رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 537313

ثبت پنجمین شکست متوالی لیورپول در خانه

از آنفیلد یک ویرانه به جا مانده است

ساعت 24-وقتی کرونا تمام شود و هواداران لیورپول به آنفیلد بازگردند هیچ نشانی از آن معبد قدیمی پیدا نمی‌کنند. آنها با ویرانه‌ای مواجه خواهند شد که دیگر مثل سابق نیست. جایی که در آن لیورپول 5 بازی پیاپی لیگ را باخته است. اتفاقی که برای نخستین بار در تاریخ ۱۲۸ ساله باشگاه به وقوع پیوسته.

لیورپول در هفته بیست‌وششم لیگ برتر انگلیس در خانه از چلسی پذیرایی کرد. دیدار دو تیم از چند منظر جالب توجه بود. اول ملاقات توخل و یورگن کلوپ دو مربی آلمانی که سابقه مشترکی در هدایت دورتموند داشته‌اند. در واقع وقتی کلوپ زنبورها را بعد از طی یک دوره موفقیت‌آمیز ترک کرد، توخل جاشین او شد. همچنین جایگاه دو تیم و تلاش برای رسیدن به محدود کسب سهمیه از دیگر حساسیت‌های این مسابقه بود. چلسی می‌خواست با برد در این بازی به روند خوب خودش همراه با توخل ادامه دهد و لیورپول تلاش داشت اوضاع وحشتناک خودش در لیگ و 4 باخت پیاپی در آنفیلد را سر و سامان بدهد.
آبی‌های لندن در بازی پنجشنبه شب بهتر عمل کردند و در نهایت با تک گل میسون مونت از سد لیورپول گذشتند. چلسی با این برد 47 امتیازی شد و توانست به رتبه چهارم صعود کند. لیورپول نیز همان 43 امتیازی ماند و در رتبه هفتم ایستاد. آنها حالا تنها یک امتیاز از تاتنهام بیشتر دارند و این در حالی است که اسپرز یک بازی کمتر دارد و در صورت برد در آن بازی می‌تواند قرمزهای بندر مرسی‌ساید را بفرستد به رتبه هشتم. رتبه‌ای بسیار نازل برای مدافع عنوان قهرمانی که دقیقا معلوم نیست چه به روزش آمده.
یورگن کلوپ بعد از بازی در کنفرانس خبری گفت:«ما موقعیت‌های بیشتری داشتیم که بهترین‌شان با سادیو مانه بود و فرصت‌های دیگری هم داشتیم اما نتوانستیم گل بزنیم. باید به شکل متفاوتی دفاع می‌کردیم که در این امر خوب ظاهر نشدیم. خیلی چیزها هست که باید در نظر بگیریم. در نهایت ما یک گل دریافت کردیم، آنجا مرتکب اشتباه شدیم،گل دیگرشان آفساید بود و می‌توانید بگویید ما خوب دفاع کردیم اما با آن همه مالکیت توپی که ما داشتیم باید موقعیت‌های بیشتری خلق می‌کردیم. همه ‌چیز تا پاس آخر خیلی خوب بود.» یوگی در مورد باخت‌های متعدد در خانه نیز اظهار کرد:«متاسفانه نمی‌توانیم بگوییم ما فقط در خانه مشکل داریم. موضوع آنفیلد این طور چیزها نیست به ‌طورکلی خیلی زیاد شکست می‌خوریم.» او افزود:«باید در لحظات حساس و سرنوشت‌ساز، پیشرفت کنیم و بهتر شویم. در این لحظات است که باید کیفیت خود را نشان دهیم و به اندازه کافی این کار را نمی‌کنیم. این ضربه خیلی بزرگی بود. کار ما هنوز تمام نشده. باید در مسابقات بعدی پیروز شویم.»
توماس توخل سرمربی چلسی نیز بعد از این پیروزی گفت:«واقعا خیلی خوشحال هستم. البته صادقانه این را بگویم که هنوز از تساوی مقابل ساوتهمپتون ناراحت هستم چراکه نباید آن دو امتیاز را از دست می‌دادیم. از اولین روزی که به اینجا آمدم این احساس را داشتم که بخشی از این باشگاه هستم و واقعا از مربیگری در اینجا احساس خوبی دارم. همه کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که با بیشترین آمادگی پا به هر مسابقه بگذاریم چون شرایط لیگ برتر به گونه‌ای است که شما نمی‌توانید دچار افت شوید. در مورد حضور در جمع 4 تیم بالای جدول باید بگویم هنوز 11 مسابقه دیگر باقی مانده و چیزی معلوم نیست. ما در حال رقابت کردن هستیم و با سرعت زیادی فاصله را با رقبا کمتر کردیم که این فوق‌العاده است. فرصتی برای استراحت کردن و جشن گرفتن وجود ندارد و ما باید همین گونه به کار خود ادامه دهیم.»
در چند هفته گذشته بحث‌های زیادی در رابطه با پایان کار کلوپ در لیورپول مطرح شد و خیلی‌ها او را جانشین یواخیم لو در تیم ملی آلمان معرفی کردند. با این حال هواداران لیورپول به ‌شدت از کسی که توانست طلسم قهرمان نشدن‌شان در لیگ برتر را بشکند، حمایت کردند. اما حالا معلوم نیست با ثبت این رکورد تاریخی و زیر سوال رفتن جایگاه آنفیلد برای هواداران همچنان این پشتیبانی ادامه داشته باشد یا خیر؟
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها