رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 536787

پایان کار کشتی ایران در اوکراین با ۸ مدال/نجاتی، گرایی و فیروزپور طلایی شدند

ساعت 24-رقابت‌های بین‌المللی جام مربیان و کشتی‌گیران برتر اوکراین طی روزهای 8 تا 10 اسفند ماه در شهر کی یف اوکراین برگزار شد و نمایندگان منتخب کشورمان توانستند 3 مدال طلا، 2 مدال نقره و 3 مدال برنز در این رقابت‌ها به دست آورند.

در کشتی فرنگی و در وزن 55 کیلوگرم سجاد عباس‌پور دارنده مدال نقره نوجوانان جهان در سال 2018 در دور نخست با نتیجه 8 بر صفر ویاچسلاو بایراکتار از اوکراین را مغلوب کرد. او در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی مقابل الهام بهرام اف قهرمان آسیا از ازبکستان با نتیجه 14 بر 4 به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال مقابل نوگزاری تسورتسومیا قهرمان جهان از گرجستان در یک کشتی نزدیک با نتیجه 3 بر 3 مغلوب شد و به مدال نقره رسید.
در وزن 60 کیلوگرم علیرضا نجاتی دارنده مدال برنز جهان پس از استراحت در دور اول و در دور دوم مقابل دمیترو تسیمبالیوک دارنده مدال برنز اروپا از اوکراین با نتیجه 9 بر صفر به برتری رسید. او در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل گئورگ غریبیان قهرمان اروپا از ارمنستان با نتیجه 5 بر یک پیروز و راهی مرحله نیمه نهایی شد. نجاتی در این مرحله مقابل الهام بهرام اف قهرمان آسیا از ازبکستان با نتیجه 9 بر 6 به برتری رسید و راهی دیدار فینال شد. او در دیدار فینال ژولامان شارشنبکوف دارنده مدال نقره جهان از قرقیزستان را با نتیجه 5 بر یک مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.
در وزن 72کیلوگرم محمدرضا مختاری، در وزن 97 کیلوگرم مهدی بالی و در وزن 130کیلوگرم امین میرزازاده 3 نشان برنز برای کشورمان به ارمغان آوردند.
در وزن 77 کیلوگرم محمدعلی گرایی در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر صفر مارسل استرکوبورگ از هلند را شکست داد. او در دور بعد مقابل باکوری گوگولی از گرجستان با نتیجه 9 بر صفر(ضربه فنی) پیروز شد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت.گرایی در این مرحله ایسرالمبرت کاریون از اسپانیا را با نتیجه 8 بر صفر مغلوب کرد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت.گرایی در این مرحله با نتیجه 9 بر صفر ولادمیر یاکوولیف از اوکراین را شکست داد و راهی دیدار فینال شد. در همین وزن امین کاویانی‌نژاد در دور نخست با نتیجه 6 بر صفر دمیترو پیشکوف دارنده مدال برنز بازی‌های اروپایی از اوکراین را مغلوب کرد. وی در دور دوم مقابل استویان کوباتوف از بلغارستان با نتیجه 2 بر 1 به پیروزی رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. کاویانی نژاد در این مرحله با نتیجه 9 بر صفر اریک نیکوقوسیان از فرانسه را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. او در این مرحله کایراتبک توگولبایف از قرقیزستان را با نتیجه یک بر یک مغلوب کرد و حریف گرایی در دیدار فینال شد. در این دیدار گرایی با نتیجه 4 بر 2 مقابل کاویانی‌نژاد به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت.کاویانی‌نژاد نیز صاحب مدال نقره شد. همچنین در کشتی آزاد و در وزن 74 کیلوگرم محمدصادق فیروزپور دارنده مدال برنز جوانان جهان در سال 2019 پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 11 بر صفر ایشاک بوخورس از الجزایر را شکست داد. وی در دور سوم مقابل اشرف آشیروف از آذربایجان با نتیجه 5 بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. فیروزپور در این مرحله مقابل کاسوم کاسوموف از اوکراین با نتیجه 3 بر 3 به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. او در این مرحله مقابل مراد کورماگومدوف کشتی‌گیر روسی‌الاصل از مجارستان با نتیجه 3 بر صفر پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. فیروزپور در دیدار فینال با نتیجه 2 بر یک از سد سنور دمیرتاش دارنده مدال نقره جهان و برنز المپیک از ترکیه گذشت و به مدال طلا دست یافت. مقابل عمرحاجی محمداف از بلاروس حاضر نشد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها