رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 536028

تفسیر یورو نیوز از بازار ارز ایران در سایه آزاد شدن منابع ارزی

ساعت24-بانک مرکزی ایران روز چهارشنبه و دو روز پس از انتشار خبر حصول توافق برای آزادسازی ۱ میلیارد دلار از دارایی‌های ارز بلوکه شده این کشور در کره جنوبی، برای دومین روز متوالی نرخ رسمی عرضه ارز در شبکه صرافی‌های تحت نظارت خود را افزایش داد.

خبر
نرخ رسمی عرضه هر دلار آمریکا روز چهارشنبه نزدیک به ۱۶۶ تومان افزایش یافت و به بیش از ۲۴ هزار و ۸۱۲ تومان رسید. همزمان بهای فروش دلار در بازار آزاد تهران نیز در مقایسه با روز سه‌شنبه، ۳۰۰ تومان گران‌تر شد و به ۲۵ هزار و ۴۵۰ تومان رسید.

هر یورو نیز در معاملات روز چهارشنبه بازار آزاد تهران در آستانه ۳۱ هزار تومان معامله شد که حدود ۶۰۰ تومان بالاتر از نرخ رسمی تعیین شده توسط بانک مرکزی ایران بود.

تفسیر یورو نیوز از بازار ارز ایران در سایه آزاد شدن منابع ارزی

صعود دوباره نرخ رسمی و آزاد در بازار ایران در شرایطی است که مطابق گزارش رسانه‌های ایران، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران روز چهارشنبه در جریان تماس تلفنی با همتای کره‌ای خود که تنها سه هفته است به این سمت منصوب شده، «ابراز امیدواری کرده» که تا در اسرع وقت دسترسی به منابع مالی مسدود شده ایران در بانک‌های کره‌ای فراهم شود.

با این حال، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفته که کشورش احتمالا در مورد آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده ایران با کره جنوبی گفت‌وگو خواهد کرد.

به اعتقاد برخی از فعالان بازار ارز، ابراز امیدواری آقای ظریف دو روز پس از انتشار خبر توافق قطعی تهران و سئول و همزمان با واکنش دو پهلوی واشنگتن به آزادسازی بخشی از منابع ارزی مسدود شده ایران در بانک‌های کره‌ای که به دلیل تبعیت آنها از تحریم‌های آمریکا علیه ایران رخ داده، موجب بروز تردیدهای تازه در مورد رخداد گشایش ارزی وعده داده شده، دولت آقای روحانی و بانک مرکزی ایران شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها