رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 534571

شیر سوسک 4 برابر مغذی تر از شیر گاو!!

ساعت24-محققان به تازگی کشف کردند که شیر نوعی سوسک بسیار مغذی بوده و حتی 4 برابر مغذی تر از شیر گاو می باشد

خبر
محققان می گویند شیر نوعی سوسک این قابلیت را دارد که به عنوان ماده مغذی مردم جهان در آینده به کار گرفته شود. تیمی از دانشمندان پروژه ای را آغاز کرده اند که طی آن نوعی کریستال پروتئینی موجود در سیستم روده سوسکهای حمام توالی سازی می شود. اما هدف از این پروژه چیست؟

تحقیقات نشان می دهد شیر نوعی سوسک حمام تا چهار برابر مغذی تر از شیر گاو است و به همین دلیل دانشمندان تصور می کنند که می توان از آن به عنوان منبع غذایی نسل آینده استفاده کرد.

اگرچه اکثر انواع سوسکهای حمام شیری از خود تولید نمی کنند اما گونه ای موسوم به Diploptera punctuate وجود دارد که به دلیل آنکه تنها گونه زنده زا در میان سوسکهای حمام محسوب می شود از سایر انواع سوسکها متمایز است. تحقیقات نشان داده که این سوسک نوعی شیر حاوی کریستالهای پروتئینی برای تغذیه بچه سوسکهایش تولید می کند.

این واقعیت که یک حشره بتواند شیر تولید کند برای دانشمندان حیرت انگیز است اما نکته مهمتر این است که هر یک از کریستالهای پروتئینی شیر این سوسک بیش از سه برابر کریستالهای شیر بوفالو انرژی زاست.
دانشمندان با علم به این موضوع که امکان شیردوشی از سوسکها منطقی به نظر نمی رسد بر آن شدند تا ژنهای مسؤل تولید کریستالهای پروتئین شیر این نوع سوسک را توالی سازی کنند تا امکان تولید آن در محیط آزمایشگاهی را مورد بررسی قرار دهند.

یکی از دانشمندانی که در این پروژه حضور داشته می گوید: کریستالهای موجود در شیر سوسک غذایی کامل محسوب می شود که حاوی پروتئین، چربی و قند است. اگر به توالی سازی آنها با دقت نگاه کنید متوجه اسید آمینه های حیاتی می شوید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها