رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 473596

حال و هوای انتخاباتی تریبون‌های نماز جمعه/پس‌مانده‌های رژیم پهلوی مدعی انتخابات ایران شدند/اقتصاد کشور با چاپ اسکناس درست میشود؟

ساعت24-خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان‌ها بیشتر رنگ و بوی انتخابات مجلس را به خود گرفته بود.

آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به پایان ثبت نام کاندیداها در انتخابات تصریح کرد: شکوه مشارکت در انتخابات امنیت، اقتدار کشور و جبهه مقاومت را افزایش داده و میزان آرا و مشارکت بالا محور بسیار مهمی است. مستکبران عالم برای این ملت و گفتمان انقلاب اسلامی نقشه‌هایی کشیده اند و گاهی برخی غفلت‌ها بهانه ساز می‌شوند.

به نوشته فارس، اعرافی با اشاره به اینکه نیازمند انتخابات قوی با مشارکت بسیار بالا هستیم و این مشارکت امنیت، اقتصاد و اقتدار ما را تامین می‌کند، افزود: این انتخابات بیش از هر انتخاباتی جلوی چشم ناظران جهانی است؛ همه وظیفه ملی، انقلابی و اسلامی و شرعی بر عهده داریم که در ترغیب به مشارکت بکوشیم و ملت باید صحنه اقتدارآفرین دیگری خلق کنند.

امام جمعه قم توجه به قانون از سوی همه دست اندرکاران برگزاری انتخابات را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: قانون و اخلاق باید در همه مراحل انتخابات مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مجلس آینده دولت آینده را انتخاب خواهد کرد افزود: اگر دولت آینده بخواهد عالم، جوان، فعال، کارشناس و حاضر در صحنه بوده و آسیب‌های موجود را برطرف کند نیازمند تشکیل یک مجلس قوی، اخلاقی و انقلابی هستیم و باید بهترین گزینه‌ها برای اداره کشور انتخاب شوند.

اعرافی با اشاره به اینکه مجلسی که از آسیب‌های مالی و اخلاقی دور باشد مجلس تراز انقلاب اسلامی است، بیان کرد: عربستان و کشورهای منطقه که معنی انتخابات را نمی‌فهمند همانند کوری که از مناظر زیبا سخن می‌گوید راجع به انتخابات ایران سخن می‌گویند.

وی با بیان اینکه پس مانده‌های رژیم قبل که سرتاپا در استبداد غرق بودند مدعی انتخابات ما هستند، افزود: به فضل الهی انتخابات‌های سالم و قوی دیگری در این کشور برگزار شده و همه دشمنان خواهند دید که این ملت در مسیر آرمان‌های اصیل اسلام عقب نخواهد نشست و همه دشمنان را به فضل الهی ناامید خواهد کرد.

مشکل کشور با کار و تحقیق حل می‌شود نه با چاپ اسکناس

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در خطبه‌ سیاسی عبادی نماز جمعه امروز اراک، گفت: دشمن می‌خواهد میان مردم ایران و عراق و لبنان نفوذ کند ولی مردم این اجازه را نخواهند داد. مردم ما همیشه، چه در سیل و زلزله و چه در حوادث اخیر یاری دهنده بوده‌اند. انشاالله که خداوند شما مردم را پیش قراولان بهشت قرار دهد.

بنا بر گزارش ایسنا، وی ادامه داد: نمی‌گوییم بی نقص هستیم ولی نباید هم نفت روی آتش بپاشیم. همه باید کمک کنیم تا کار پیش برود. مشکل کشور با کار و تحقیق حل می‌شود نه با چاپ اسکناس و کسانی که غیر از این می‌گویند اقتصاد را در کتاب‌ها خوانده‌اند نه در کف بازار.

قربانعلی دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: آمریکا غلط می‌کند که بخواهد امنیت خلیج فارس را تامین کند، این مناطق جزو قلمرو ایران بوده و هستند.

وی ادامه داد: بحرین همواره سرزمین شیعیان بوده است. حاکمان بحرین خاندان خبیث و دست نشانده آل سعود هستند و به شیعیان بحرین ظلم می‌کنند و با رژیم صهیونسیتی ارتباط برقرار کرده‌اند.

دری نجف‌آبادی با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس و توصیه جریانات و جناح‌های سیاسی به پرهیز از تهمت زدن به یکدیگر گفت: در امر انتخابات، حضور آگاهانه و انتخاب آگاهانه از مردم می خواهم. نظر من روی هیچکسی نیست و اطمینان دارم مردم شایسته ترین افراد را انتخاب می‌کنند، باشد که هفت مدرس به مجلس بفرستیم.

تبلیغات پرخرج شاخص‌ ردصلاحیت است

آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج با اشاره به نکات انتخاباتی گفت: کاندیداها از دادن وعده‌های که امکان تحقق ندارند یا خارج از اختیارات قانونی آنها است، پرهیز کنند.

خطیب جمعه کرج با تاکید بر اینکه برخی از وعده‌ها باعث آبروریزی برای کاندیداها در آینده می شود، گفت: عدم تحقق وعده‌های گفته شده میان مردم ایجاد بدگمانی می‌کند.

آن طور که مهر نوشته است، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اضافه کرد: کاندیداها از دادن وعده‌های دروغ و فریبنده خودداری کنند، همچنین هواداران کاندیداها باید در عمل به قانون التزام داشته باشند.

آیت الله حسینی همدانی گفت: تصمیمات قانونی شورای نگهبان حتی اگر به ضرر کاندیداها باشد باید از سوی آنها بپذیرند.

وی خطاب به کاندیداها گفت: صادقانه وارد عرصه تبلیغ شوید تا نتیجه بگیرید. تبلیغات پرخرج یکی از شاخص‌های رد صلاحیت است. برای رای آوردن دیگران را تخریب و آخرت خود را تیره نکنید.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز همچنین تاکید کرد: دستگاه‌های نظارتی با دقت، تخلفات را رصد کنند و حواسشان باشد.

نمایندگانی انتخاب شوند که درد و فقر مردم را چشیده باشند

آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین گفت: از مردم با بصیرت و همیشه در صحنه انتظار داریم تا در انتخابات پیش رو کسانی را به نمایندگی از خودشان در مجلس انتخاب کنند که درد کشیده باشد، نه اینکه فقر و نداری را تنها در کتاب‌ها خوانده باشند.

امام جمعه قزوین به اعتراضات اخیر در کشور اشاره کرد و یادآور شد: دشمن در حوادث اخیر خط قرمز نظام را که همان امنیت بود، نشانه گرفت و این نشان می‌دهد که باید همواره آمادگی خودمان را برای دشمنی‌های آینده افزایش دهیم.

به نوشته ایرنا، آیت الله عابدینی با بیان اینکه اهل نماز و مسجد هرگز تخریب گر نیست، تصریح کرد: در اعتراضات اخیر یک عده ارازل و اوباش که اهل نماز نبودند، به صورت ناخواسته به سرباز و سیاهی لشکر دشمن تبدیل شدند و خسارت های فراوانی به جامعه تحمیل کردند.

وی با اشاره به روز جهانی عاری از خشونت، تاکید کرد : به برکت انقلاب اسلامی و سرنگونی نظام شاهنشاهی، تا حدودی خشونت‌ و ظلم‌ در منطقه کمتر شده و دست ظالمانی مانند اسراییل و آمریکا از خاورمیانه کوتاه شده است.

به گفته امام جمعه قزوین، صهیونیست‌ها همانند داعش هستند و آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به همان میزان که از بازگشت داعش به اروپا و آمریکا نگرانند، به همان اندازه از بازگشت صهیونیست‌ها ابراز نگرانی می‌کنند و با حمایت مالی از آنها می‌خواهند که این افراد در خاورمیانه بمانند.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی به زودی به خاطرات تلخ تاریخ تبدیل می شود و این هیبت به زودی از روی زمین برچیدن شده و شاهد بازگشت فلسطینیان به خانه خود خواهیم بود.

امام جمعه ساری با تاکید بر اینکه پژوهش‌ها در کشور باید مسئله‌محور باشد مشکلات کشور را برطرف می‌کند، گفت: پایان‌نامه‌هایی که در کتابخانه‌ها خاک بخورد و برای جامعه فایده نداشته باشد به درد جامعه نمی‌خورد.

کمر مردم زیر گرانی دارو و درمان خم شده است

آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی در خطبه‌های نماز جمعه مرکز مازندران اظهار کرد: اگر مردم و مسؤولان تقوا داشته باشند مسئله اقتصاد و معیشت در جامعه برطرف می‌شود و برای رسیدن به این هدف مردم و مسؤولان نقشی مهم و اثرگذار دارند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه خداوند انسان با تقوا را در تنگناها خارج می‌کند، تصریح کرد: تقوا دنیا و آخرت ما را مورد تاثیر خود قرار می‌دهد.

به نوشته فارس، خطیب جمعه ساری با اعلام اینکه کمر مردم زیر گرانی دارو و درمان خم شده است، تاکید کرد: باید جلوی قیمت‌های سرسام‌آور دارو گرفته شود و یا با پژوهش باید فکری به حال آنها کرد.

وی به مشکل در حوزه صنعت و حمل و نقل اشاره کرد و ادامه داد: در این سه حوزه دچار مشکل هستیم و افزایش قیمت بنزین بر روی زندگی مردم تاثیر مستقیم گذاشته است، حمل و نقل ما چرا خودرومحور و شخصی‌محور است این مسئله‌ای است که باید به آن توجه شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه پس از گرانی بنزین ۲۰ درصد به استفاده مردم از حمل و نقل عمومی اضافه شده است، گفت: باید به ظرفیت حمل و نقل عمومی توجه شود.

خطیب جمعه ساری با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: خدا نکند ما نمایندگانی انتخاب کنیم که کاخ‌نشین باشد، از این خوی ارزنده کوخ نشینی باید افراد صالح را انتخاب کنیم، باید سبک زندگی اسلامی را در زندگی خود پیاده‌سازی کنیم و در این راه باید معنویت و تقوا بهره‌گیری کنیم.

هیچ امیدی به اروپا و آمریکا نیست

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر گفت: متاسفانه اتحادیه اروپا در راستای ظلم و ستم جهانی و با هدایت های پشت پرده آمریکا علیه ایران در سازمان ملل و محیط های سیاسی فعال شده و گذشته از آن که تعهدات برجامی خود را انجام نمی دهد ایران را به متعهد نبودن به برجام محکوم می کند.

وی ادامه داد: در طول تاریخ همواره شاهد ظلم و ستم و کشتار و جنگ طلبی صهیونیست بوده ایم، بارها مقام معظم رهبری فرموده اند و من در همین تریبون گفته ام که هیچ امیدی نه به اروپا هست و نه به آمریکا. اعتماد به آمریکا و این چند کشور اروپایی، اعتماد به جنایتکاران تاریخ بشریت و اعتماد به دزدان تاریخی جهان بشریت است.

به گزارش ایسنا، امام جمعه بوشهر بیان کرد: نمی شود به اینها اعتماد کرد، تنها راه ایران هدایت های مقام معظم رهبری و اجرای اقتصاد مقاومتی و اتکا به نیروهای نخبه، جوان و انقلابی است.

نماینده ولی فقیه در بوشهر تصریح کرد: در تاریخ کاملا مشخص است که هر کشوری به آمریکا و اروپا اتکا کند شکست خواهد خورد و با خیانت مواجه می شود. به جای پیشرفت پسرفت خواهد کرد و در یک طراحی جنایتکارانه سیاسی دچار براندازی خواهد شد.

آیت الله صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: اگر چند صباحی پای مذاکره آمده و رفت و آمد می کنند می خواهند بدون هزینه و جنگ به همان اهداف استعماری خود دست پیدا کنند. به همین خاطر شما می بینید تا ایران حرکتی بر مدار توکل به خدا، اسلامیت و اتکا به ملّت انجام می دهد و هدایت های مقام معظم رهبری تجلی می یابد قصد می کنند که ایران را به آشوب بکشند و فکر می کنند می توانند این کار را بکنند، ولی ایران بسیار قوی تر از این حرف هاست که با تحرکات استعماری دچار بحران شود.

وی با اشاره به موضوع گرانی گفت: مسئولان، ناظران و متکفلان این امر گرانی های کاذب را کنترل کنند. مردم نیز تقاضا دارند که در عرصه اقتصادی همت شود تا نرخ جنس ها به طور تصاعدی و غیرمعمول و غیرواقعی گران نشود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تاکید کرد: مسئولان توجه داشته باشند تا بازار دچار فشار اقتصادی نشود تا مجبور به گران کردن اجناس شوند و گرانی کاذب وجود نداشته باشد.

خطیب جمعه بوشهر یادآور شد: نکته دیگر در ارتباط با سهمیه بندی بنزین در مناطق دریایی مثل قایقدارانی که به طور آزاد در عرصه صید و صیادی زحمت می کشند. قشر تلاشگر و عزیزی که تعدادشان کم نیست و باید دقت شود تا سهمیه بندی بنزین باعث نشود که این عزیزان درگیر مشکلات معیشت شوند.

آیت الله صفایی بوشهری در ارتباط با انتخابات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دو نکته که باید توسط داوطلبان انتخابات مراعات شود قانونمداری و اخلاق است، این عزیزان برای مجلسی نام نوشته اند که می خواهد قانونگذار باشد و اول کسی که باید قانون را رعایت کند همین عزیزان هستند. همچنین باید محترمانه، صادقانه و با احترام نسبت به کاندیداهای دیگر رفتار شود و حتما حریم مردم نیز حفظ شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها