رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 536088

رقابت کشورها برای ساخت نیروگاه اتمی/برق هسته‌ای به قوت غالب سفره انرژی غرب آسیا تبدیل میشود+اینفوگرافیک

ساعت 24-در حالیکه ایران از پیشگامان استفاده از برق هسته‌ای در منطقه غرب آسیا به حساب می‌آید اما برنامه سایر کشورها بیانگر آن است که درآینده آن‌ها گوی سبقت این صنعت را از ایران می‌ ربایند.

در حالیکه ایران پیشگام تولید برق از صنعت هسته‌ای به حساب می‌آید اما در حال حاضر وضعیت متفاوتی نسبت به سایر رقبای منطقه‌ای خود به سر می‌برد.

در شرایطی که فاز یکم نیروگاه اتمی بوشهر به ظرفیت 1000 مگاوات هم اکنون در مدار تولید قرار دارد، به استناد جزئیات بیان شده از سوی سازمان انرژی اتمی، فاز دوم این نیروگاه نیز هم اکنون در مرحله ساخت قرار گرفته و فاز سوم نیروگاه نیز در مرحله پیش از ساخت قرار دارد.

این در حالیست که کشورهای منطقه در این حوزه گوی سبقت را از ایران ربوده‌اند و برنامه‌های بزرگی در حوزه صنعت برق هسته‌ای خود را در دستور کار دارند.

*وضعیت کشورهای منطقه در حوزه ساخت نیروگاه تولید برق هسته‎ ای

در همین راستا، کشور ترکیه در حال حاضر 2 راکتور تولید برق هسته‌ای را در دست ساخت دارد و 2 راکتور دیگر نیز مرحله پیش‌ساخت را پشت سر می‌گذارند. نکته قابل توجه در برنامه برق هسته‌ای ترکیه، برنامه‌ریزی برای ساخت 8 راکتور تولید برق در آینده است.

همچنین کشور امارات نیز هم اکنون از یک نیروگاه تولید برق هسته‌ای به منظور تامین انرژی و شیرین‌سازی آب دریا استفاده می‌کند. در حال حاضر این کشور عربی 3 راکتور تولید برق هسته‌ای دیگر را نیز در مرحله ساخت دارد و به زودی از انرژی برق هسته‌ای آن‌ها استفاده خواهد کرد.

نکته قابل توجه، اهمیت نیروگاه‌های هسته‌ای برای همسایه‌های شرق کشور است. هم اکنون کشور پاکستان با 5 راکتور تولید برق در حال بهره‌برداری، در تلاش است تا با ساخت 2 واحد نیروگاهی‌ دیگر سهم انرژی هسته‌ای در سبد تولید برق کشورش را افزایش دهد.

در بین کشورهای منطقه برنامه عربستان برای استفاده از برق هسته‌ای بزرگ‌تر از سایر کشورها است. بر همین اساس، عربستانی‌های در تلاش هستند تا با ساخت 16 راکتور تولید برق هسته‌ای نقش این این انرژی را در سبد تولید برق کشورشان افزایش دهند.

رقابت کشورها برای ساخت نیروگاه اتمی/برق هسته‌ای به قوت غالب سفره انرژی غرب آسیا تبدیل می‌شود+اینفوگرافیک

انتهای پیام/

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها