رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 466007

گاردین ده عامل بحران مالی بعدی را بررسی کرد

حمله به ایران، برای فرار از رکود

ساعت 24 - حمله به ایران برای فرار از رکود از سوی ترامپ به دلیل فراراز رکود مالی بعدی درآمریکا یکیاز بحث برانگیز ترین پیش بینی های نشریه گاردین است که درشماره های تازه این نشریه درج شده است. تحلیل گااردین از ده دلیل رکود احتمالی در سال 2020 را درادامه بخوانید:

روکود
dir="RTL">همزمان با دهمین سالگرد فروپاشی برادران لمن(شرکت خدمات مالی)، همچنان تردیدهایی در مورد علل و پیامدهای بحران مالی وجود دارد و اینکه آیا زمینه های مورد نیاز برای آمادگی بحران بعدی فراهم شده است یا باید دوباره هزینه گزاف مالی پیامدهای آن را کنترل کرد؟ اما با نگاهی به آینده ، مهمترین سؤال این است که رکود و بحران جهانی بعدی از چه عواملی نشات خواهد گرفت و در چه زمانی به وقوع خواهد پیوست؟گسترش بحران جهان احتمالاً با توجه به اینکه ایالات متحده کسری مالی بزرگی را در دست دارد، سال آینده ادامه خواهد یافت، چین سیاست های مالی و اعتباری باز را دنبال می کند و اروپا در مسیر بهبودی قرار دارد. اما تا سال 2020، زمینه ها برای رسیدن به یک بحران مالی فراگیر و به دنبال آن رکود جهانی مهیا خواهد بود. 10 دلیل برای این وجود دارد.

اول ، سیاست های محرک مالی که هم اکنون نرخ رشد سالانه ایالات متحده را 2 درصد بالاتر از رشد بالقوه آن برآورد شده است، شرایطرا ناپایدار می کند. تا سال 2020، این محرک به پایان خواهد رسید و کشش مالی متوسط ​​، رشد را با شیب آرام، از 3٪ به پایین تر از 2٪ سوق خواهد داد.

دوم ، به دلیل زمان بندی ضعیف محرک های اقتصادی، هم اکنون اقتصاد ایالات متحده در حال متورم شدن و تورم، بالاتر از نرخ هدف گذاری شده در حال افزایش است. بنابراین ، صندوق پس انداز فدرال ایالات متحده به جمع آوری وجوه فدرال از 2 درصد فعلی به حداقل 3.5درصد در سال 2020 ادامه خواهد داد ، و این احتمالاً موجب افزایش نرخ بهره کوتاه مدت و بلند مدت و همچنین دلار آمریکا خواهد شد.

در همین حال ، تورم در سایر اقتصادهای کلیدی نیز رو به افزایش است. افزایش قیمت نفت باعث افزایش فشار تورمی اضافی می شود. این بدان معناست که سایر بانک های مرکزی ، صندوق بین المللی پول را به سمت عادی سازی سیاست های پولی دنبال می کنند، که موجب کاهش نقدینگی جهانی و فشار رو به بالا نرخ بهره خواهد شد.

سوم ، اختلافات تجاری دولت ترامپ با چین ، اروپا ، مکزیک ، کانادا و دیگران تقریباً بیشتر می شود و منجر به رشد کندتر و تورم بالاتر می شود.

چهارم ، سیاست های دیگر ایالات متحده همچنان به افزایش فشارهای مبهمی ادامه خواهند داد و باعث می شود صندوق فدرال آمریکا نرخ بهره را همچنان بالاتر برود. دولت در حال محدود کردن سرمایه گذاری های داخلی و خارجی و انتقال فناوری است که این امر موجب اختلال در زنجیره های عرضه خواهد شد. این موضوع موجب می شود مهاجرت جمعیت ایالات متحده را افزایش می دهد و باید بر اساس ساختار اقتصادی رشد خود را حفظ کند، محدود می شود. از طرفی سرمایه گذاری در اقتصاد سبز نزول خواهد کرد و هیچ سیاست زیرساختی برای پرداختن به تنگناهای سمت عرضه وجود نخواهد داشت.

پنجم ، رشد در سایر نقاط جهان به احتمال زیاد کاهش خواهد یافت - بیشتر از آنجایی که سایر کشورها مناسب برای اقدامات تلافی جویانه در برابر سیاست های حمایتی آمریکا خواهند دید. چین باید رشد خود را برای مقابله با ظرفیت ها و اهرم های بیش از حد، کنترل کند. در غیر این صورت رکود سختی ایجاد خواهد شد. بازارکشورهای در حال توسعه همچنان احساس حمایت از صنایع داخلی و محدودتر شدن سیاست های پولی در ایالات متحده را تجربه خواهند کرد.

ششم ، اروپا نیز با توجه به منضبط تر شدن سیاست های پولی و اصطکاک های تجاری ، رشد کندتری را تجربه خواهد کرد. علاوه بر این ، سیاست های پوپولیستی در کشورهایی مانند ایتالیا ممکن است منجر به شدیدتر شدن بدهی ناپایدار در منطقه یورو شود. «حلقه عذاب» همچنان میان دولتها و بانکهایی که بدهی عمومی دارند، حل نشده است و مشکلات وجود یک اتحادیه پولی ناقص با تقسیم ناکافی ریسک را تقویت می کند. در این شرایط ، رکود جهانی دیگر می تواند ایتالیا و سایر کشورها را به خروج از منطقه یورو مصمم سازد.

هفتم ، بازارهای سهام ایالات متحده و جهانی بسیار پر روح است. نسبت قیمت به درآمد در ایالات متحده 50 درصد بالاتر از میانگین تاریخی آن است ، ارزش گذاری سهام خصوصی بیش از حد رشد یافته است و اوراق قرضه دولتی با توجه به بازده کم و حق بیمه مدت منفی بسیار گران است. هم اکنون نرخ اهرم شرکت های بزرگ آمریکا به اوج تاریخی رسیده است ، اعتبار پر بازده نیز بسیار گران می شود.

هشتم ، خطر عدم نقدینگی و فروش کالاها پایین تر از قیمت های آن شدیدتر می شود. فعالیت های بازاریابی و انبارداری توسط کارگزاران فروش، کاهش یافته است. تجارت زیاد با فرکانس بالا و الگوریتمی احتمال خرابی ها را بالا می برد و از طرفی ابزار درآمد ثابت در صندوق های اعتباری با ارز آزاد و اختصاصی متمرکز شده است.

نهم ، هنگامی که نرخ رشد اخیراً 4 درصد بود ، ترامپ در حال حمله به فدرال رزرو بود. تنها به این فکر کنید که چگونه او در سال انتخابات 2020 رفتار خواهد کرد ، هنگامی که احتمالاً رشد زیر 1 درصد کاهش خواهد یافت و خسارات شغلی پدیدار خواهد شد. وسوسه ترامپ مبنی بر ایجاد بحران سیاست خارجی بسیار زیاد خواهد بود، به ویژه اگر دموکرات ها امسال مجلس نمایندگان را به دست بیاورند.از آنجا که ترامپ قبلاً جنگ تجاری را با چین آغاز کرده است و نمی خواهد جرات حمله به کره شمالی با سلاح هسته ای را داشته باشد ، آخرین هدف وی ایران خواهد بود. او با تحریک رویارویی نظامی با آن کشور، شوک ژئوپلیتیک سختی را بر خلاف قیمت های نفت 1973 ، 1979 و 1990 ایجاد می کند. البته لازم به گفتن نیست که این امر رکود جهانی جهانی را حتی شدیدتر می کند.

دهم ، به محض وقوع طوفان کامل که در بالا به آن اشاره شد ، ابزارهای مورد نیاز برای پرداختن به آن بسیار ناتوان خواهد بود. فضای تحریک مالی در حال حاضر با بدهی عظیم مردم محدود است. احتمال سیاست های پولی غیر متعارف بیشتر با ترازنامه های ضعیف و عدم وجود آرا برای کاهش نرخ سیاست محدود خواهد شد. وثیقه بخش مالی در کشورهایی که جنبش های پوپولیستی طغیانی و دولت های تقریباً ورشکسته دارند ، غیرقابل تحمل خواهد بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها