رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 536211

نگاهی به نتایج و حواشی لیگ قهرمانان اروپا در هفته گذشته

داور بازی را برای رئال ‌مادرید درآورد؟

ساعت 24-دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا سه‌شنبه و چهارشنبه شب برگزار شد و تیم‌های بایرن‌مونیخ، منچسترسیتی، رئال‌مادرید و چلسی موفق به شکست دادن رقبای خود شدند. این بازی‌ها با اتفاقات جالب و حواشی خاصی نیز همراه شد.

خبر
سه‌شنبه شب در بخارست اتلتیکو مادرید میزبان چلسی بود. دلیل برگزاری این دیدار در رومانی به جای اسپانیا قوانین محدودکننده کشورهای اروپایی برای سفر بود. اتلتیکو مادرید به عنوان صدرنشین لالیگا در حالی مقابل حریف خودش قرار گرفت که هر دو تیم شرایط کاملا متفاوتی را تجربه می‌کردند و به نوعی وضعیت‌شان عکس هم بود. اتلتیکو، لالیگا را عالی شروع کرده بود اما چند هفته‌ای می‌شد که نتایج خوبی نمی‌گرفت و در سمت مقابل چلسی که با لمپارد شروع ناامیدکننده‌ای داشت با تغییر مربی و آمدن توماس توخل به ۵ برد از ۷ بازی آخرش دست یافته بود. در این بازی که چندان جذاب و هیجان‌انگیز از آب در نیامد و بیشتر تحت تاثیر بازی بسته اتلتیکو قرار داشت، به نحوی که در دقایقی از بازی تصاویر نشان داد که سرخپوست‌ها با سیستم ۱-۳-۶ بازی می‌کنند، شیرهای لندن موفق شدند با تک گل الیویه ژیرو یک بر صفر حریف خود را شکست دهند. مهاجم فرانسوی با یک ضربه قیچی برگردون زیبا دروازه اوبلاک را گشود. این ششمین گل الیویه ژیرو برای چلسی در این فصل لیگ قهرمانان به حساب می‌آید. او در مدت زمان حضور در آرسنال حتی یک گل هم در این رقابت‌ها به ثمر نرسانده بود. حاشیه عجیب بازی نیشگون گرفتن سوارز از رو دیگر مدافع چلسی بود. سوارز که قبلا بابت گاز گرفتن مدافعین حریف سوژه رسانه‌ها می‌شد این بار به دلیل نیشگون گرفتن از مدافع حریف در یک صحنه که هر دو برای تصاحب توپ تلاش می‌کردند مورد توجه قرار گرفت.
در ایتالیا و در ورزشگاه المپیکو شهر رم بایرن‌مونیخ طبق انتظار موفق شد با یک نتیجه پرگل لاتزیو ایتالیا را شکست دهد. بازیکنان لاتزیو تیم ششم سری آ در این بازی حرفی مقابل شاگردان فلیک نداشتند و با اشتباهات متعدد خط دفاعی فرصت‌های زیادی در اختیار بازیکنان فرصت‌طلب حریف قرار دادند. گل اول بایرن روی پاس به عقب اشتباه مدافعین عقاب‌ها به ثمر رسید و گل چهارم را هم آچربی به اشتباه وارد دروازه خودی کرد. در این بازی جمال موسیالا هافبک ۱۷ ساله بایرن موفق شد گل دوم تیمش را به ثمر برساند تا تبدیل به یکی از جوان‌ترین گلزنان تاریخ لیگ قهرمانان اروپا شود. موسیالا که از پدری نیجریه‌ای- انگلیسی و مادری آلمانی متولد شده در آستانه ۱۸ سالگی قرار دارد و آلمانی‌ها تلاش می‌کنند با دعوت از او به تیم ملی آلمان و بازی دادنش ملیت او را برای بازی‌های ملی تحت کنترل بگیرند. موسیالا پیش از این در انگلستان و آکادمی‌های این کشور فوتبال بازی می‌کرده و می‌تواند برای تیم ملی انگلیس هم بازی کند. هنگامی که موسیالا همراه با بایرن از سفر ایتالیا بازگشت، مادرش با ماشین دنبال پسرش آمد و او را به خانه برد. تصاویر این استقبال در فضای مجازی بسیار مورد توجه قرار گرفت.
چهارشنبه شب و در ورزشگاه برگامو دو تیم رئال مادرید و آتالانتا مقابل هم قرار گرفتند. این بازی پرحاشیه‌ترین مسابقه دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان لقب گرفت. دو تیم در شرایطی مقابل هم قرار گرفتند که رئال‌مادرید با لشکری از مصدوم راهی ایتالیا شده بود و آتالانتا در شرایط ایده‌آلی قرار داشت. خط حمله قدرتمند این تیم مخصوصا خیلی مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته بود و خیلی‌ها تصور می‌کردند دفاع متزلزل رئال شب سختی مقابل آتالانتا دارد. با این حال یک تصمیم بحث‌برانگیز از داور مسابقه در دقیقه ۱۷ همه‌چیز را تحت تاثیر قرار داد. در این دقیقه مندی فراری را آغاز کرد و در حالی که می‌رفت با گلر حریف تک به تک شود فوئلر او را با خطا سرنگون کرد. توبیاس اشتیلر داور مسابقه با کارت قرمز مستقیم فوئلر را اخراج کرد و باعث شد میزبان نزدیک ۷۵ دقیقه 10 نفره بازی کند و به لاک دفاعی فرو برود. اشتیلر حتی برای بازبینی صحنه هم نرفت. درنهایت خود فرلان مندی در دقیقه 86 با شوت از راه دور گل برتری تیمش را به ثمر رساند. بعد از بازی رسانه‌های ایتالیایی به‌شدت به داور مسابقه و یوفا حمله کردند و پیروزی رئال مادرید را دزدی و شرم‌آور خواندند. آنها اعلام کردند مندی به هیچ عنوان شانس تک به تک شدن با دروازه‌بان را نداشته و داور مسابقه باید بازیکن آتالانتا را با کارت زرد جریمه می‌کرد. خیلی از کارشناسان داوری هم تاکید کردند که تصمیم داور آلمانی اشتباه بوده است. رسانه‌ها و هواداران فوتبال نوشتند که داور با این تصمیم مشکلات رئال (مصدومیت بازیکنان) را برطرف کرد. رئال‌مادرید در چند سال اخیر همیشه با تهمت حمایت داوران مواجه بوده است. در عوض روزنامه‌های اسپانیایی طرفدار رئال‌مادرید با تمرکز روی اتفاق رخ‌داده و بازخوانی آخرین به‌روزرسانی قوانین داوری اخراج بازیکن آتالانتا را درست ارزیابی کردند.
در بوروسیا پارک شهر گلادباخ تیم مونشن گلادباخ از تیم آماده منچسترسیتی پذیرایی کرد. شاگردان گواردیولا بعد از ۱۸ برد پیاپی در تمامی رقابت‌ها به این مسابقه پا گذاشته بودند و دنبال نوزدهمین پیروزی خود بودند. در نیمه نخست برناردو سیلوا موفق شد گل نخست تیمش را به ثمر برساند و گابریل ژسوس در نیمه دوم دیگر گل سیتیزن‌ها را وارد دروازه حریف کرد تا منچسترسیتی با یک برد قابل قبول در زمین حریف تقریبا کار صعودش را راحت کرده باشد. حاشیه این بازی کنفرانس خبری بعد از بازی بود. جایی که گواردیولا با وجود فرم عالی تیمش گفت ما مدعی قهرمانی نیستیم و بایرن مدعی اصلی به شمار می‌رود. او همچنین در پاسخ به سوال یک خبرنگار که بردهای پیاپی او و تیمش را حاصل داشتن بازیکنان گران‌قیمت دانسته بود با طعنه گفت: «ما پول زیادی برای خرید بازیکنان خارق‌العاده زیادی داریم. درست است؛ ما همیشه به خاطر پول برنده می‌شویم. بدون داشتن چنین بازیکنانی نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم. این تیم گروه فوق‌العاده‌ای را تشکیل داده‌اند و از رابطه‌ای باور نکردنی با یکدیگر برخوردار هستند. آنها در هر مسابقه تنها به پیروزی فکر می‌کنند.»
دیدارهای برگشت لیگ قهرمانان اروپا از روز ۱۹ اسفند آغاز می‌شود و ابتدا دو تیم دورتموند و یوونتوس به ترتیب میزبان سویا و پورتو هستند.

ارسال دیدگاه شما

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها