رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 470037

دردسرهای یک میهمانی برای آقای نخست‌وزیر

ساعت 24- تلویزیون دولتی ژاپن گزارش کرد احزاب مخالف دولت این کشور در نشست امروز دوشنبه پارلمان از توضیحات «شینزو آبه» در مورد هزینه میهمانی تماشای شکوفه های گیلاس قانع نشده و تصمیم گرفته اند همچنان وی را مورد سئوال و جواب قرار دهند.

style="text-align:justify">تلویزیون دولتی ژاپن گزارش کرد احزاب مخالف دولت این کشور در نشست امروز دوشنبه پارلمان از توضیحات «شینزو آبه» در مورد هزینه میهمانی تماشای شکوفه های گیلاس قانع نشده و تصمیم گرفته اند همچنان وی را مورد سئوال و جواب قرار دهند.

"ان. اچ. کی" روز دوشنبه گزارش کرد احزاب مخالف دولت ژاپن به توافق رسیده اند تا همچنان از احزاب حاکم بخواهند که مباحثات پارلمانی فشرده ای را برگزار کنند تا نخست وزیر شینزو آبه را درباره برگزاری میهمانی تماشای شکوفه های گیلاس و یک ضیافت شام مرتبط با آن که با بودجه دولتی برگزار شد، مورد سوال و جواب قرار دهند.

احزاب مخالف، آبه را متهم به سوء استفاده از وجوه مالیات دهندگان برای سرگرم کردن هوادارانش در حوزه های انتخاباتی خود در این میهمانی می کنند آنها همچنین درباره ضیافت شامی که گروه حامی آبه در شب این میهمانی ترتیب داد، سوالاتی را مطرح می کنند.

بر اساس قانون کنترل بودجه های سیاسی در ژاپن، گروه ها ملزم هستند رویدادهایی که برای آنها هزینه پرداخت می شود را در گزارشات خود بگنجانند اما در گزارش ارائه شده توسط گروه حامی آبه، این ضیافت شام عنوان نشده بود.

پیشتر در روز دوشنبه، آبه به خبرنگاران گفت که دفتر شخصی اش ملزم به عنوان کردن چیزی در گزارش بودجه های سیاسی خود نبوده و هیچ رسیدی را نیز صادر نکرده چرا که این میهمانی، از جمله ضیافت شام بعد از آن، نه درآمدی و نه هزینه ای برای آن داشته است.

روسای امور پارلمانی احزاب مخالف می گویند که چنین توضیحی آنها را قانع نکرده است آنها می گویند اگر گروه حامی آبه میزبان این میهمانی بوده است، لازم بوده که آن را در گزارش بودجه های خود عنوان کند.

آنها در نهایت تصمیم گرفتند تا خواستار مباحثات فشرده در کمیسیون بودجه درباره این مساله شوند.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها