رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 537439

سقوط آزاد قیمت‎ها در بازار/ سکه باز هم کانال عوض میکند؟

ساعت24-هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار تهران در ادامه روند نزولی خود با کاهشی ۴۳۵ هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته(پنجشنبه) ۱۰ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت سکه در روزهای اخیر تحت تاثیر افت ارزش دلار و کاهش قیمت اونس در بازارهای جهانی، روند نزولی یافته است.

سکه طرح قدیم نیز امروز آرام به سمت کانال ۹ میلیون تومان عقب نشینی می‌کند . قیمت سکه طرح قدیم در بازار به ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده که در قیاس با روز گذشنه کاهشی نزدیک به ۳۵۰ هزار تومان را نشان می‌دهد.

همچنین امروز نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی هم دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قیمت خورد.علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۶ هزار تومان و هر مثقال طلا به چهار میلیون و ۴۱۸ هزار تومان رسید.

اونس جهانی طلا نیز امروز یک‌هزار و ۶۹۹ دلار و ۱۶ سنت فروخته شد. گزارش های امیدوار کننده در خصوص وضعیت بازار کار امریکا و ادامه واکسناسیون سراسری علیه کرونا مهمترین دلایل ریرزش قیمت ها در بازار طلا تلقی می‌شود.

صرافان پیش بینی کرده‌اند این روند ادامه دار باشد . بر این اساس بازار ارز نیز به دلیل بهبود چشم انداز سیاسی مستعد کاهش قیمت است .

نکته مهم در این بازار قیمت های خرید سکه است . صرافان قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی را برای خرید بین پانصد تا ششصد هزار تومان کمتر از قیمت فروش اعلام می کنند . همین امر نشان می دهد قیمت‌ها در بازار روندی کاهشی خواد داشت و بازاریان خود را برای این ریزش مهیا می‌کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها