رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 469986

مطالب خواندنی در مورد استانبول

رپورتاژ تبلیغی / استانبول مال یکی از بهترین، معروف‌ترین و بزرگ‌ترین مراکز خرید استانبول به‌شمار می‌رود.

استانبول مال

این مجموعه با ظاهر شکیل و برندهای متنوع و جهانی‌اش، دلایل و انگیزه کافی را به گردشگران استانبول می‌دهد تا ساعاتی را در این فضای لوکس و مدرن بگذرانند. با وسعت ۳۵۰ هزار متر مربع، این مجموعه بزرگ شامل ۳۵۰ فروشگاه و مغازه بزرگ و کوچک می‌شود. از جمله برندهای معروف در این مرکز خرید می‌توان به ویکتوریا سیکرت، میس سلفریج، ال سی واکیکی، دکاتلون و... اشاره کرد. استانبول مال که به‌صورت اختصاری با عنوان «موی» نیز شناخته می‌شود، لیستی از اولین‌ها و ترین‌ها را در کارنامه خود دارد. به‌طور مثال بزرگ‌ترین شعبه ویکتوریا سیکرت در ترکیه را در استانبول مال خواهید دید و یکی از بزرگ‌ترین نمایندگی‌های ال سی وایکیکی در همین مرکز خرید مشهور قرار دارد. همچنین برند مشهور دبنهامز برای دومین فروشگاه خاص خود در ترکیه، استانبول مال را انتخاب کرد. البته باید بدانید که جذابیت‌های استانبول مال تنها به فرودشگاه‌های درجه یک آن منحصر نمی‌شود و از دیگر امکانات و تفریحات قابل توجه این مرکز خرید، می‌توان به بزرگ‌ترین شهربازی سرپوشیده اروپا، بزرگ ترین مجموعه سینمایی ترکیه، سالن هنرهای نمایشی و فودکورتی وسیع اشاره کرد.

کاخ آینالی کاواک

کاخ فوق العاده و بسیار زیبای آینالی کاواک میراث به جای مانده از دوره عثمانی است که در ساحل شاخ طلایی قرار گرفته است. کاخ آینالی کاواک در سال 1613 به دستور سلطان احمد یکم ساخته شد. کاخ آینالی کاواک یکی از کاخ های مجلل امپراطوری عثمانی است که در شهر استانبول قرار گرفته است. آینالی کاواک به معنای قصر آینه ای است و دلیل این نام گذاری این بوده است که بعد از جنگ عثمانی ها و ونیزی ها در سال 1715، ونیزی ها چندین آینه به عنوان هدیه برای سلطان احمد سوم فرستادند و کاخ آینالی کاواک با این آینه های بزرگ تزئین شد. کاخ آینالی کاواک در قرن های 19 و 20 میلادی بدون استفاده بود اما در سال 2000 پروژه ترمیم و بازسازی این کاخ شروع شد و امروزه کاخ آینالی کاواک به یک موزه زیبا و دیدنی تبدیل شده است و یکی از زیباترین اماکن دیدنی استانبول است. در طبقه زیرین کاخ آینالی کاواک موزه موسیقی ترکی قرار دارد که دارای تعداد زیادی از سازهای تاریخی و سنتی موسیقی ترکیه می باشد.
در تور استانبول به یاد داشته باشید که در هنگام بازدید از این کاخ حتما به کافه این موزه بروید چرا که کافه دارای چشم انداز بسیار زیبایی به شاخ طلایی می باشد.
کاخ آینالی کاواک به زیبایی نمایانگر هنر و معماری زیبای عثمانی است. داخل موزه با دقت تمام دکور شده است، دیوارهای بلند، شیشه های رنگی، مبلمان ابریشمی و حکاکی شعر سلطان سلیم سوم بر روی دیوارهای آبی تمامی این ها حس و حال دوره ی عثمانی را در گردشگران زنده می کنند.

استانبول کارت چیست و از کجا می توانیم استانبول کارت بگیریم ، این یکی از سوالاتی است که همواره برای مسافرین عازم استانبول پیش می آید.

اگر شما هم قصد سفر به این شهر بزرگ و زیبای ترکیه را دارید خوب است که با این مقاله تا آخر همراه باشید تا از مزایای استانبول کارت و چگونگی تهیه آن مطلع گردید .

با استفاده از استانبول کارت ، بیش از 20 درصد از هزینه های حمل و نقل داخل شهری گردشگران خارجی در سفر به این شهر زیبا کاهش می یابد و روشی مناسب برای تردد آسان در شهر به شمار می رود ، همان طور که می دانید استانبول یکی از توریستی ترین شهرهای جهان است و ایرانی ها بسیار به آن سفر می کنند ، طبق آمار سالانه بیش از ۲ میلیون توریست به این شهر می روند که برخی از آن ها در برآورد هزینه هایی که مربوط به حمل و نقل ، گردشگری ، خرید اینترنت و بسیاری موارد دیگر به مشکل برمی خورند.

دولت ترکیه برای این که این مشکلات را برطرف کند اقدام به ارائه کارت های گردشگری هوشمند نموده است تا بدین ترتیب توریست ها با خرید آن قادر به برنامه ریزی دقیق و مشخص برای هزینه های سفرشان باشند.

جالب است بدانید که این کارت های گردشگری را می توان بعد از بازگشت از سفر در نزد خود نگهداشت و در سفر بعدی دوباره از آن استفاده کرد .


استانبول کارت نوعی کارت گردشگری است که به مسافران خارجی کمک می کند تا هزینه های سفر خود را کاهش دهند.

گردشگران با خرید استانبول کارت می توانند آن را شارژ کنند و هزینه های مربوط به حمل و نقل ، بازدید از جاذبه های گردشگری استانبول ، سرویس های آنلاین شبانه روزی و اینترنت مصرفی در استانبول را کاهش دهند.

استفاده از این کارت گردشگری در سال های اخیر بسیار رایج شده و بیشتر توریست ها از آن استفاده می کنند.

، کارت گردشگری استانبول در حقیقت کارت هوشمندی است که از آن برای پرداخت کرایه در حمل و نقل عمومی شهری استفاده می کنند.

خوب است بدانید در مارس ۲۰۰۹ برای اولین بار این کارت معرفی شد و جای بلیط الکترونیکی آکبیل را گرفت ، این کارت هوشمند را می توان به راحتی در کیف پول جا داد و به راحتی قابل شارژ کردن می باشد. تور کیش سفر باتو برای کاربرانش در سفر به کیش پیشنهادات ویژه ای دارد.

استانبول کارت چه مزایا و کاربردهایی دارد ؟

این کارت گردشگری هوشمند در تور ترکیه مزایای بسیاری دارد و امروزه به خصوص برای گردشگران خارجی بسیار کاربردی می باشد ، از جمله مزایای آن می توان به اینترنت رایگان در سطح شهر ، راهنمای شبانه ‌روزی به صورت آنلاین ، سرویس رایگان از فرودگاه به هتل محل اقامت ، تفریحات رایگانی که برای کارت تعریف شده ، حمل و نقل رایگان و یا به همراه تخفیف زیاد در سطح شهر و بازدید رایگان از جاذبه ‌های گردشگری و موزه هایی که برای این کارت تعریف شده ، اشاره کرد .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها