رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 537427

وزیرخارجه ایرلند: سفرم به ایران در مقطعی مهم صورت میگیرد

ساعت24- وزیر امور خارجه ایرلند، سفرش به ایران را با توجه به تصمیم اخیر دولت دوبلین برای بازگشایی سفارت این کشور در تهران، به لحاظ اثرگذاری در روابط دوجانبه مهم ارزیابی کرد.

«سایمون کاوونی» روز شنبه با صدور بیانیه‌ای که در تارنمای وزارت امور خارجه ایرلند منتشر شد گفت: این سفر در پی تصمیم هفته گذشته دولت برای استقرار کاردار و بازگشایی سفارت ایرلند در تهران تا سال ۲۰۲۳ ، در مقطع مهمی از روابط دو جانبه صورت گیرد.

وی همچنین عنوان کرد: ایرلند به عنوان تسهیل کننده قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت (در تائید برجام) انتخاب شده است. این قطعنامه مسیر تعامل شورای امنیت در خصوص توافق هسته ایران، موسوم به برجام است.

وزیر امور خارجه ایرلند با اشاره به حمایت قوی کشورش از برجام بیان داشت: ایرلند در جایگاه یک تسهیل کننده مشتاق است که با همه بازیگران گفت وگوی نزدیکی داشته باشد و همه طرف ها را به پایبندی کامل به این توافق تشویق می کند.

وی افزود: این سفر فرصت مغتنمی برای گفت وگو درباره برجام و سایر مسائل کلیدی خاورمیانه است که بسیاری از آنها در دستور کار شورای امنیت قرار دارد.

بر اساس گزارش وزارت امور خارجه انگلیس، کاوونی فردا (یکشنبه) به تهران سفر خواهد کرد. او در این سفر قرار است با حجت الاسلام و المسلمین روحانی رئیس جمهوری ایران و محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها