رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 537309

روایت محمود صادقی از اهداف و راهبرد انتخاباتی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها

اصلاحات با کاندیدای واحد میآید

ساعت 24-محمود صادقی، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی و دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها روز پنجشنبه در کنگره سراسری این تشکل سیاسی اصلاح‌طلب که به‌ صورت مجازی برگزار شد، از برنامه‌های این تشکل سیاسی در ماه‌های آینده گفت.

صادقی در سخنان خود بیش از همه به موضوع انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 متمرکز شد و به شیوه‌هایی که می‌تواند زمینه‌ساز برگزاری پرشور این انتخابات شود، تاکید کرد. صادقی در بخشی از سخنان خود در این نشست عنوان کرد که «باید به مردم امید داده شود که به صندوق‌های رای برگردند و در حقیقت منتخبان باید به وعده‌های خود پایبند باشند.» نگرانی از مشارکت حداقلی در انتخابات پیش‌رو حالا به دغدغه‌ای جدی میان کنشگران و احزاب اصلاح‌طلب تبدیل شده و بسیاری از ناظران و کنشگران سیاسی منتسب به این جریان سیاسی طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته سعی کرده‌اند که در مرحله اول برنامه‌ریزی‌های انتخاباتی خود را به بازگشت شهروندان پای صندوق‌های رای متمرکز کرده و ابتدا چاره‌ای برای مشارکت بیندیشند.
صادقی در ادامه سخنان خود از تصویب اصولی به عنوان راهبردها و برنامه راهنما در انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها خبر داد و گفت که قرار است این تشکل سیاسی اصلاح‌طلب با تاسی از آن در انتخابات ۱۴۰۰ حضوری فعال داشته باشد. دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در این راستا گفته است: «در واقع انجمن اسلامی دانشگاه‌ها در تکاپو است که با ظرفیت‌های علمی کشور و برنامه‌های کاربردی مردم را نسبت به انتخابات آینده امیدوار کند.»
در ادامه صادقی به‌ نحوی جزیی‌تر درباره راهبردهای انتخاباتی اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 صحبت کرد و گفت: «توصیه جبهه اصلاحات ایران این است همه اصلاح‌طلبان که خود را ذی‌صلاح می‌دانند، برای این انتخاب نام‌نویسی کنند.» این در حالی است که به تازگی چهره‌های متعددی که به جریان اصلاحات منتسبند، برای حضور در انتخابات 1400 اعلام کاندیداتوری کرده‌اند. به‌ علاوه چند حزب اصلاح‌طلب نیز تعدادی از شخصیت‌های خود را به عنوان کاندیدای حزبی معرفی کرده‌اند و به نظر می‌رسد سال آینده از سوی اصلاح‌طلبان بیشتر از 10 نفر در انتخابات نام‌نویسی کنند، اما نگرانی اصلی این است که کاندیدایی که مطلوب آنان است، موفق به عبور ازسد نظارت استصوابی شورای نگهبان نشود. با این حال چنانکه چندین نفر هم از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شوند، اصلاح‌طلبان بنا دارند در نهایت از یک چهره واحد حمایت کنند و مانع از تعدد کاندیداهای اصلاح‌طلب و در نتیجه شکستن آرا شوند. در همین راستا بسیاری از احزاب اعلام کرده‌اند هر چند کاندیدای حزبی خود را برای انتخابات معرفی می‌کنند اما در نهایت از تصمیم جبهه اصلاحات ایران تبعیت می‌کنند. جبهه اصلاحات ایران به تازگی تشکیل شده و بنا دارد در ادامه فعالیت‌های خود، درباره انتخابات 1400 تصمیم‌گیری کند. با این حال برخی می‌گویند تصمیم نهایی زمانی اتخاذ می‌شود که نتیجه بررسی صلاحیت نامزدها از سوی شورای نگهبان اعلام شود. صادقی نیز در این رابطه گفته است: «موضوع دیگر در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری است. اصلاح‌طلبان با توجه به تجربه گذشته تلاش می‌کنند کاندیدای واحد اصلاح‌طلب داشته باشند و ضروری نیست مانند انتخابات ۹۲و ۹۶ کاندیدای اعتدالی و غیر اصلاح‌طلب انتخاب کنند.» دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها همچنین تاکید کرد: «بهتر است کاندیداها تیم همراه خود را مانند معاونت‌ها که نیاز به رای اعتماد ندارند و قطعی است را معرفی کنند؛ چراکه این گامی برای تشویق مردم برای حضور در انتخابات است.» صادقی اما در حالی از چنین پیشنهادی می‌گوید که تاکنون هیچ‌یک از اصلاح‌طلبانی که اعلام کاندیداتوری کرده‌اند، دست به چنین اقدامی نزده‌ و باتوجه به بی‌سابقه بودن آن، بعید است در عمل شاهد چنین اقدامی از سوی کاندیداها باشیم.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها