رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 463100

شاهکار مدیریتی در "استقلال": جذب 13 خارجی در یک سال

سایت نو اندیش نوشت:استقلال در حالی در کمتر از یکسال 8 بازیکن خارجی به خدمت گرفته که از زمان تاسیس این باشگاه تاکنون، در مجموع 46 بازیکن خارجی در این تیم توپ زده اند. به عبارت دیگر مدیران کنونی به اندازه بیش از یک ششم کل تاریخ باشگاه استقلال بازیکن خارجی گرفته اند که هر چند بیشتر آنها تنها نیم فصل در این تیم توپ زدند، اما این رکورد قابل توجه و بی نظیری در این باشگاه و فوتبال ایران است.

div>

نواندیش - نوید موسوی: عدم نتیجه گیری استقلال در فصل گذشته و فصل جاری در کنار مشکلات عدیده مالی موجب شده تا تمرکز از مباحث فنی به سمت مباحث مدیریتی برود. این مطلب با بررسی مستند از یک رخداد بی سابقه نه فقط در تاریخ باشگاه استقلال، که فوتبال ایران پرده بر می دارد و آن چیزی نیست جز جذب 8 بازیکن خارجی و 5 مربی خارجی تنها در حدود یک سال از مدیریت امیرحسین فتحی و علی خطیر در این باشگاه. طبیعی است که در بحث از مباحث مدیریتی صرفا موضوع نقل و انتقالات بازیکنان و مربیان خارجی طرح می شود و به موضوعاتی چون تغییر کامل تیم استقلال در فصل جاری ناشی از جدایی 15 بازیکن و یا برخی دیگر از موضوعات جنجالی چون درگیری و اختلافات مدیریتی با کادر فنی گذشته و حال و یا بازیکنان پرداخته نمی شود.

نقل و اتتقال بازیکنان خارجی استقلال در حدود یکسال گذشته و در دوره مدیریت فتحی و خطیر:

1- جذب الحاجی گرو و فسخ قرارداد در نیم فصل

2- جذب مارکوس نیومایر و فسخ قرارداد در نیم فصل

3- جذب طارق همام و جدایی در پایان فصل

4- جذب گادوین منشا در نیم فصل و فسخ قرارداد در پایان فصل

5- جذب آیاندا پاتوسی در نیم فصل و جدایی در پایان فصل

6- جذب ایسما گونکالوس در نیم فصل و فسخ قرارداد در پایان فصل

7- جذب شیخ دیاباته در فصل جدید

8- جذب هروویه میلیچ در فصل جدید (علی خطیر قبل از جذب این بازیکن استعفا داده بود)

(احتمال جذب یک مهاجم خارجی طبق اعلام مدیرعامل و رییس هیات مدیره استقلال)

جذب مربیان خارجی استقلال در حدود یکسال گذشته و در دوره مدیریت فتحی و خطیر:

1- جذب مارتین فورکل به عنوان دستیار جدید وینفرد شفر

(اخراج شفر و دستیارانش به رغم وجود قرارداد و در شرایطی که استقلال در رده دوم جدول قرار داشت)

2- جذب استراماچونی به عنوان سرمربی در فصل جدید

3- جذب سباستین لئو به عنوان دستیار سرمربی

4- جذب عمر دانزی به عنوان کمک سرمربی

5- جذب مارکو کسر به عنوان کمک سرمربی

استقلال در حالی در حدود یکسال، 8 بازیکن خارجی به خدمت گرفته که از زمان تاسیس این باشگاه تاکنون، در مجموع 46 بازیکن خارجی در این تیم توپ زده اند. به عبارت دیگر مدیران کنونی به اندازه بیش از یک ششم کل تاریخ باشگاه استقلال بازیکن خارجی گرفته اند که هر چند بیشتر آنها تنها نیم فصل در این تیم توپ زدند، اما این رکورد قابل توجه و بی نظیری در این باشگاه و فوتبال ایران است.

جدا از مباحث فنی و چرایی این نقل و انتقالات پر تعداد، هزینه های پرداختی برای جذب این بازیکنان، پرداخت به مدیر بنامه های آنها و نیز هزینه های گزاف برای فسخ قرارداد برخی از آنها هزینه های هنگفت میلیون دلاری را به باشگاه استقلال تحمیل و مشکلات مالی عظیمی را ایجاد کرده است. به عنوان مثال اکبرعباس ملکی رییس وقت هیات مدیره استقلال اعلام کرده بود تنها برای فسخ قرارداد الحاجی گرو و مارکوس نیومایر در نیم فصل، این باشگاه 5 میلیارد تومان به آنها پرداخت کرده بود. این رقم منهای هزینه مدیربرنامه، پیش پرداخت و حقوق ماهانه و... تنها دو بازیکن و نه هشت بازیکن دیگر بوده است. در مطلبی مرتبط با این موضوع، علی خطیر امروز در گفتگو با روزنامه فرهیختگان گفته است به دلیل مشکلات و هزینه های زیاد خارجی ها برای فوتبال ایران و استقلال، از طریق فتحی به وزیر ورزش پیشنهاد داده بود حضور خارجی ها در ایران ممنوع شود. این در حالی است که از میان ١٣ خارجی مورد اشاره، ١٢ نفرشان با مشارکت و در زمان تصدی معاونت باشگاه از سوی خطیر، جذب استقلال شده اند!

به نظر می رسد وقت آن رسیده حال که مدیرعامل و رییس هیات مدیره استقلال از اقدام برای جذب یک مهاجم خارجی خبر می دهند، ابتدا با یک آسیب شناسی چرایی این تغییر و تحولات متعدد در جذب خارجی ها را بررسی و سپس با انتخابی درست در خرید بازیکن جدید هم باری بر مشکلات مالی نیافزایند و هم به رفع مشکل گلزنی تیم شان اقدام کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها