر به تایلند رفته اید و با آن ها کاملا غریبه هستید، ممکن است با پیشنهادهایی روبرو شوید که تعجب شما را برانگیزد. به عنوان مثال، ممکن است یک تایلندی دوست داشته باشد با شما به گفتگو بنشیند یا حتی شما را به گردش ببرد! اگر علاقمند به برقراری ارتباط با محلی ها و بومی های تایلند هستید و دوست دارید تا از نزدیک با آن ها برخورد داشته و با فرهنگ و روحیاتشان آشنا شوید، می توانید پیشنهادشان را بپذیرید.

نکاتی که باید در مورد تایلندی ها رعایت کنید

-نکته ای که در مورد مردم تایلند می توان گفت، این است که آن ها دوست ندارند در صف بایستند. به این معنی که آن ها در مکان های عمومی ترجیح می دهند به جای ایستادن در صف، در کنار هم بایستند و جای شخصی کاملا برایشان بی معنی است.

-اگر قصد احوالپرسی با تایلندی ها را دارید، بهتر است آداب و رسوم این کار را نیز بدانید. تایلندی ها برای احوالپرسی دستانشان را روی سینه قرار داده و تعظیم می کنند.

-در سفر به تایلند به سر کسی دست نزنید. شاید انجام این کار در تمامی کشورها چندان جالب به نظر نرسد و نباید آن را انجام دهیم. اما در تایلند مسئله کمی فرق می کند و سر عضوی مقدس محسوب می شود.

-وقتی در مقابل کسی نشسته اید، پای خود را دراز نکنید. شاید با خود بگویید انجام این کار در مترو شدنی نیست. اما توصیه می کنیم حداقل این کار را زمانی که با کسی صحبت می کنید، انجام ندهید. دراز کردن پاها در تایلند نوعی بی احترامی محسوب می شود و حتما باید این نکته را در راهنمای سفر به تایلند مدنظر داشته باشید.

زمان مناسب برای سفر به این سرزمین آسیایی

تایلند یک کشور گرمسیری است. پس اگر قصد سفر به تایلند را دارید، زمانی را انتخاب کنید که گرمای هوا و رطوبت بالای آن شما را اذیت نکند. بدترین ماه برای سفر به تایلند ماه آوریل است که رطوبت هوا به 300٪ می رسد. با توجه اینکه در این ماه گردشگران و مسافران کمتری به تایلند سفر می کنند، هزینه بلیط هواپیما و هتل ها کاهش پیدا می کند. از این رو، اگر قصد دارید سفر ارزانی را تجربه کنید، این ماه بهترین زمان سفر به تایلند است.

اقامت در هتل

اگر قصد دارید در یک هتل 5 ستاره اقامت داشته باشید، بهتر است هتل های بانکوک را انتخاب نمایید. بانکوک هتل های درجه یک خوبی دارد و اقامت در یک هتل 5 ستاره این شهر چیزی حدود 100 دلار برایتان در می آید. بهتر است در انتخاب هتل دقت کنید. سعی کنید هتلی را انتخاب نمایید که به وسایل حمل و نقل عمومی و ایستگاه های متروی BTS و لایت ریل MRT نزدیک باشد. محله سوخومویت (Sukhumvit) یکی از بهترین محله های بانکوک برای گردشگران است، زیرا در اینجا مراکز خرید، هتل ها، رستوران ها و غذاخوری های بسیاری وجود دارند. علاوه بر این، وجود ایستگاه های MRT و BTS در این منطقه باعث شده تا رفت و آمد برای مسافران در زمان سفر به تایلند راحت تر شود.

حمل و نقل در تایلند

در راهنمای سفر به تایلند باید بدانید که استفاده از وسایل نقلیه عمومی یکی از بهترین، ارزان ترین و راحت ترین راه برای رسیدن به مقصد هست. می توانید برای رفت و آمد خود از متروی BTS و لایت ریل MRT استفاده نموده و از نقشه شهری برای این کار کمک بگیرید. بهتر است برای تهیه بلیط از سیستم بلیط های الکترونیکی استفاده نمایید. از جمله وسایلی که برای حمل و نقل در تایلند می توانید از آن ها استفاده نمایید، تاکسی ها و توک توک ها هستند. پیشنهاد می کنیم شب ها از تاکسی استفاده کنید و اگر روزها قصد گشت و گذار داشتید، توک توک را انتخاب نمایید. رفت و آمد با تاکسی راحت تر است، اما توک توک دید بهتری به بیرون دارد. اگر خواستید شب به جاده پاتپانگ در مسیر بانکوک بروید، ساعتی را مشخص کنید و از راننده بخواهید در آن ساعت به دنبال شما بیاید، زیرا ممکن است نتوانید ماشین دیگری پیدا کنید و به هتل برگردید. به یاد داشته باشید که قبل از سوار شدن در تاکسی یا توک توک در مورد کرایه با راننده به توافق برسید.

غذا خوردن در تایلند

در تایلند انتخاب های بسیاری برای خوردن غذا وجود دارند. پیشنهاد می کنیم در هنگام رزرو هتل توجه داشته باشید هتلی را انتخاب نمایید که صبحانه را به همراه اتاق به شما می دهد. برای وعده های ناهار و شام از رستوران هتل استفاده نکنید، زیرا به راحتی می توانید در سطح شهر مکان ها و غذاخوری هایی را پیدا کنید که خوشمزه ترین غذاها را با ارزان ترین قیمت برای شما آماده می کنند. در انتخاب رستوران دقت کنید و در هر جایی غذا نخورید که یکی از مهمترین نکات مهم سفر به تایلند به شمار می آید، به عنوان مثال اگر دیدید در اطراف رستورانی گربه های زیادی وجود دارند، از آنجا عبور کنید و به آن رستوران نروید. اگر وارد رستورانی شدید و کسی را در حال آماده کردن غذا مشاهده نکردید، از آنجا بیرون بیایید و به رستوران دیگری بروید. برای شام می توانید چند نوع غذا سفارش دهید، اما به یاد داشته باشید که همه غذاها باهم آماده نمی شوند و مقداری زمان می برند. هر غذایی که آماده شد، سریعا بر روی میز شما قرار گرفته و سرو می شود. دقت داشته باشید که هرگز با چنگال چیزی را در دهان خود نگذارید! تایلندی ها غذا خوردن با چنگال را بی ادبی می دانند و از آن فقط برای گذاشتن غذا در قاشق استفاده می کنند.

آب معدنی یا سودا

براساس راهنمای سفر به تایلند توجه داشته باشید که اگر در این کشور قصد نوشیدن آب را دارید، بهتر است آب معدنی تهیه کنید. قیمت آب معدنی 10 سنت است و سودا یک دلار. آن ها را از فروشندگان محلی بخرید. توجه داشته باشید که برندهایی چون چانگ، سینگا و دیگر برندهای معروف، هم سوا و هم آب معدنی عرضه می کنند. پس وقتی سفارش دارید فقط از کلمه چانگ استفاده نکنید! زیرا در آن صورت گارسون از شما خواهید پرسید منظور شما سودای چانگ است یا آب معدنی چانگ؟! پس حتما در کنار نام برند نوشیدنی مورد نظرتان را نیز بگویید.

ماساژ تایلندی

یکی از جذاب ترین خدماتی که می توانید آن را جز جذاب ترین بخش های راهنمای سفر به تایلند بدانید، ماساژ است. می دانید که تایلندی ها این کار به طور حرفه ای انجام می دهند و سبک خاص خود را در این زمینه دارند. ضمن اینکه هزینه ای که بابت این کار می گیرند بسیار کم است. شاید باور نکنید که تایلندی ها برای یک ساعت ماساژ پا فقط 3 دلار از شما می گیرند، در صورتیکه در کشور خود باید حداقل 100 دلار برای هر ماساژ بپردازید. پس پیشنهاد می کنیم چند روزی که در تایلند هستید، حداقل 5 تا 6 بار در روز از ماساژهای تایلندی بهره ببرید.

خوراکی های تایلند

تایلند یکی از متنوع ترین کشورها در زمینه فرهنگ غذایی است، تا جایی که بسیاری از گردشگران فقط برای خوردن غذاهای تایلندی به این کشور سفر می کنند. از این رو، پیشنهاد می کنیم غذاهای تایلندی را به هیچ عنوان از دست ندهید. نان کرواسان یکی از خوراکی هایی است که حتما باید تعدادی از آن را در تایلند بخورید. در تایلند میوه های رنگارنگ فراوانی را می بینید که مانند آن را در هیچ جای دیگر دنیا نمی توانید پیدا کنید. شاید برخی از این میوه ها شکل های عجیب و غریبی داشته باشند، اما مزه فوق العاده ای دارند. یکی از میوه هایی که پیشنهاد می کنیم حتما آن را در تایلند امتحان کنید، انبه است. انبه در میوه فروشی های ایران نیز وجود دارد، اما انبه تایلند خوشمزه ترین انبه دنیاست.

بازدید از معابد و مکان های مذهبی

نوع پوشش در اماکن مذهبی یکی از نکات مهم سفر به تایلند است که در بسیاری از کشورها به آن توجه می شود و نوعی احترام به مکان محسوب می گردد. اگر قصد بازدید از معابد، مراکز راهبان بودایی، صومعه ها و کاخ های تایلند را داشتید، زانوها و آرنج های خود را بپوشانید. وقتی برای بازدید از یک معبد می روید، توجه کنید که آیا افراد دیگر با کفش وارد شده اند یا کفش های خود را از پا در آورده اند. اگر دیدید سایر افراد بدون کفش وارد شدند، شما نیز همین کار را انجام دهید.

راننده تاکسی ها

در نکات مهم سفر به تایلند توجه داشته باشید که اگر قصد بازدید از یک مکان توریستی در تایلند را داشتید و راننده تاکسی به شما گفت این مکان امروز تعطیل است، به او اعتماد نکنید. راننده تاکسی ها از ناآگاهی گردشگران بهره برده و با استفاده از این ترفند آن ها را به سمت مکان های دیگری مانند جواهرفروشی ها می کشانند و در قبال این کارشان دستمزد دریافت می کنند. دقت کنید که اغلب این فروشگاه ها اجناس تقلبی عرضه می کنند. پس در چنین مواردی از راننده تشکر کرده و از راننده دیگری بخواهید شما را برساند.

نکات مهم دیگر در سفر به تایلند

-در تایلند نگران حرف زدن و ارتباط با دیگران نباشید. بد نیست چند کلمه ای تایلندی یاد بگیرید، اما در بانکوک اغلب مردم انگلیسی بلدند و می توانند به راحتی با گردشگران صحبت کنند. آن ها از ایما و اشاره نیز برای رساندن پیام خود یا فهمیدن منظور شما استفاده می کنند. پس نگران این مسئله نباشید!

-نکته ای که باید در بین نکات مهم سفر به تایلند توجه ویژه ای به آن داشته باشید، صحبت کردن در مورد پادشاه تایلند است. مردم این کشور علاقه شدیدی به پادشاه خود دارند و حتی گفتن کلمه ای در مورد پادشاه توجه آن ها را جلب کرده و ممکن است برایتان دردسرساز باشد. پس، حتی یک کلمه نیز در مورد پادشاه تایلند صحبت نکنید.

-اگر به وسایلی که در سرویس بهداشتی های این کشور وجود دارند، اطمینان ندارید و با آن ها راحت نیستید، بهتر است یک حوله شخصی یا دستمال به همراه داشته باشید.

-در تایلند سوسک های زیادی وجود دارند و برخی روزها تعداد بسیاری از آن ها را در مقابل چشمان خود خواهید دید.

-گاهی ممکن است خانمی را ببینید که در قطار، قایق یا پیاده رو راه می روید و لباس خوب و جذابی به تن دارد. حواستان باشد که ممکن است او اصلا خانم نباشد و لباس مبدل به تن کرده باشد.

-قمار کردن در کشور تایلند آزاد نیست و تنها در روزهای خاصی می توان این کار را انجام داد.

-یکی از چیزهایی که در خیابان های بانکوک زیاد با آن مواجه می شوید، انواع بوهای خوب و بد است. وقتی در یکی از خیابان های این شهر قدم می زنید، می توانید به طور هم زمان بوی خوش گل ها را در کنار بوی نامطبوع فاضلاب احساس کنید.

-اگر برای نوشیدنی نیاز به یخ دارید، می توانید از رستورانی که در نزدیکی خوتان قرار دارد، تهیه نمایید. اما اگر در خارج از شهر هستید و به یخ ها اعتمادی ندارید، بهتر است آب معدنی یا سودای خنک بنوشید.

-رفتن به ورزشگاه لومپینی و تماشای مسابقه تایلندی موآی یکی از کارهایی است که می توانید در تایلند انجام دهید و از آن لذت ببرید. توجه داشته باشید که صندلی های وی آی پی این مسابقه با صندلی های معمولی آن یک متر فاصله دارند اما بلیط آن ها 4 برابر گران تر هستند. از این رو در راهنمای سفر به تایلند پیشنهاد می کنیم همان صندلی های معمولی را انتخاب کنید تا هزینه اضافی بابت آن نپردازید.

-اگر قصد خرید لباس را دارید، به راننده تاکسی ها اعتماد نکنید. آن ها شما را به فروشگاه های فانتزی می برند و شما مجبورید هزینه زیادی را برای خرید یک لباس بپردازید. بهتر است تا زمانی که در تایلند هستید، وقت بگذارید و یک دست لباس مناسب خود بدوزید. مطمئن باشید هزینه ای که بابت این کار می پردازید بسیار ارزان تر از مبلغی است که در آمریکا از شما می گیرند.

-در سفر به تایلند بازدید از باغ وحش های این کشور را از دست ندهید. در باغ وحش تایلند حیوانات عجیب و غریبی نگهداری می شوند که از دیدن آن ها متعجب می شوید. شرایط نگهداری حیوانات نیز بسیار خاص است.

همگردی

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها