رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 472509

ایرانیها دومین گردشگران خارجیِ استانبول

ساعت24-" ترکیه " و شهر استانبول همچنان محبوب‌ترین مقصد گردشگران ایرانی به شمار می‌رود و 3 دلیل عمده آن هزینه‌ نسبتا پایین‌، نزدیکی و عدم نیاز به دریافت روادید برای سفر است.

style="text-align:justify"> " ترکیه " و شهر استانبول همچنان محبوب‌ترین مقصد گردشگران ایرانی به شمار می‌رود و 3 دلیل عمده آن هزینه‌ نسبتا پایین‌، نزدیکی و عدم نیاز به دریافت روادید برای سفر است.

بر اساس اعلام فرماندار شهر استانبول ترکیه، در 10 ماهه نخست سال جاری میلادی(2019) آمار ورود گردشگران خارجی به شهر استانبول با 11.91 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به رقم 12 میلیون و 690 هزار و 376 نفر رسیده است.

به نقل از "سی‌ان‌ان ترک"، بر اساس اعلام " علی یِرلی کایا" فرماندار استانبول بیشترین گردشگران استانبول در 10 ماهه نخست سال جاری میلادی گردشگران آلمانی بوده‌اند. در این مدت 965 هزار و 115 گردشگر آلمانی وارد استانبول شده‌اند.

به گفته فرماندار استانبول، پس از آلمانی‌ها گردشگران ایرانی در جایگاه دوم هستند و در 10 ماهه نخست سال جاری میلادی 774 هزار و 682 گردشگر ایرانی وارد استانبول شده‌اند.

گفتنی است ماه گذشته نیز وزارت گردشگری ترکیه با ارایه آماری از میزان ورود گردشگران خارجی به ترکیه در 9 ماهه نخست سال جاری میلادی، اعلام کرده بود گردشگران ایرانی پس از آلمانی‌ها بیشترین تعداد گردشگران خارجی شهر استانبول بوده‌اند و پس از ایرانی‌ها، روس‌ها در جایگاه سوم هستند.

گردشگران ایرانی به دلایل مختلفی به استانبول سفر می‌کنند که از جمله مهم‌ترین آنها تجارت و سیاحت است. هزینه نسبتا پایین سفر به ترکیه برای گردشگران ایرانی در کنار عدم نیاز به صدور روادید همه ساله گردشگران ایرانی زیادی را عازم شهرهای مختلف ترکیه می‌کند.

با وجودی که مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها در 1 و نیم سال گذشته از میزان سفرهای خارجی ایرانی‌ها کاسته است و گردشگری داخلی را رونق بیشتری داده و حتی به دلیل اختلاف قیمت‌های ناشی از افت ارزش ریال ایرانی، گردشگران کشورهای همسایه را به سفر به ایران ترغیب کرده، اما سفر به ترکیه همچنان به دلیل ارزانی نسبی در مقایسه با دیگر سفرهای خارجی، برای گردشگران ایرانی از محبوبیت نسبی برخوردار است.

عصر ایران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها